Gå til innhold

Den store Videoguiden!

Zappza

Anbefalte innlegg

Et tips: Det er ikke alltid at når jeg komprimerer med virtualdub at jeg får filmen ned til 700MB. Da har jeg komprimert med dr. divx, den klarer det, men det tar dobbel så lang tid. Jeg prøver alltid med virtualdub først.

Et tips til: Når du skal gjøre DVD til AVI, så er det tidsbesparende å bruke AutoGK. Fordi den tar alt i samme slengen: legger til undertekst, komprimere, lyd og bilde er synkronisert. (Men først må du rippe inn DVD på hardisken)

5908492[/snapback]

Jeg prøvde og komprimere en Divx film på 1.5 gb til 700mb i Dr. Divx, men doktorn klarte ikke å encode fila :dontgetit: *feilsøke* Tid teller ikke så mye for meg, her går det i kvalitet ;)

Har ikke prøvd AutoGK, men det hørtes veldig lovende ut :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan synkronisere lyd/bilde

Antatt tid: 15-30 min

Hvordan gjøre det:

- Velg ”File”

- ”Save WAV”

- Når den er ferdig og lagre filen åpner du den i dB Poweramp

- (Følgende er kun for dB PowerAMP)

- Åpne fila i dB

- Sett det formatet den skal konvertere til Wave

- Velg compressed også ”Change Format”

- Bruk følgende innstillinger: Format: PCM, Attributes: 48.000khz 16bit Stereo 187kb/sec

- Hvor du lagrer den er opp til deg, men vær obs på at fila blir rundt 1gb

- ”Convert”

Jeg bruker ikke 15-30min, detter tar meg ca. 5min. Går ut i fra at de to første punktene er i virtualdub. Fant ingen plasser som det stod hvilket program det var i.

Edit: AutoGK tok ca. 3-5 timer for å gjøre en film om til en 700MB film, ganske bra kvalitet (synes nå jeg).

Endret av xanonymx
Lenke til kommentar
Hvordan synkronisere lyd/bilde

Antatt tid: 15-30 min

Hvordan gjøre det:

- Velg ”File”

- ”Save WAV”

- Når den er ferdig og lagre filen åpner du den i dB Poweramp

- (Følgende er kun for dB PowerAMP)

- Åpne fila i dB

- Sett det formatet den skal konvertere til Wave

- Velg compressed også ”Change Format”

- Bruk følgende innstillinger: Format: PCM, Attributes: 48.000khz 16bit Stereo 187kb/sec

- Hvor du lagrer den er opp til deg, men vær obs på at fila blir rundt 1gb

- ”Convert”

Jeg bruker ikke 15-30min, detter tar meg ca. 5min. Går ut i fra at de to første punktene er i virtualdub. Fant ingen plasser som det stod hvilket program det var i.

Edit: AutoGK tok ca. 3-5 timer for å gjøre en film om til en 700MB film, ganske bra kvalitet (synes nå jeg).

5937804[/snapback]

Ok :!: Så lenge siden jeg synca lyd/bilde ;)

VirtualDub ja ;)

AutoGK ja, hadde glemt det

:blush:

Lenke til kommentar

Det er bra du er fornøyd, men en ting jeg lurer på.

Jeg har en avi film som jeg skal legge inn tekst på, filmen er på 700MB. Men når jeg bruker virutaldub til å legge inn tekst, så forskyver lyden seg på den filmen. Dermed må jeg også bruker synkroniserings metoden din (funker bra den). Men det som er at filmen bli på ca. 1GB og ikke 700MB. Har du noen tips som jeg kan gjøre.

(Jeg legger inn tekst og velger komprimereings metode på samme måte som du forklarte).

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Ser at det er lenge siden noen har skrevet er, men jeg har et spørsmål til dette.

Går det ann å brenne en DVD med undertekster som man kan velge om man vil ha på eller ikke? Altså kunne velge på DVD-spilleren om man vil ha undertekst 1, undertekst 2 o.s.v. eller ingen undertekst.

Jeg bruker Nero

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm, hvilken film er det snakk om? Og hvilket format er den? PAL eller NTSC?

Hvis du ikke vet hvordan du skal finne ut hvilket format den er i, høyreklikk på fila og velg sammendrag, Avansert, og se på på Video. Der er det står det Bildefrekvens. Er det 23.996 er det NTSC, 25 = PAL.

Skal se om jeg kan finne deg en ny undertekst jeg :wee:

Lenke til kommentar

testa nå å bruke virtualdub igjenn, denne gangen med srt fil, men får kun valgt viritual dub, det jeg gjør er open file, trykker ås på video så filters derretter add, også til slutt load men da kan jeg kun velge viritual dub. noen som vet hvorfor?

takker for pm zappa, var litt kjapt ute med å legge ut her, men får fortsatt ikke til. får ikke på textsub på lista over filter

Endret av overtrip
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...