Gå til innhold

Razer Copperhead, bra byggkvalitet?

Anbefalte innlegg

Vurderer å gå til innkjøp av denne musen men ville gjerne høre meninger fra eiere av Copperhead angående byggkvalitet spesielt mtp venstre og høyre musknapp.

Som tidligere eier av Razer BoomSlang 2000 fikk jeg inntrykket av at de lager mus med god presisjon men har ikke vært fornøyd med knappene. De jeg har prøvd så gikk dem fort i stykker og knappene ble vanskelig å trykke ned etter en stunds bruk. Har noen opplevd noe liknende på Copperhead?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp vært gjennom samme tenkingen som deg =) Har også vært eier av Boomslang 2000 i sin tid, og hadde dårlige erfaringen med disse. Uansett, så har jeg bare positivt å komme med om Copperhead! Hvis du likte hvordan boomslang satt i hånden og de store knappene, så vil du også like Copperhead. Fungerer sykelig bra på QcK+ XXL musmatte. Hadde den på Icemat først, men det gikk faktisk ikke.. Den "glapp" om man snudde seg fort.. (aka siktet går rett opp etc)

Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg ny mus og valget står mellom logitech G5 og Razer Copperhead. Men hvor god er copperhead? Har abre sett bilder av den, aldri sett den i virkeligheten... Hvilke knapper er det på den?

hvis man skulle sammenlignet den med G5, hvilken er best?

Lenke til kommentar

Det er jo smak og behag. er ikke no særlig fan av logitech og har derfor en copperhead. selv hadde jeg ikke klart meg uten en annen mus.

jeg synes den ligger bra i hånda selvom den ikke er så ergonomisk som g5, men g5 blir for stor. samtidig har razer i min mening et tøffere design og spesifikasjonene er bedre, i tillegg er den billigere etter hva jeg har sjekka.

Tilbake til spørsmålet. For meg så virker det som om den har en veldig solid og god oppbygning. den tåler lett noen slag i bordet og fall ned på gulvet. har behandlet min pent til nå, så har ikke fått testa de ytterste grensene enda. Men tror ikke du vil bli skuffa hvis du går for copperhead.!

Lenke til kommentar

Knappene oppå copperheaden er helt greie. De på siden er rett og slett i veien. (Du står i fare for å trykke på dem i hytt og gevær uten at du ønsker det)

Brodern bruker copperhead og er storfornøyd med den, personlig liker jeg den ikke pga måten jeg bruker å styre musen på så får jeg en 90graders vinkling på håndleddet. Noe som gjør vondt etter kort tid, får heller ikke til presisjons-sikting, siden jeg ikke greier å slappe av sånn som jeg kan gjøre med Logitech musen, men dette er en vanesak.

Er en grei mus, hvis du liker måten den er utformet på.

Lenke til kommentar

Kjøpte Copperhead for ca 1 mnd siden eller mer. Er storfornøyd nå, og "padsa" under musen er fantastiske. Du er absolutt ikke avhengig av skatez/glidz med disse padsa!

OBS!

Hvis du kjøper en mus, og den har problemer med å lese igrunn alle overflater du får tak i, så leverer du den inn igjen og kjøper en ny.

(Ganske mange CH-eksemplar som har dette problemet)

Hadde dette problemet med den første musen jeg fikk, men jeg leverte den inn igjen og fikk en ny - storfornøyd!

Skulle jeg sammenlignet G5 og CH hadde valget mitt klart falt på CH, men dette er selvfølgelig smak og behag.

Mvh.

Lenke til kommentar

Meget bra mus

Kjøpte Copperhead tempest blue da den kom ut, og den har ikke tatt kvelden enda. Den har faktisk bare blitt bedre å bedre etterhvert som razer har fått skikk på driverproblematikken, som de ofte sliter med. Nå fungerer den utmerket.

(driver 6.09. firm6.16)

Venstre og høyre musetast er av god kvalitet, scroll er ruggete og har definerte trinn. Problemet er knappene på siden. Selv har ganske store hender, så hvis jeg hviler hånden på musen, når jeg bare knapp-frem på venstre side med tommelen.

Skal jeg ha tilgang til begge hviler ikke hånden ordentlig.

Copperhead er konstruert både for kjevhendte og høyrehendte, og jeg (som er høyrehendt), har store problemer med frem og tilbake knappene på høyre side.

Lyset (som er blått, rødt, eller grønt) hvis du kjøper henholdsvis tempest blue, anarcy red eller chaos green kan man ikke slå av, med mindre man skulle finne på å klemme inn en bryter. Noe som fløyter garantien ut i grøfta, dette skjer også dersom du skulle installere det orginale vektloddsettet som fåes kjøpt utenom... :dontgetit:

Fungerer sykelig bra på QcK+ XXL musmatte. Hadde den på Icemat først, men det gikk faktisk ikke.. Den "glapp" om man snudde seg fort.. (aka siktet går rett opp etc)

5861794[/snapback]

Har ikke merket noe til det selv, men problemet du beskriver omtales her:

http://www.razersupport.com/index.php?_m=k...cleid=7&nav=0,1

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Du kan trygt kjøpe Razer Copperhead. Har den selv og er meget fornøyd med den. -Bli med i Razer Copperhead-gjengen du også!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Yes! En til med på laget... Legger ut et bilde av en Razer Copperhead slik at du blir enda mer sikkrere på hvilken side du står på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Problemet er at jeg også skal ha G15 tastatur, men jeg klarer ikke å finne en nettbutikk som både selger G15 tastatur med svensk layout og Copperhead med rød eller grønn farge. Jeg vil ikke ha blå! Jeg vil ikke!

5925689[/snapback]

Akkurat som meg. Jeg gikk for den grønne. Av en eller annen merkelig grunn ville ikke jeg heller ha den blå. :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Kan jeg spørre om Copperhead passer i store hender? Jeg har store hender, og vil ikke ha en mus som jeg moser med håndflaten :p

Lenke til kommentar
Kan jeg spørre om Copperhead passer i store hender? Jeg har store hender, og vil ikke ha en mus som jeg moser med håndflaten :p

5957297[/snapback]

Nja, jeg har over normalt stor hånd og synes copperheaden er altfor liten. Dette har mer med hvordan du styrer musen enn hvor stor hand du har. Jeg håndledds-styrer musen. De fleste som jeg har sett med Razer har enten små hender, eller så "fingerstyrer" de musen. Hvis du skjønner hva jeg mener. Hvis du håndledds-styrer den, slik som jeg gjør, så er det fort at du "drar" handa med deg etter musen (blir noe slitsomt) hvis du fingerstyrer, så holder du som regel handa på en krummet måte i utgangspunktet, så da slipper du dette problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...