Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Audi 80 2.0E 1990 mod


Anbefalte innlegg

Hater pinner/stokker som stikker ut i veien :mad:

Var ute å kjørte i kveld langs RV4. Pang sier det plutselig på høyre side. Skjønte ikke hva det var. Kjørte inn på en parkeingsplass og gikk ut for å se om jeg så noe på bilen. Og der så jeg tre fine riper og litt avflaka lakk :ermm: Kjørte tilbake for å se hva jeg hadde truffet og da var det en pinne som stakk ut under autovernet. Og den måtte jeg seff klare å treffer. Var umulig å se den pinnen før man var helt inn på den.

 

Jaja. Ser heldigvis ut som om det går ann å rubbevekk mesteparten. Så skal prøve i morra å få fjerna det. Også får jeg legge på litt lakk der det har flaka ta litt sånn at det ikke går rust i det. Er jo ingen alvorlig skade, men forferdelig irriterende for det :hrm:

 

Rip1.jpg

 

Rip2.jpg

 

 

Legger også ved et bilde jeg tok her om dagen. Min og min fars bil :)

 

KopiavBilde.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
huff  :( det var uheldig. Du burde legge litt lakk der det er ripet til metallet, i tilfelle det gikk igjennom galvaniseringen. Bruk en pensel og legg litt lakk i ripa, og poler over så kan det bli bra  :thumbup:

6208953[/snapback]

 

Sjekka litt igår, og heldigvis kan man si, så er det kun det ytterste laget som lakken har flassa av. Ikke gått gjennom galvaniseringa eller noe :) Og mesteparten gikk ann å rubbe vekk. Skal få flekklakkert den som sagt i løpet av sommeren og da skal jeg slenge på litt lakk :)

Lenke til kommentar
Huff, synd det som skjedde med bilen :S

Audi <3 sier jeg bare!  :D

6238223[/snapback]

 

Ja, fryktelig irriterende. Men men. Sånt som kan skje.

Heldigvis så lar det seg fikse ganske greit. Mesteparten går ann å rubbe vekk. Skal som sagt, håper det går i orden, få flekklakkert i løpet av sommeren. Så det lille som flaka av lakk tar jeg å fikser da :)

 

Audi er bare bæst ja ;) Hehe.

Lenke til kommentar

Fin 80 du har! :) Bruker du sånn middel for å få støtfangerne så sorte, eller er de sånn naturlig?

 

Blir nesten litt flau og skamfull når jeg leser gjennom tråden her.. Kjøpte meg en 1987 Audi 80 B3 1.8E (112hk) med 210 000km på telleren for litt over ett år siden, og hadde dengang skikkelig store planer for bilen. Bytte ut et slitt førersete, kromringer til instrumentene, store felger, skaffe lakkerte fangere og hvite blinklys, og røde baklykter med skiltplate bare for å nevne noe. Hvor mye av dette har jeg fått gjort? Ingenting. Har riktignok byttet registerreim, viftereim, kjøpt nye vinterdekk, byttet olje, pærer i instrumentpanelet, fikset en kortsluttet ledning til rygge og skiltlys, da, men ingenting av det kosmetiske.

 

Og nå vurderer jeg sterkt å selge den, og kjøpe noe annet. Men når jeg ser hvor mye penger og energi du legger i bilen din synes jeg synd på min.. Men det er gode biler!

 

Audien min:

sommer05030.jpg

Lenke til kommentar
Fin 80 du har! :) Bruker du sånn middel for å få støtfangerne så sorte, eller er de sånn naturlig?

 

Blir nesten litt flau og skamfull når jeg leser gjennom tråden her.. Kjøpte meg en 1987 Audi 80 B3 1.8E (112hk) med 210 000km på telleren for litt over ett år siden, og hadde dengang skikkelig store planer for bilen. Bytte ut et slitt førersete, kromringer til instrumentene, store felger, skaffe lakkerte fangere og hvite blinklys, og røde baklykter med skiltplate bare for å nevne noe. Hvor mye av dette har jeg fått gjort? Ingenting. Har riktignok byttet registerreim, viftereim, kjøpt nye vinterdekk, byttet olje, pærer i instrumentpanelet, fikset en kortsluttet ledning til rygge og skiltlys, da, men ingenting av det kosmetiske.

 

Og nå vurderer jeg sterkt å selge den, og kjøpe noe annet. Men når jeg ser hvor mye penger og energi du legger i bilen din synes jeg synd på min.. Men det er gode biler!

 

Audien min:

sommer05030.jpg

6257063[/snapback]

 

Tusen takk for det :) Moro å få slike tilbake meldinger :) Støtfagerne er slik svarte naturlig.

 

Ingen grunn til å bli skamfull eller flau. Man må jo ha planer og noen ganger blir dem gjennomført. Jeg satt meg et mål når jeg fikk vite at jeg skulle få overta bilen. Jeg skulle ha på plass fine felger, hvite blinklys og anlegg. Og det målet nådde jeg :) Men jeg har fortsatt mange planer for bilen og er redd det blir lenge til jeg får gjennomført dem alle. Jeg har også skiftet en god del slitedeler. Måtte koste på den ganske mange tusen bare i delere for å få den EU-godkjent når jeg fikk den. Men det er en gammel bil så sånt må man regne med. Men passer man på disse bilene litt så holder dem veldig lenge. Nå har min gått 350 000 km og har aldri hatt noen alvorlige problemer med den. Kun helt vanlig slitasjeting. Bilen er jo 16 år gammel. Hehe.

 

Jeg kommer ikke til å kvitte meg med bilen. Når jeg kjøper meg en ny en så skal jeg fikse opp igjen denne. Veldig morsom bil å kjøre. Så denne skal jeg beholde. Min trofaste traver. Hehe.

 

Meget pen bil du har også :) Jeg synes du skal beholde den. Fortsatt mye bil igjen :)

Det du kan gjøre, og det gjør veldig mye med bilen, er å sette på noen fine felger og hvite blinklys foran og på sidene. Dette gjør veldig mye med bilen og koster ikke altfor mye. Da vil bilen din bli kjempefin ;)

Lenke til kommentar

Får se hva gjør med Audien min.. Er jo min første bil og mange gode minner, men jeg har jo litt lyst på en ny bil. Nå er det nesten ett år før må inn på PKK så da er det jo ikke så vanskelig å få solgt den heller.

 

Har samme erfaring som deg at de 112hk ikke føles ut som stort mer enn 90 eller noe omtrent der - og min har jo gått langt mindre enn din. På papiret skal jo bilen være skikkelig rask, men det er den søren a meg ikke. Fikk du fikset lyset i instrumentpanelet uten problemer eller? Da jeg gjorde det (med hjelp) så oppsto det en jordfeil eller noe slikt, sånn at den grønne pilen for blinklyset lyser konstant selv om ikke blinklyset er på. Og hvis jeg skrur på fjernlys (som ikke lyser stort bedre enn nærlys) så kan jeg kun se halve speedoen :D

Lenke til kommentar
Får se hva gjør med Audien min.. Er jo min første bil og mange gode minner, men jeg har jo litt lyst på en ny bil. Nå er det nesten ett år før må inn på PKK så da er det jo ikke så vanskelig å få solgt den heller.

 

Har samme erfaring som deg at de 112hk ikke føles ut som stort mer enn 90 eller noe omtrent der - og min har jo gått langt mindre enn din. På papiret skal jo bilen være skikkelig rask, men det er den søren a meg ikke. Fikk du fikset lyset i instrumentpanelet uten problemer eller? Da jeg gjorde det (med hjelp) så oppsto det en jordfeil eller noe slikt, sånn at den grønne pilen for blinklyset lyser konstant selv om ikke blinklyset er på. Og hvis jeg skrur på fjernlys (som ikke lyser stort bedre enn nærlys) så kan jeg kun se halve speedoen :D

6259973[/snapback]

 

Ganske populære biler detta så den blir nok lett å få solgt ja. Åssen bil har du eventuelt tenkt å kjøpe?

Bilen min var mye sprekere før. Husker jeg var med å prøvkjørte den da vi skulle kjøpe den. Da hadde den gått ca 85000 km. Gikk meget bra den gangen. Men bilen forfalt litt for 4 år sia. Den fikk regelmessig service fram til da. Så, og få den i like bra stand som den var, motormessig, må det nok kostes på en god del. Full overhalling hadde nok gjort susen :)

 

Instrumentlysa ble fiksa uten problem. Snodig det som det problemet du fikk. Alltid "moro" når sånt skjer. Hehe. Måtte skifte lysbryteren (den til venstre for rattet) for litt sia, og da vi satte på den nye så ville ikke blinklyset slå seg av. Selv om vi slo av tenninga så blinka den fortsatt. Men plutselig skrudde det seg av uten at noen hadde gjort noen ting. Rar bil :p

Lenke til kommentar
har du fått gjort noe med ripene

6261636[/snapback]

 

Jeg prøvde å polere dem vekk igår. Fikk vekk så og si alt. Men det synes litt fortsatt. Så jeg lar det være sånn inntil videre og tar å fikser det når jeg skal fikse de andre små lakkskadene som er på den.

Lenke til kommentar
Men synes jo for det da :tease:

 

Neida, vil nesten alltid være riper og slikt på en bil.

Er jo litt irriterende selv om det bare er du selv som vet om det.

Men men, det er da bare en bil.

6262055[/snapback]

 

Jeg vet at den synes enda ;) Hehe.

 

Jeg liker nå å ha en bil som ser bra ut jeg da. Noen riper må man seff regne med, men blir det for mange av dem er det ikke noe særlig. Jeg bryr meg ikke sånn kjempe mye om den ripen der nå sia jeg har en del andre små lakkskader på den (som skal fikses).

 

Joda, det er bare en bil. Men liker at dem ser fin ut jeg da :) Liker å ha ting i orden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Stund sia jeg har skrivi noe her nå.

 

Har ikke skjedd stort med bilen i det siste. Eksosanlegg skal være bestilt, så da håper jeg at jeg får satt det på om ikke så altfor lenge. Lurte litt på om jeg skulle sette på effektanlegg, men det blir likt som jeg har nå. Dvs orginalt. Flekklakkering skal det bli i løpet av juli en gang. Kommer ikke til å gjøre så mye mer med den. Skal holde den i orden. Må skifte noen slitedeler før jeg skal på EU-kontroll. Ingen store ting heldigvis. Skal prøve å få skifta foringene foran også. Er veldig lenge sia disse har blitt skifta, så jeg tror det ikke hadde gjort noe å få på plass noen nye :)

 

Som sagt så skjer det ikke noe spennende med bilen min for tia. Redd det blir sånn en stund framover :( Blir å holde den i orden.

Lenke til kommentar

Fin Audi 80 du har Orihime. Har blitt skikkeli bitt av Audi-basillen nå, finnes ikke noe annen bil for meg, forruten Ford (ikke kommenter det dere som bare snakker negativt om Ford, lever i en Ford-familie :p )

Men den skaden du fikk, veldig irriterende. Tror jeg hadde tatt meg en telefon for å få bukt med slik, selv om det "kanskje" er bare snakk om prinsipper.

Lenke til kommentar
Fin Audi 80 du har Orihime. Har blitt skikkeli bitt av Audi-basillen nå, finnes ikke noe annen bil for meg, forruten Ford (ikke kommenter det dere som bare snakker negativt om Ford, lever i en Ford-familie  :p )

Men den skaden du fikk, veldig irriterende. Tror jeg hadde tatt meg en telefon for å få bukt med slik, selv om det "kanskje" er bare snakk om prinsipper.

6373208[/snapback]

 

Takk for det :)

Hadde lyst til å ta en telefon ja, men det blir som å ringe til en tom vegg :p Men hadde det blitt større skade så skulle jeg ha ringt.

 

Audi er god biler ja :) Jeg kommer nok ikke til å kjøpe noe annet. Eller, skulle jeg ha hatt en helt ny bil så hadde jeg nok vurdert en Volvo V70 også. Meget pen bil det også :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...