Gå til innhold

Windows 1.0 på bærbar Compaq


arkela

Anbefalte innlegg

Har fått en bærbar pc, dersom eg greier å fikse den...

 

Windows 98 var installert når eg fekk den, men stoppet under oppstarten med meldinga "Windows beskyttelsesfeil. Du må starte maskinen på ny". Eg tenkte det var noko gale med installasjonen. Eg formaterte dermed harddisken, la inn 98 på ny, men fekk samme meldinga ved første oppstart. Har etterpå prøvd både Win2000 og Win95, uten resultat.

 

Har nå installert Windows 1.0 fra 1986...!!! dette fungerte, men har naturlig nok visse begrensningar.

 

Håper dere har noen gode forslag. Kan det være alvorlege hardware feil? Merkeligt når alt ser bra ut under installasjonen, og feila kommer ved første oppstart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:



Har nå installert Windows 1.0 fra 1986...!!! dette fungerte, men har naturlig nok visse begrensningar.



 

Jøss, Jeg har alle orginale disketer fra ver 3.0 og 3.11 cd'er for windows 95 og opp og trudde jeg var en nostalgiker. (Oops. glemte Dos disketene) :smile:

 

Vel, vel. Jeg hadde samme prob. med en stasjoner en gang. Fikk det aldri til og sendten i retur. De sa at jeg måtte ha "tukkla" med jumperne, hmm! Hvis jeg hadde gjort dette, må jeg ha gjort dette igjennom hullet på diskett stasjonen, kan ikke huske at jeg gjorde dette.

 

Send den tilbake, ikke gid og bruk tida di på det en gang er min løsning. (hvis du ikke synes windows 1.0 er kult og bruke da!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...