Bytex Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Bevrer nå ivei med min lille Knight. Har Heavy Armor + blade blant major skills. Sliter fryktelig i rene sverdkamper med mere enn 1 motstander. Vet man har power attack, men hver eneste gang jeg prøver på det flytter motstander litt på seg så jeg bare bommer. Er blitt lvl 4, som tydeligvis ikke er en fordel heller. Har en mission veldig tidlig i spillet (Dro til fots til Chorrol rett fra sewer) der jeg skal hjelpe 2 sønner å beskytte bondegården mot goblins. De angriper i bølger på 3-4. Hadde denne mission på en annen char som var lvl1, da greide jeg å slakte dem unna, selv om den ene sønnen ble drept. Men nå som jeg er lvl 4 er det blitt MYE vanskeligere. De to sønnen dør halvveis i kampen, og jeg greier ikke å holde 4 stk i sjakk samtidig. Det ender stort sett med å springe i ring etter dem og hamre på musknappen i håp om å treffe. Syns dette er supervanskelig, og det er HELT i starten på spillet nesten..hmf.. Det er ingen requirement at de to sønnene overlever, men man får mye lavere reward hvis en eller begge dør. Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Slet litt med denne jeg også. Men hadde bue slik at jeg fikk tatt noen fra avstand. Begge sønnene døde Lenke til kommentar
Octomannen Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Det var lett som level 2 Nord warrior. Lenke til kommentar
Roug Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 en sønn døde når jeg slåss, men jeg var i lvl 8, så de dyra var vanskeligere Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Warrior er ikke spessielt vanskelig i forrhold til andre klasser, hvertfall ikke som jeg har erfart, du kan jo prøve å skru ned på vanskelighetsgraden, vist du ikke vil det kan du trene alchemy og lage potions, det hjelper ganske bra. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 warrior er og blir den letteste klassen å spille Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Da må jeg ha valgt feil klasse. Jeg kjørte nå ned Difficulty til helt minimum, og selv DA døde en av brødrene (selv om jeg hadde full health når vi var ferdige). Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Det er vel en vanskelig quest da, iallfall hvis du vil at begge brødrene skal overleve. Du kan jo se om du kan prøve en annen strategi, uten at jeg har tatt den questen selv. Hvis du har noenlunde grei Restoration kan du jo prøve med et Heal Other spell, så lever de litt lenger iallfall. Så er det dette med level-systemet da. Fiendene dine skaleres opp etter din level, og systemet gjør det mulig å gå opp level med varierende mengder makt for å si det sånn. Det trengs 10 poeng til sammen i Major Skills for å gå opp en level. Hvis disse 10 poengene ligger stort sett i Blade, vil du gjøre mye skade etter hvert. Hvis, derimot, mye går til ferdigheter du ikke bruker, eller har lite bruk for, i kamp, da vil du nok få problemer etter hvert. Det fikk jeg som mage. I tillegg har du attributtbonuser som bestemmes etter hvor mye du har brukt ferdigheter som korresponderer med hver attributt. Disse kan være 1-5 (tallet som eventuelt står bak attributtene når du går opp level). Det er her Minor Skills kommer inn og kan kompensere. For Strength, hvis du bruker Blade, så kan du gå rundt og drepe lette fiender med hendene eller et Blunt-våpen, slik at du får flere poeng i Hand to Hand og Blunt. Det trengs 2 poeng i ferdigheter per 1 bonuspoeng, opp til 10 for +5 som er maks. Si fra hvis du ikke skjønte det der, mulig det ble litt rotete. Endret 3. april 2006 av TrondH86 Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 En ting har jeg lært i morrowind; Dersom noe er vanskelig så kom tilbake 3-4 levler senere så går det som smurt somregel. Ja jeg vet at creatures går opp i level, men en øker mer enn dem. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 En ting har jeg lært i morrowind; Dersom noe er vanskelig så kom tilbake 3-4 levler senere så går det som smurt somregel. Ja jeg vet at creatures går opp i level, men en øker mer enn dem. 5862707[/snapback] Det tipset funker faktisk fryktelig dårlig i Oblivion. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Pokker skulle skrive oblivion, jo det funker fint for meg. Klarte ikke arena på lvl 8 eller hva det var, kom tilbake på lvl 13-16 og knuste de lett. Første gang jeg var i kvatch på en annen char klarte jeg det ikke som level 4, nå som level 22 gikk det fint Si at en plass er infisert med ogres eller troll, husker første gang jeg møtte dem så måtte jeg bruke potions og springe som en gal, nå mister jeg ikke liv når jeg møter dem.. Endret 3. april 2006 av Pheonix Lenke til kommentar
