SilentNET Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Det er ingen grense, men gummien blir dårligere bare etter noen få år. 15 år gamle dekk ville jeg ikke vurdert å bruke engang. Bilen skal skos skikkelig, sommer som vinter. Kost på deg noen nye dekk du tenker jeg! Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Det er ingen grense, men gummien blir dårligere bare etter noen få år. 15 år gamle dekk ville jeg ikke vurdert å bruke engang. Bilen skal skos skikkelig, sommer som vinter. Kost på deg noen nye dekk du tenker jeg! Hmmm, får kjøre denne sesongen, så får jeg kjøpe nye neste år. De satt som støpt på snøføret sist vinter, så de gjør nok det samme i år og. Litt skumle å kjøre med på asfalt, men det går, så lenge jeg tar det rolig... Er bare litt bekymret for at jeg blir stoppet på veien og må la bilen stå pga for gamle dekk... Økonomien er litt stram for tiden, så bot er noe som bør unngås... Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Skal straks legge om til piggdekk på bilen, MEN er litt rust på navet og det ser ikke så voldsomt bra ut sånn estetisk sett, hvordan fjerner eg det? bare vanlig sandpapir eller noe spec eg bør bruke? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2010 Hvis du fortsatt lurer, så kan jeg hjelpe litt, men andre har kanskje bedre tips og triks, som jeg da håper de kan bidra med Puss det reint med stålbørste på drill eller lignende, smør på noe som bremser rusta, f.eks Hammerite (?) og mal over med calipperlakk i ønsket farge Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Jeg følte ikke det var vits å starte ny tråd for dette.. Jeg lurte på om det er mulig å dreie opp senterhullet i en felg? Jeg har lyst til å kjøpe et felgsett på finn som passer på boltsirkel, innpress og hele pakka bortsett fra senterhullet til navet som er 5 mm for smått. Er det noe imot å dreie det opp 5 mm hos en man kjenner som kan dreie? Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 har hørt om folk som har gjort dette, ett mekanisk verksted kan nok ta på seg den jobben om de har dreiemaskin der felgen passer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg har en Mazda 626 GD med originaldimensjon 185/65-14. Vil jeg få problemer med sommerdekk/felg på 215/45-17? Jeg ser det såvidt er innenfor lovlighetens grenser (4,9%) men, er det noen som har noe formening om kjørekomforten? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Du vil nok merke litt mer sporing på de gode veiene her i landet . Også vil du få mer støy inni kupeen og hull og dill kjenner du bedre. 1 Lenke til kommentar
MartinLindved Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Synes denne siden er genial www.alt4billigt.dk Lenke til kommentar
gaute14 Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Lønner det seg og kjøpe med vinterdekk når man kjøper ny bil fra forhandler? Eller bør man kjøpe uten, og heller dra på f.eks Sharif og kjøpe dekk? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Finns det noen tommelfinger-regel for hva som er akseptabel "lagrings alder" ved kjøp av nye dekk? Lenke til kommentar
trra Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Maks 2 år. Har aldri opplevd det problemet hos de større kjedene, de nyeste jeg kjøpte var vel knapt 8 uker gamle, men aldri over 6mnd. De som reklamerer seg selv som "billige"(selv om de ikke er det) derimot har jeg fått kjøpt gamle dekk, dvs 1-2 år gamle. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 ok, takk Skal hente 4 nye dekk til uka (Dekkmann) så ville vite når man evt. kan forlange en prisreduksjon pga. alder Men nå er jo det en stor kjede, så sjansen for å få dyttet på seg noe gammelt er vel liten, forhåpentligvis. Lenke til kommentar
Herr Dubb Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Forsøkt å orientere meg i jungelen av norske nettbutikker som selger dekk og felger. Tenkte å dele mine funn med dere andre. Tar gjerne imot innspill på mine vurderinger. Kanskje også noen jeg har glemt. http://www.afl.no Blant Nordens største leverandører av felger og dekk, men det meste er grossistsalg. Har nettbutikker i Danmark, Norge og Sverige. www.bcb.no Tilbehør til bil, særlig til Volvo. Selger også noe dekk og felger. www.bildeler.no Norges største nettbutikk for deler til Audi, VW og Skoda – Over 50.000 lagerførte deler. Selger også noe dekk og felger. www.bsbildeler.no Eies av BS Bildeler AS. Dekk og felg kun en liten del av sortimentet. www.byttdekk.com Nettbutikken eies av Bythjul Norden AB som også er aktive i Sverige, Danmark, Finland, England og Tyskland. Dette gjør Bythjul Norden AB til en av Nordens største dekk- og felgaktører på internett. Trolig størst i Norge på salg av dekk via nett. www.dekkongen.no Eies av Tevo Dekk AS. Liten nettbutikk. Se Tevodekk.no. www.dekknorge.no Eies av Dekknorge AS. Liten nettbutikk. www.dekkonline.com Stort tysk selskap som satser i mange land. Selger kun dekk og ikke felger. www.europdekk.no Eies av Europtyre AS og Tommy Sharif. Europdekk.no er en del av en internasjonal satsing og vil etter hvert bli etablert i 12 europeiske land: Norge og Sverige, og senere Danmark, Finland, Tyskland, Nederland, Frankrike, Belgia, Spania, Italia, England og Portugal. Selger per i dag kun sommerdekk, samt felger. www.interdekk.no Selger dekk og felger. Du kan også hente dekk og felger i deres butikk på Lillehammer. www.nordendekk.no Tilstede i hele Nord-Europa. Selger dekk og felger til både B2C og B2B. Startet opp i Sverige i 1999. Åpnet nettbutikk i Norge i 2007. www.vianor.no Vianor er Nordens største dekk og servicekjede med over 900 avdelinger. Har også nettbutikk. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Noen som har erfaring med Bridgestone Blizzak WS70 ? Lenke til kommentar
seb1 Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Hei, er skikkelig gira på noken felga som er: Split 18 OZ Futura 8,5/10x18 Bmw 5x120 Til min Opel Vectra B Sedan 2001 mod med: boltsirkel 5x110.. Er det mulig å få fiksa? :S virkelig drømme felgane.... Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Har kjøpt en bil hvor dekkene som fulgte med er ganske så slitne. De er 195/60 R15. Samtidig har vi noen splitter nye dekk liggende i garasjen som er 195/65 R15. Vil de allikevell kunne brukes uten problemer etter en omlegging (avmontering, montering og avbalasering)? På forhånd takk Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Dette utgjør 3,2% avvik i rulleomkrets. I de fleste tilfeller er dette uproblematisk, med mindre hjulene da begynner å subbe. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Dette utgjør 3,2% avvik i rulleomkrets. I de fleste tilfeller er dette uproblematisk, med mindre hjulene da begynner å subbe. Takk for svar. Ganske fersk på dette med bil. Er 3,2% mye? Er snakk om en eldre Peugeot 406, 2000 modell. Ikke senket. Bør det være uproblematisk på en slik bil? Vil vel merke det ganske raskt om hjulene subber. Da er det vel bare å bytte. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 3,2% vil sannsynligvis være helt kurant, selv kjører jeg med 4,2% større hjul enn originalt på min bil uten problemer. (I tillegg er bakdekkene mine 4cm bredere enn originalt) Du merker nok fort om det subber, få testet bilen i dumper, humper og svinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå