Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Audi 80 2.0E 1990 mod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syntes du bør tenke deg om å legge for mye penger i denne bilen, da du adri vil få de tilbake...

Som gammel bilselger og gammel erfaring så lønner det seg neppe å påkoste en " gammel samt sliten bil " masse penger " (du får dem aldri tilbake)...

Jeg mener ikke å være frekk eller nedlatende men realistisk da bilen nesten har gått 400,000KM...

Jeg kostet på min kjære Volvo 242 ca 30,000,- som 18 åring, og det var surt å selge den for 10,000 et par år senere men jeg lærte det jeg skriver til deg nå...

Kommer du til en bilselger så er verken styling "plast" felger samt dyr lakk noe man vurderer, det er årsmodell og km som teller.

Jeg påkoster min bil en del kroner grunnet jeg vet at denne skal jeg leve den i mange år, og håper du bruker hodet før hjertet når det gjelder din bil...

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Jeg syntes du bør tenke deg om å legge for mye penger i denne bilen, da du adri vil få de tilbake...

Som gammel bilselger og gammel erfaring så lønner det seg neppe å påkoste en " gammel samt sliten bil " masse penger " (du får dem aldri tilbake)... 

Jeg mener ikke å være frekk eller nedlatende men realistisk da bilen nesten har gått 400,000KM...

Jeg kostet på min kjære Volvo 242 ca 30,000,- som 18 åring, og det var surt å selge den for 10,000 et par år senere men jeg lærte det jeg skriver til deg nå...

Kommer du til en bilselger så er verken styling "plast" felger samt dyr lakk noe man vurderer, det er årsmodell og km som teller.

Jeg påkoster min bil en del kroner grunnet jeg vet at denne skal jeg leve den i mange år, og håper du bruker hodet før hjertet når det gjelder din bil...

Lykke til!!

5868893[/snapback]

Jeg er enig i det du sier. Men man vil aldri få igjen det man koster på en bil, samme hvor gammel eller ny den er. Bil er bare et tap uansett. Men det som er, og jeg har aldri sagt at det verken er fornuftig eller noe, er at jeg har alltid hatt lyst til å pusse opp igjen en bil. Så da når jeg har en bil som er i såpass i bra stand som den er, så kan jeg ta den å gjøre den så god som ny. Om jeg selger denne å kjøper meg igjen en bil til det samme som min er vert nå, ca 12000 kr, å pusser opp igjen den blir jo det samme.

Så, dette blir ikke noe prosjekt som jeg skal ha fortes mulig ferdig. Men vil ha en prosjekt som går over litt tid. Og jeg gidder ikke å begynne å pusse opp igjen en gammel vetranbil :p Det blir for mye jobb. Hehe. (Selv om det kanskje hadde vært mer fornuftig) Og jeg kommer sikkert ikke til å få begynt å pussen den opp før om kanskje 2-3 år. Er som sagt en fattig student som knapt nok har råd til bensin :p Så innen det tid så kan det hende at ikke bilen eksisterer mer for den saken skyld. Og mye kan forandre seg på 2 år og bare tiden vil vise hva som vil skje med bilen og hva jeg får råd til :) Men man må jo ha noen planer selv om dem kanskje ikke er så fornuftige ;)

Lenke til kommentar

Får å ha sagt det det da, så det jeg jeg mener med opp pussing av bilen min er: Overhalle motoren, hellakkere den, fjerne den rusta som er og skifte alle deler som må skiftes. Og jeg har lyst til å gjøre sånn at det blir plass til 17/18" felger, senke den og style den litt. Vet ikke om detta kan kalles opp pussing men. Kall det heller å forbedre den da, eller gjøre den bedre enn det den er nå. Passer kanskje bedre det :)

Lenke til kommentar

Legger ut noen bilder til av bilen.

Skal ta noen nye bilder av den snart. Hadde tenkt til å gjøre det i helga, men det ser ut som om jeg blir kjørenes en annen bil i noen dager framover nå. :)

DSC00584.jpg

DSC00587.jpg

DSC00590.jpg

Måtte skifte lysbryteren her for ikke så lenge sia. Dårlig bilde men.

Bilde2712.jpg

Lenke til kommentar
Hvorfor har du ikke betalt årsavgift for 2005? blåe oblater... Dette er jo veldig gamle bilder...

5869861[/snapback]

Åravgifta for 2005 er betalt :) Disse bildene tok jeg i Juni i fjor. Så derfor er det blå oblater på den. Men nye bilder av bilen kommer om ikke så altfor lenge :)

Lenke til kommentar
Og hvor ofte har du faktisk bruk for 4 dører?

5868823[/snapback]

Har ikke tenkt over det egentlig. Men jeg synes nå det er praktisk samtidig som jeg liker sedanen bedre en coupen :)

5868872[/snapback]

Du er jo syk :p

Svart s2 coupe, senket 50mm og 18x8 med stor fin kant. Da snakker vi drømmebilen min. Har selv hatt en Coupe 2.3e, savner den...

Lenke til kommentar
Og hvor ofte har du faktisk bruk for 4 dører?

5868823[/snapback]

Har ikke tenkt over det egentlig. Men jeg synes nå det er praktisk samtidig som jeg liker sedanen bedre en coupen :)

5868872[/snapback]

Du er jo syk :p

Svart s2 coupe, senket 50mm og 18x8 med stor fin kant. Da snakker vi drømmebilen min. Har selv hatt en Coupe 2.3e, savner den...

5871253[/snapback]

Neida, jeg ekke sjuk :)

Coupen er pen den, men jeg liker nå sedanen bedre :) Min neste bil blir nok en A4. Har lyst på en 1.8TQ hvis den er eldre enn 2001 og hvis jeg får råd til nyere enn 2001 så har jeg lyst på en 1.9TDIQ. Men det bilen jeg har nå må i allefall holde i tre år til. Så, det blir ingen ny bil med det første.

Lenke til kommentar
Neida, jeg ekke sjuk :)

Coupen er pen den, men jeg liker nå sedanen bedre :) 

5871883[/snapback]

Godt og høre, men best og sjekke med lege uansett :)

5872044[/snapback]

Ringte legen nå ista å spurte hva jeg kunne "lide" av. Jeg fikk diagnosen: Alle har hver sin smak. Er visst ganske utbrett den "sykdommen" :p Hehe.

Lenke til kommentar
Ringte legen nå ista å spurte hva jeg kunne "lide" av. Jeg fikk diagnosen: Alle har hver sin smak. Er visst ganske utbrett den "sykdommen" :p Hehe.

5872093[/snapback]

Eneste medisin mot det er å kjøpe en Coupe :)

5872155[/snapback]

Men da legger vi denne diskusjonen død. Noen liker coupe og andre sedan :)

Lenke til kommentar
Ikke putt noe bodykit på bilen din, det blir bare harry/stygt.. Jeg syns ikke det passe å style denne type bil... Ha den slik som den er :)

Btw pen bil :thumbup:

5872292[/snapback]

Takk for det :)

Nei, skal ikke sette på noe styling på den. Det som eventuelt blir av styling er orginal Audi 90 front, senk og noen finere sommars felger :) Hvis alt går etter planen så skal jeg sette på røde baklykter og rød skiltplate nå i sommer :)

Lenke til kommentar

Tok noen ny bilder av bilen min idag.

Tok et par bilder av inventaret.

Bilde12.jpg

Bilde13.jpg

Motoren. Veldig møkkete riktig nok. Men bilen skal få full vask når jeg legger om til sommerdekk :)

Bilde14.jpg

Et bilde fra vaskehallen.

Bilde15.jpg

Prøvde å ta noen bilder i kveld, men ekke så lett å få bra bilder når man ikke har stativ. Håper på å få tatt noen bedre senere :)

Bilde19.jpg

Bilde17.jpg

Bilde20.jpg

Bilde18.jpg

Er i allefall noen ny bilder. Ikke så veldig bra bilder men. Bedre enn ikke noe :)

Skal ta flere bilder når jeg har fått på sommars felga :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...