Amatour Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 warrior er og blir den letteste klassen å spille 5861154[/snapback] Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) En ting har jeg lært i morrowind; Dersom noe er vanskelig så kom tilbake 3-4 levler senere så går det som smurt somregel. Ja jeg vet at creatures går opp i level, men en øker mer enn dem. 5862707[/snapback] Det tipset funker faktisk fryktelig dårlig i Oblivion. 5862783[/snapback] Det kan funke dersom du sørger for å utnytte hver level maksimalt. Få +5 i alle tre attributter og en masse poeng i ferdigheter, så kan du ta igjen og kanskje gå forbi omverdenen med tanke på hvor god du er i praksis. En annen ting er vel at visse monstre stopper på en viss level. Såkalt level cap. Det funker sånn at ettersom du går opp level, så møter du på fiender i gradvis høyere level, men fortsetter å støte på de i lavere level. Faktisk er det generelt slik monstre ikke skaleres til deg, bortsett fra det i høyest level av hver type, samt såkalte "quest specific creatures". Liste over monstre som skaleres: Type: Monstre som skaleres (level); monster i høyest level i fet skrift Beast: Brown Bear (16) Daedra: Xivilai (20) Dremora: Dremora Valkynaz (22) Goblins: Goblin Shaman (13), Goblin Warlord (18) Mythic: Ogre (16), Minotaur Lord (18) Undead: Gloom Wraith (21), Lich (23) Endret 3. april 2006 av TrondH86 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Har veldig lyst å rerolle som en type mage nå..syns ikke det er så moro å være rein warrior, alt jeg gjør er å springe mot/etter fienden og trykke på musa. Kommer det mere enn en i slengen sliter jeg. Føler meg rett og slett veldig underpowered, selv om jeg har levelt opp noen ganger og kjøpt et Fine Steel Sword (6 attack) og går rundt med Iron armor. Men med mage igjen blir det så håpløst med alle spellsene og så få shortcuts. Jeg har hatt spillet i over en uke, og knapt spilt noen få timer fordi jeg bruker all min tid på å gruble over klassesammensetninga mi. Når jeg er inne i spillet, gnager det hele tiden på at jeg tror jeg valgte feil skills, og det ødelegger veldig. Og skal jeg være ren mage, er det også vanskelig å forestille meg, og jeg sitter og tenker i evigheter på skills igjen. Får jo rett og slett aldri SPILT det pokkers spillet. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Joda. Du må bare passe på å ha Minor Skills for hver attributt som du relativt enkelt kan bruke til å kompensere med, slik at du får høyere bonus. Rett før du går opp level (før du får beskjed om at du har gått opp, altså må du passe på indikatoren litt), så kan du sjekke bonusen enten ved å holde oversikt over alle ferdighetene (slitsomt) eller gå opp level, sjekke og eventuelt loade (litt mindre slitsomt). Eller du kan bare stole på at du har nok (trenger ikke absolutt +5) og kjøre på. Er du oppmerksom på hvordan det fungerer tror jeg nok du klarer deg fint med sistnevnte, enten du er warrior eller mage. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) når du kommer litt over 20 har du 100 på 2 av attributtene med helt vanlig spilling.. Endret 3. april 2006 av Pheonix Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Vel. Jeg tror aldri jeg kommer til lvl20, for jeg har en sånn rar klump i magen hele tida når jeg spiller Knighten min. Akkurat som det er noe som ikke stemmer. Jeg tenker så mye på sammensetning at jeg knapt får spilt i det hele tatt. Det er ikke festlig. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Vel. Jeg tror aldri jeg kommer til lvl20, for jeg har en sånn rar klump i magen hele tida når jeg spiller Knighten min. Akkurat som det er noe som ikke stemmer. Jeg tenker så mye på sammensetning at jeg knapt får spilt i det hele tatt. Det er ikke festlig. 5864424[/snapback] Det virker jo som du ødelegger for deg selv her. Hva med å drite i sammensetninga? Finn deg en spiller som (f.eks) minner om deg selv/en versjon av deg selv (velge det du føler for med andre ord) og spille som om det er DU som er spilleren med de fordeler og ulemper dette medfører, ikke den teoretiske ultimate builden som forventes å gjøre slik og slik. Dette vil gjøre spillet mer realistisk, og husk at det går fint å spille ok med en ikke-optimal build. Hos meg går det opp og ned med vanskelighetsgraden naturlig ettersom jeg levler og får nytt utstyr. Jeg driter igrunn i om en annen build hadde vært bedre i den og den sammenhengen akkurat som jeg driter i at jeg ikke er noe flink med sverd i mitt vanlige liv EDIT: Disse forventningene folk har til den "perfekte build" er noe av det som jeg føler gjør f.eks Wow (som er det jeg selv har mest erfaring med) kjedeligere. Variasjon er vel bra, kjedelig å vite eksakt hvordan en spiller er basert på rase/klasse. Endret 4. april 2006 av smetho Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Det virker so du, trådstarter, ikke har helt dreisen på slossinga enda. Hvis du bruke skjoldet aktivt får du gjerne en fin mulighet til å dra et power attack etter en block. Fienden bruker et sekund for å summe seg og da kliner du til. Å løpe rundt som en kylling og veive med sverdet nytter ikke i Oblivion, man må holde hodet kaldt og se på fienden når han skal angripe så du får blokka til riktig tid og hogd til når guarden er nede. (ikke at jeg er så avbalansert i kamp, men teoretisk funker dette veldgi bra ) Endret 4. april 2006 av Mozze Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Enig med råd over her om å slutte å tenke så mye på char builden din. Det skal ikke være nødvendig å maxe ut attribute modifiers og char build for å komme seg gjennom spillet. Regn med at du møter noen utfordringer, men det er jo litt av poenget, yes? Endret 4. april 2006 av thomanil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå