Nilsen Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Planene for en elektronikk kategori i prisguiden er ønsket, og vi vil høre hva dere mener er viktigst å få inn først i en slik kategori. Vi velger å ikke legge ut flere tusen produkter med den gang, men eventuelt å ta det litt etter litt, for å se interressen i dette. Vi ønsker å vite hva dere mener er den/de viktigste produktgruppene vi bør få lagt inn først. Måleinstrumenter, strømforsyninger, motstander, optokomponenter, halvledere, digitalkretser? Lenke til kommentar
spyro Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jepp, det du nevnte der må dere ha med Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Mitt forslag: -de vanligste ic´ene (og/eller/vipper/buffer/spenningsregulator......) -lysdioder -trafoer (til TEC ol) -byggesett -motstander/pot meter -LCD display!! -brytere -div monteringsmateriell (ledninger, kontakter, plugger....) -verktøy som loddebolt, tenger, tinn, tinnpumper, ol. -krympestrømper, strips Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Mitt forslag: -de vanligste ic´ene (og/eller/vipper/buffer/spenningsregulator......) 5860799[/snapback] ikke glem 555-timeren da... den er ganske mye brukt! Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 555 går vel streng tatt unde vippe da.... For eks kan 555 brukes som a-stabil vippe, den vanligste koblingen der den gir firkantpulser Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 555 går vel streng tatt unde vippe da.... For eks kan 555 brukes som a-stabil vippe, den vanligste koblingen der den gir firkantpulser 5861643[/snapback] obs...sant det... har nettop hatt om det på skolen,,,burde huska det... Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Takk for gode forslag Behydro Hvordan er interessen for måleutstyr og generatorer? Lenke til kommentar
kons Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Mikrokontrollere, gjerne i kit form velg ut de med med gratis C (helst) eller ASM verktøy. PIC, ATMEL, 80C51, MSP430 +? Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Måleutstyr er bra, men hvor stort markede er for det kan vel diskuteres. Hva legges i generatorer? Dynamoer og slikt? Lenke til kommentar
spyro Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Dyanmoer og små motorer hadde vært bra. Og små strømforsyninger fra f. eks. 3-12v Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Måleutstyr er bra, men hvor stort markede er for det kan vel diskuteres. Hva legges i generatorer? Dynamoer og slikt? 5871074[/snapback] Det var kanskje litt feil av meg å skrive generatorer. Jeg tekte på spenningskilder, frekvensgeneratorer og utstyr som kan lese av dette, slik som oscilloskoper og enkle multimetere.. Lenke til kommentar
spyro Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Vet du sånn ca når det kommer i prisguiden? Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Det jeg tror det er mest "behov" for, er casemodde-ting, ikke nødvendigvis signalgeneratorer og oscilloskop o.l. Jeg er interessert i mikrokontroller-relaterte ting. Sensorer og slikt... Lenke til kommentar
spyro Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Nja, kanskje enig med deg der Mr Burns, men det er jo ikke "casemod-elektronikk" kategori det skal være heller Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Casemod-ting finnes fra før(katoder, sidedører, diverse fancy vifter osv.) Om du tenker på lysdioder, motstander og ting som er relatert til dette, så er det under sterk vurdering. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Det jeg tror det er mest "behov" for, er casemodde-ting, ikke nødvendigvis signalgeneratorer og oscilloskop o.l. Jeg er interessert i mikrokontroller-relaterte ting. Sensorer og slikt... 5876393[/snapback] Ja, og masse brytere med all slags lys og fassonger. Sensorer var forresren en god ide'. Lenke til kommentar
spyro Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Det som går under elektronikk vil jeg ha med. Mikrokontrollere, transistorer, Dioder(kisel,zener og lys), brytere, sensorer, dynamoer(?), små strømforsyninger, pluggger/kontakter og multimetre er jo noe av det Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 BUMP!! Kommer den snart eller??? Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 noe som hadde hvert litt stilig hadde hvert om det ikke bare var en prisguide men at det også var mulighet for at det kan bli lagt ut prosjekter som folk har laget, folk fra forumet elns. det tror jeg kunne hvert stilig det går vel litt mer under worklogs men at det ikke er worklog for kabinetter osv men bare elektronikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå