ozone Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg har i et par år nå kjørt software RAID-5 i en Win2003server med 12 stk. 80 GB disker som gir meg 1 partisjon på litt over 800GB. Dette har fungert upåklagelig, men når jeg skulle teste hva som skjedde hvis 1 disk røk, så kom der ingen feilmelding når jeg tok strømmen av en disk! Og alt fungerte tilsynelatende greit. (Som det jo skal gjøre selvfølgelig) Hvis jeg gikk inn i "Event log" så jeg jo at en disk var "missing" og at Raidet var "degraded", men jeg driver jo ikke å sjekker event loggen så veldig ofte da... Så spørsmålet mitt er om det går an å få en litt tydeligere feilmelding hvis en disk skulle ryke? Hvis ikke så risikerer jo man å kjøre lenge med degraded raid, og da er jo poenget med raid borte! Når neste disk ryker er jo alt tapt Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Hva med noe a'la ActiveSMART som overvaaker disk-status direkte? Eller finn en applikasjon som overvaaker event-loggen som kan trigge bedre varslinger paa disk-events. - Per Christian Lenke til kommentar
ozone Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Må vel bli noe sånt ja, men jeg hadde håpt ar windows hadde et "ess i ermet" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå