TheHead Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Lurer på om det er mulig å reparere lettmetallfelger som har fått seg et litt røfft møte med en fortauskant? Har to 18" felger som er litt i ubalanse etter dette.... Lar dette seg fikse? Noen anbefalinger hvor dette kan gjøres`? Endret 3. april 2006 av TheHead Lenke til kommentar
nifty Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Vrak dem ! Slike legeringer tåler ikke oppvarming spesielt godt, og vil sannsynligvis ikke være verdt å rette opp... _nifty_ Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Denne burde kanskje flyttes til Felg/Dekk Ja, det lar seg gjøre, også sparer du masse penge kontra å kjøpe nye Har du noen bilder så kan jeg se på skadene, kanksje gi deg en cirkapris på hva et retteverksted tar for jobben.. De burde for øvrig få et strøk med lakk etter jobben, men det er ikke spesielt dyrt med mindre det er Bling Blings (chrome) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Flyttes fra bilteknisk til felg/dekk. Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Denne burde kanskje flyttes til Felg/Dekk Ja, det lar seg gjøre, også sparer du masse penge kontra å kjøpe nye Har du noen bilder så kan jeg se på skadene, kanksje gi deg en cirkapris på hva et retteverksted tar for jobben.. De burde for øvrig få et strøk med lakk etter jobben, men det er ikke spesielt dyrt med mindre det er Bling Blings (chrome) 5860502[/snapback] Det er faktisk ikke noen synlige skader... At felgene var litt ute av balanse ble først oppdaget når jeg skiftet dekk og de skulle balansere dem.. To av felgene har fått seg en liten smell på innersiden, og det er ikke noen markant knekk, men heller en liten "bøy"... (P.S. Beklager feilpostingen... Gikk litt fort i svingen her..) Endret 3. april 2006 av TheHead Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Rettingen koster nok en god del, men pussing og lakking blir ikke så dyrt som man kanskje frykter. Lenke til kommentar
Orihime Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg har to felger til retting nå. 750 kr stk skal dem ha (Dekkmann). Og det er bare for rettinga. Jeg hadde også fått bulk på innersia av felgen. Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Får ta å sjekke litt rundt... Det er grisesvindyre felger, så jeg håper dette lar seg fikse Noen som har noen tips på hvem som tar en slik jobb i Oslo-området? Lenke til kommentar
Orihime Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Får ta å sjekke litt rundt... Det er grisesvindyre felger, så jeg håper dette lar seg fikse Noen som har noen tips på hvem som tar en slik jobb i Oslo-området? 5863502[/snapback] Mine felger er hos en Dekkmann forhandler i Oslo. Er min far som har levert di for meg så jeg er ikke sikker på hvor det er. Men skal ringe han i morra jeg så skal jeg få adressen Dem skal i allefall ha 750 kr per felg for å rette dem. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Om det bare er innerkant av felgen som er bulket er det ikke sikkert du trenger å lakke de etter retting, evt bare få samme farge uten 100% finnish Du kan levere de hos de fleste forhandlere, men vet noen er dyrere (opptil 4 x så dyre) enn andre Kommer også litt ann på hvor skadet felgene er tror jeg (skal ikke si det sikkert) Lenke til kommentar
Orihime Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Dekk Partner (Holmen AS Bilgummiverksted) i Nils Hansens vei 1 i Oslo retter felger. Er visst der min far har levert felga min nå. Dem skulle ha 750 kr stk for retting. Mine felger ble levert i begynnelsen av mars og jeg får dem igjen nå rundt den 17.april, så det ganske lang ventetid. Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Dekk Partner (Holmen AS Bilgummiverksted) i Nils Hansens vei 1 i Oslo retter felger. Er visst der min far har levert felga min nå. Dem skulle ha 750 kr stk for retting. Mine felger ble levert i begynnelsen av mars og jeg får dem igjen nå rundt den 17.april, så det ganske lang ventetid. 5865959[/snapback] Takker så mye for tipset! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Det tar vel ikke så lang tid for dem og gjøre det, men de har vel fullt opp med arbeid tenker jeg Lenke til kommentar
Orihime Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Det tar vel ikke så lang tid for dem og gjøre det, men de har vel fullt opp med arbeid tenker jeg 5878574[/snapback] Japp, det er derfor det tar så lang tid. Dem hadde visst lageret fult av felger som skulle fikses Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Uff, alle disse uforsiktige ungdommene vettu Lenke til kommentar
theyoytoy Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Du kan prøve Sunnaas Hjulservice tlf 22647751 De ligger ved Bjerkebanen, like ved Statoil stasjonen der oppe. fikset 2 stk 19 toms felger, kostet 1125 kr Lenke til kommentar
uffeulus Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Felgfix Kittet inneholder alt som trengs for å reparere små sår og riper i alufelger. Antall på lager: 2 stk. Art.nr: Kr 499,- dette fant eg på tilbuda på eyecandyracing Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 FelgfixKittet inneholder alt som trengs for å reparere små sår og riper i alufelger. Antall på lager: 2 stk. Art.nr: Kr 499,- dette fant eg på tilbuda på eyecandyracing 5937578[/snapback] Kan være verdt å ta en titt på, absolutt, men hjelper ikke så mye hvis felgen er skeiv/ må rettes da Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Felgservice som holder til i Askim brukte jeg da jeg måtte rette min 17" Alu-felg. Leverte felgen kl 09 og hentet den igjen 1 time senere. Felgen ble helt fin og prisen var 650 kr. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Får ta å sjekke litt rundt... Det er grisesvindyre felger, så jeg håper dette lar seg fikse Noen som har noen tips på hvem som tar en slik jobb i Oslo-området? 5863502[/snapback] Mine felger er hos en Dekkmann forhandler i Oslo. Er min far som har levert di for meg så jeg er ikke sikker på hvor det er. Men skal ringe han i morra jeg så skal jeg få adressen Dem skal i allefall ha 750 kr per felg for å rette dem. 5864109[/snapback] 750 per felg? Har ikke du en gammel 80? Bruker jo samme felger som Sierra da, finnes jo ekstreme mengder felger i omløp til den bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå