lavoll Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Heisann! Har eit problem som kom fra "ingen steder". Maskina mi er begynt å spille fra høytalerene samtidig som eg har headset i hodetelefon / line utgangen. Finner ikkje noko plass eg kan stille inn dette, hverken i bios eller windows. Lydkortet er eit intergrert lydkort, Realtech HD / Intel Centrino chipset. Lenke til kommentar
ols Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Heisann! Har eit problem som kom fra "ingen steder". Maskina mi er begynt å spille fra høytalerene samtidig som eg har headset i hodetelefon / line utgangen. Finner ikkje noko plass eg kan stille inn dette, hverken i bios eller windows. Lydkortet er eit intergrert lydkort, Realtech HD / Intel Centrino chipset. 5860511[/snapback] Vanligvis er det en mekanisk avbryter-kontakt som sørger for at ht kobles ut når minipluggen stikkes inn i kontakten. Denne kan være kommet i ulage. Det skal godt gjøres å fikse den. Man må eventueltl ta fra hverandre maskinen og lodde i en ny kontakt, eller bare inrette seg på en eller annen måte. Lenke til kommentar
lavoll Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Kjipt. Skikkelig irriterende, da maskina stort sett brukes i ein datasal. Ingen musikk nå lengre Vel, maskina skal inn til service om ikkje så lenge, få vel føye til eit problem til då.. Men om det er nokon som veit om ein magisk knapp i Windows som kan stille inn dette, så sei ifra! Lenke til kommentar
ols Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Kjipt. Skikkelig irriterende, da maskina stort sett brukes i ein datasal. Ingen musikk nå lengre Vel, maskina skal inn til service om ikkje så lenge, få vel føye til eit problem til då.. Men om det er nokon som veit om ein magisk knapp i Windows som kan stille inn dette, så sei ifra! 5860860[/snapback] I prinsippet kan du dis-able lyden. Det er flere muligheter, antar jeg. (drivere, device manager, registeret). I stedet kan du bruke et eksternt usb kort med egne drivere. Disse finnes i billige, knøttsmå versjoner -ser ut som en usb minnepinne (har stereo ut og mono inn kontakt). Jeg kjenner ikke til akkurat den typen som selges på QXL, men de er under hundre kroner og vil antagelig virke. Den jeg kjøpte på ebay for en dollar ble levert med CD med drivere til. Eller for den saks skyld finnes dyrere PCMCIA kort. De større usb enhetene passer derimot best for stasjonært bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå