Gå til innhold

200Gb Maxtor med Xbox-komplekser

Anbefalte innlegg

Så har tiden kommet for dataproblemer igjen.

I går bestemte jeg meg for å ta ut Maxtor-disken på 200Gb jeg har hatt i Xboxen frem til nå. Regnet med at det skulle gå rimelig smertefritt, men det gjorde det altså ikke. Fra før har jeg en splitter lik 200Gb Maxtor-disk som slave, og en 60Gb-disk som Master med Windows XP installert. Planen var å bytte ut 60Gb-disken med 200Gb-disken.

Problemet er at uansett hva jeg gjør får jeg ikke formatert 200Gb-disken som har vært i Xboxen. Jeg har prøvd med Ultimate Boot CD, Windows XP-cden og også inne i Windows med datamaskinbehandlingsverktøyet (eller hva det nå heter) samt med Partiton Magic 8.0. Harddisken blir oppdaget både i BIOS, i Ultimate Boot CD og i Windows (men bare på enhetsbehandlingen). Uansett hva jeg gjør får jeg beskjed om at jeg ikke har tilgang til disken. Har prøvd å ha den både som Master, Slave og på CS. På Ultimate Boot CD ligger det flere varianter av FDisk, så jeg regner vel egentlig ikke med at den vanlige kan ordne opp. (Harddisken dukker faktisk ikke opp i FDisk som følger med der engang :S)

Jeg får forresten ikke åpnet Partition Magic engang. Det kommer bare opp error code 100, og ifølge FAQ er det noe galt med fillistene. Jeg har prøvd å resette MBR, men det hjalp heller ikke.

Er det noen som har noen gode råd til meg? Helst kjapt?

PS! Xboxen tok forøvrig kvelden midt under formateringen av 60Gb-disken da jeg brukte Slayer's Auto-Installer, men det skal jeg ta opp i en annen tråd når jeg har fått ordnet opp i harddiskrotet mitt her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, selvsagt. At jeg ikke tenkte på det med en gang ><

Og nå har jo Xboxen tatt kvelden, så det blir jo litt vanskelig å få ordnet, blir det ikke? Eller finnes det noen lure tricks som får den til å virke igjen?

Det eneste jeg gjorde var å sette inn 60Gb-disken og starte Slayer's Auto-Installer og startet normal install. Mens jeg var borte hadde hele greia dødd :S

edit: Har nå funnet et program som kan unlocke harddisken, men det er jo ganske verdiløst siden jeg fortsatt trenger passordet iflg. readme-filene mine. Betyr dette at jeg har mistet både Xboxen samt en 200Gb harddisk i en "jobb"? :S

edit2: prøvde et siste desperat forsøk med å plugge i den gamle 200Gb-disken i Xboxen, og da ble det jammen liv i den også. Rart at dette skulle ha noen sammenheng, men jeg fikk i alle fall unlocket den via Slayer's Auto-Installer. Installerer Windows XP på disken as we speak. Tusler ned for å se om Xboxen vil boote med 60Gb-disken, hvis ikke får jeg prøve å hotswappe =D

Endret av Complexion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...