Øyboer Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg driver å klokker, jeg går da inn i bios og stiller volten opp siden det da er nødvendig (jeg vet hva jeg gjør). Problemet er da at jeg har prescott CPu og at jeg da ikke kan komme over 1.6 V (Prescott CPU AMax 1.6V) står det Jeg har nå altså lasta ned Corecenter (har msi hovedkort så...) og via det programmet kan jeg altså stille volten helt opp til 1.8V. Jeg lurte altså på om det kunne skje noe "Ille" hvis jeg gjorde dette, kan jo ikke overstige 1.6V i bois Ønsker her svar fra alle som har peiling og som kanskje eventult har prøvd? Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 hovedkortet ditt vil neppe klare å levere over 1.6v til prosessoren din, da jeg brukte s478 hadde jeg ett asus kort(p4c800e-dlx) og det ville ikke boote over 1,6v noen ganger ikke over 1.58 heller... dette er mye volt fir disse prosessorene.. ville selv ikke brukt over 1,55 til 24/7 bruk... Lenke til kommentar
Øyboer Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 hovedkortet ditt vil neppe klare å levere over 1.6v til prosessoren din, da jeg brukte s478 hadde jeg ett asus kort(p4c800e-dlx) og det ville ikke boote over 1,6v noen ganger ikke over 1.58 heller... dette er mye volt fir disse prosessorene.. ville selv ikke brukt over 1,55 til 24/7 bruk... 5859724[/snapback] jeg må resete CMOS da hvis det ikke booter? så lenge CPU er kald, spiller det da noen rolle hvor mye volt jeg kjører på med? Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) reset cmos ja... men det er ikke bare cpu som må være kald når vi snakker om så mye spenning til cpu... rundt cpu soketen sitter en del mosfets, disse blir svinaktig varm når det kjøres høy v-core... mange har mistet sine hovedkort ved at en av mosfetene ryker... vær litt forsiktig.. og om du ikke har det så sett en vifte til å blåse over disse mosfetene... selv hadde jeg kjøleribber og vifte... kjøleribber... vifte 12cm over kortet... Endret 3. april 2006 av Npvk_X Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) crap, dobbelt post... Endret 3. april 2006 av Npvk_X Lenke til kommentar
Øyboer Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 jaha ja, så det du kaller mosfets er altså det du har kjøleribber på? har kjøleribber der jeg og, og de er godt under kroppstemperatur kjenner jeg når jeg tar på dem så...? Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) <- mosfet... vel med god kjøling på både mosfets og cpu er det vel ingen ting som bremser... mer volt høyere fsb... btw: hva kjører du nå? klokket mye? stabilt? Endret 3. april 2006 av Npvk_X Lenke til kommentar
Øyboer Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 jau, kjører 3.0 @ 3.8 stabilt som bare juling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå