ntec Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 jeg har tabellen "stemmer" som inneholder en rad kalt "antpoeng". Hvordan legger jeg til (adderer) alle antpoeng som finnes i tabellen stemmer? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) UPDATE tabell SET felt = felt + 1 WHERE noe = noe_annet Forøvrig finnes det et database-forum her Endret 3. april 2006 av Ernie Lenke til kommentar
ntec Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 (endret) UPDATE tabell SET felt = felt + 1WHERE noe = noe_annet Forøvrig finnes det et database-forum her 5861118[/snapback] ok. sorry:( Men det var ikke det jeg mente... bruker - antpoeng .---------------. | bruker1 | 5 | | bruker2 | 2 | | bruker3 | 9 | | bruker4 | 1 | | bruker5 | 9 | '-----------'----' Jeg vil addere alle tallene under antpoeng... Endret 3. april 2006 av ntec Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Ahh ... hmm ... SELECT SUM(antpoeng) FROM tabell Tror jeg iallfall. Lenke til kommentar
ntec Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Ahh ... hmm ... SELECT SUM(antpoeng) FROM tabell Tror jeg iallfall. 5861177[/snapback] ugh... fikk ikke printet denne:( Lenke til kommentar
ntec Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 nå har jeg prøvd på ørten forskjellige måter.. får disse outputene: Resource id #23, Array etc.. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Men hvis du tar mysql_fetch_array() og printer det da? ELler så blir du nødt til å ta "SELECT antpoeng..." og deretter kjøre while-loop hvor du adderer tallene. Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Ahh ... hmm ... SELECT SUM(antpoeng) FROM tabell Tror jeg iallfall. 5861177[/snapback] ugh... fikk ikke printet denne:( 5861323[/snapback] Du må vel kjøre en vanlig while... fetch_array, eller du kan si at $query = mysql_query("SELECT sum(antPoeng) FROM stemmer") or trigger_error("SQL", E_USER_ERROR); $antPoeng = mysql_fetch_row($query); echo $antPoeng; Lenke til kommentar
ntec Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Ahh ... hmm ... SELECT SUM(antpoeng) FROM tabell Tror jeg iallfall. 5861177[/snapback] ugh... fikk ikke printet denne:( 5861323[/snapback] Du må vel kjøre en vanlig while... fetch_array, eller du kan si at $query = mysql_query("SELECT sum(antPoeng) FROM stemmer") or trigger_error("SQL", E_USER_ERROR); $antPoeng = mysql_fetch_row($query); echo $antPoeng; 5862199[/snapback] jeg får bare Array.... Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 $row = mysql_fetch_array(...); echo $row[0]; Lenke til kommentar
ntec Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 $row = mysql_fetch_array(...); echo $row[0]; 5863239[/snapback] derja! tusen takk ska dokker ha:D Lenke til kommentar
Peter Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Altså, er ikke meningen å peke finger her, men du burde lese litt nøyere på dokumentasjonen. PHP er et av de absolutt best dokumenterte språkene jeg har vært bort. array mysql_fetch_array ( resource result [, int result_type] ) Her ligger det både i selve funksjonsnavnet og returverdien at du har med arrayer å gjøre. Som sagt, ikke meningen å virke bitchy, men noen spørsmål er nesten litt for trivielle. (Dog sies det at det ikke finnes dumme spørsmål, bare dumme svar) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå