Gå til innhold

Trådløs sender klikker ved overbelastning


Anbefalte innlegg

Jeg har testa et 3Com OC Wireless 11g PoE aksesspunkt litt. I forbindelse med det prøvde jeg å frembringe en overbelasnting ved at jeg hadde 16 bærbare tilkoblet.. hvorav 4-5stk kjørte nedlastinger fra nett samt overføringer av store filer over nettverket mens resten utførte vanlig surfing på nett. Det fungerte ganske bra en liten stund, men så plutselig gikk hele saken ned, og samtlige maskiner datt ut. Det tok også en stund før noen klarte å få forbindelse igjen.

 

Aksesspunktet skal i følge 3com takle 64 trådløse tilkoblinger samtidig. Jeg hadde håpet at testen skulle ha gått uten problemer, men det gjorde den desverre ikke.

 

Er det noen som har noen ide om hvordan man kan minske faren for kolaps? Under vanlig bruk er det nødvendig at den skal kunne takle 16+ brukere med en del trafikk uten at den risikerer å dette ut.

 

Aksesspunktet kjørte med tilgjenglig SSID, WPA kryptering, og standard instillinger på resten.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hvordan var temperaturen på routeren når den tok kvelden?

Er desverre mye nettverks utstyr som er ikke tåler den belastningen den burde. Selv om 3com er kjent for å være blandt de bedre kan det være greit å utelukke dette før man forsker videre.

Lenke til kommentar

Første jeg gjorde da jeg fikk den var å oppdatere firmwaren. Sjekka ikke temperaturen på den da den gikk ned, men den hadde ikke vært lenge i drift hvertfall, og romtemperaturen stedet den stod var helt normal.

 

Det jeg lurte på var om man kunne gjøre visse instillinger for sikre seg litt mer mot slike ting. Jeg har ikke opplevd noen som helst problemer ved lett bruk i etterkant, men var likevel litt skuffet over at den gikk så lett dundass når jeg prøvde å frempovosere det. Jeg har ikke prøvd å belaste den slik igjen, men skal teste en gang jeg får tid for å se om det samme skjer igjen. Skal da også sørge for å sjekke temperaturen.

 

Ellers må jeg si at aksesspunktet til 3com er noe av det bedre jeg har testet (og ikke minst til den prisen). Hadde noen fra dell før, og de var totalt ubrukelige og ustabile når det var mer enn 5-6 pålogga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...