efikkan Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Hei! Hvilket filbehandlingsprogram vil dere anbefaler for Linux? Jeg vil gjerne ha et program som kan vise katalogstruktuten som "utforsker" i Windows. Jeg takker for alle svar. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
olear Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 KDE har Konqueror, GNOME har Nautilus. Ellers så har man MC, Thunar og ROX. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg er egentlig en Gnome-digger, men utforskeren til KDE (konquerror) er så bra at jeg har startet den flere ganger inni gnome-desktopen min. Men nautilus (den til gnome) har også blitt bedre med tiden. Bare skru av "åpne i mapper" og skru på "vis tekstbasert adressefelt", så blir det bra Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Men nautilus (den til gnome) har også blitt bedre med tiden. Bare skru av "åpne i mapper" og skru på "vis tekstbasert adressefelt", så blir det bra 5861292[/snapback] Hvor finner jeg de valgene? (jeg har lett) Hvordan slår jeg på trevisning? Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg lurer på det samme Har irritert meg grønn over at det ikke er noe ordentlig adressefelt. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Let litt rundt i gconfeditor, for å forandre på ting permanent, eller bare trykk <Ctrl>+l. EDIT: <Ctrl>+l fungerer forøvrig i alle open/save-fildialoger også, veldig greit. Endret 3. april 2006 av LessThanJake Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 OK, takk for det med adressefeltet. Men hvordan slår jeg på trevisning av mappestrukturen? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 OK, takk for det med adressefeltet. Men hvordan slår jeg på trevisning av mappestrukturen? 5862751[/snapback] Her kan du jo prøve. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 OK, takk for det med adressefeltet. Men hvordan slår jeg på trevisning av mappestrukturen? 5862751[/snapback] Her kan du jo prøve. 5863235[/snapback] Mange takk. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 xfe er også en enkel grafisk filbehandler for de som vil ha som likner den i Windows. Men stort sett bruker jeg Konqueror, som jeg syns er både enkel og samtidig kraftig nok til mine behov Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Eg bruker Konqueror når eg blar igjennom bilder/film/anna eg vil ha forhåndsvisning på, og stort sett mc/cli ellars (eg er ein stor fan av mc). Men eg må og seie at eg liker det å kunne utforske ftp/fish/smb/http/diverse i samme program (tillogmed i same vindauge). Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Jeg tror jeg skal prøve ut flere av de anbefalte programmene, så finner jeg ut hva ejg liker best. Takk for tips. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 De viktigte instillingene i nautilus kan jo settes fra rediger -> brukervalg Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 er det mulig å få opp adresselinje i rox også? Lenke til kommentar
olear Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 er det mulig å få opp adresselinje i rox også? Shift + / Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Jeg liker Konqueror, men jeg liker ikke at de har fulgt samme filosofi som Microsoft ved å la filbehandleren også fungere som en nettleser... Hva med å følge Unix filosofien KISS (Keep It Simple Stupid!).. Jeg leste at ved Windows Vista skal Windows Utforsker og Internett utforsker være separate fra hverandre... Fint for Windows, men jeg skulle gjerne hatt det slikt for et Linux filbehandlingsprogram også. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Jeg har innsett at det er mye som jeg må prøve her, godt jeg har påska på meg. Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 I Gnome (Applications>Asseccories>File Browser) var det bare å trykke på der hvor det står "Places" som default og velge "Tree view", denne åpner heller ikke nye mapper i nytt vindu osv... hvis det var det du tenkte på til Gnome... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå