rhymenocerous Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Hei! Jeg holder på med et lite forum, og skal ha sånn annenhver farge på <tr>, men jeg klarer det ikke.. Jeg vet dette er tatt opp på både dette forumet og andre forum rundt på nettet, men klarer fortsatt ikke å få det sånn som jeg vil ha det.. Koden der jeg viser innleggene: http://tommyeggen.net/pastebin/index.php?id=52 Noen som kunne fortelle meg litt hvordan jeg gjør det ? Eventuelt gjøre om koden slki at det funker ? Endret 3. april 2006 av tommyeggen Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 raskt eksempel jeg kom på.. håper det hjelper =) legges inni en loop. if(empty($change)) $change = "blue"; f($change == "blue") { echo 'teit'; $change = "green"; } elseif($change == "green") { echo 'ape'; $change = "blue"; } Lenke til kommentar
rhymenocerous Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Mine kunnskaper innen php er ikke så veldig store så har et spørsmål: Hvor i koden min kan jeg legge det ? Kanskje et dumt spørsmål men... Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) 1: while($color <= 10) 2: { 3: $farge = ($color % 2 == 1) ? "#FF0000" : "00FF00"; 4: echo "<tr bgcolor=\"$farge\"></td>"; 5: $color++; 6: } Du kan jo selvsagt ignorere linje 1, 2 og 6 siden du allerede har while-loopen Endret 3. april 2006 av hockey500 Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 hvorfor ikke gjøre dette ved hjelp av javascript og litt css? fremgangsmåte her: http://www.alistapart.com/articles/zebratables Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 hvor bruker javascript i tillegg, når det lett kan gjøres med php? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Til tommyeggen: Over while-løkken legger du inn: $color_counter = 1; Deretter bytter du ut echo "<tr>"; med: if (($color_counter % 2) == 1) { echo "<tr class='odd_line'>"; } else { echo "<tr class='even_line'>"; } Og legger til dette nederst i løkken: $color_counter++; Og i CSS-stilarket skriver du: tr.odd_line { background-color: [farge]; } tr.even_line { background-color: [farge]; } Endret 3. april 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 1: den delen av while-løkken kan du legge til om du vil, men den trengs ikke, scriptet funker fint uten. 2: Å bruke css fremfor attributtet bgcolor kan jeg være enig i er greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå