Maxila Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 hei har ingen erfaring med server, og lurte på hvordan det funker? tenkte på sånn som windows 2003 server(noe sånt) hvordan får man tilgang til filer og sånt? håper noen kan forklare meg litt Lenke til kommentar
Squirrel Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Vel, det spørs egentlig litt. Men en server fungerer slik at klienter kan koble seg opp mot den, og for eksempel få tilgang til filer, konfigurere ting, etc. Meget kort sagt. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 tenkte sånn som windows server hvordan funker det? er det bare som en ekstra partisjon på min datamaskin eller er det andre måter å få tilgang til filer? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 En server kan være så mangt. Er det en filserver du tenker på, altså en maskin som primært brukes som lagringsplass på nettverket? Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 ja det er det jeg mener Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 http://www.google.com/search?client=opera&...=utf-8&oe=utf-8 Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 En server er ganske enkelt en maskin som tilbyr en tjeneste som klienter kan koble seg til. Lenke til kommentar
dib Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 gjør som de fleste, når du oppgradere til en ny pc til deg selv, tar du den gamle og installere linux eller eventuellt xp eller server 2000/2003... Resten er bare instilligner,installer de programmene du trenger/vil ha Del det du vil ha delt, konfigurer det du vil at serveren skal brukes til... installer en remote administrator software la serven stå på 24/7 wallah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå