ken8 Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Prøvde å oppdatere BIOS, men fikk checksum errror. Har prøvd å cleare cmos uten vidre hell. Når jeg booter pc'en får jeg følgende feilmld. Jeg har IKKE floppy i maskina. "BIOS ROM checksum error Detecting floppy drive A media... Drive A error. Detecting ATAPI CD-Rom drives... Secondary Master: Asus CRW-4824A Secondary Slave: Pioner DVD-Rom DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER" xHar av og til opplevd at bios er kranglete, men alltid funka igjen etter jeg har cleara CMOS. Hva gjør jeg nå?? Lenke til kommentar
death_comes_rippin Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Du sender inn bios brikken til den forhandleren der du kjøpte hk, og får en ny. da det er sannsynelig vis noe som er galt med bios. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Prøvd å sette riktig harddisk som first boot device? Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Jeg kommer ikke inn i BIOS eller noen ting.. Kommer kun opp det som skrev i 1st post. Kjøpte kortet hos komplett for 3-4år siden. Regner med at alt det andre er i orden, så vurderer kanskje å gå til anskaffelse av nytt HK + CPU. Men hvis noen vet hvordan jeg kan få liv i den gamle boksen hadde det vært supert. Beste hadde vært å slippe å kjøpe noe nytt. Lenke til kommentar
xes Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg kommer ikke inn i BIOS eller noen ting.. Kommer kun opp det som skrev i 1st post. Kjøpte kortet hos komplett for 3-4år siden. Regner med at alt det andre er i orden, så vurderer kanskje å gå til anskaffelse av nytt HK + CPU. Men hvis noen vet hvordan jeg kan få liv i den gamle boksen hadde det vært supert. Beste hadde vært å slippe å kjøpe noe nytt. 5860786[/snapback] halla. tror do kan flashe bios på nytt fra diskett eller cdrom, siden du jo får kontakt med disse. se i manualen til hovedkortet og få brent en cd med bios. mvh. Xes Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Du kan jo sjekke om bios-batteriet er flatt. Bruk et multimeter til dette. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Batteriet har ikke noe med "BIOS ROM checksum error" å gjøre. Tror du tenker på CMOS checksum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå