Fox9 Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 I have found a way for us who only use bloom, to increase the density of the bloom effects, thus bringing Oblivion alot more vibrance and hopefully fixing the texture pixelation and mis colouring problems in some places. Here are some screens of the difference Now, I know this isn't for everyone, but for those who really do wish they could have vibrance, but can't support HDR, or can support HDR, but would rather use this enhanced bloom + AA, which is what I am doing, follow these instructions: Open My Documents/My Games/Oblivion (That is the exact location, don't open the Oblivion main directory) Open up the Oblivion.ini file. Press Ctrl+F, and type in BlurShader, then find next. Scroll down until you find the section titled BlurShader, (not the ones that are BlurShaderHDRExterior, etc.) In this section, look at the option that reads fAlphaAddExterior= *then a number here* This changes the density for the bloom, in exterior areas. You can now change this number to anything you desire, however note that I have mine set at 0.4000, and that makes it very vibrant, like in the screenshots. (you can Edit this to your hearts desire until you get the level of vibrance you want) Look down one line next, and you will see fAlphaAddInterior=*number here* This controls the density of bloom in interiors, and I tend to have it higher set then exterior as inside is more light intensive (mine is at 1.1000) Once again, you can edit this till you are settled. Anyway, I thought this was nice because it allowed for AA and some pretty nice lighting, and also provided a workaround for those who cant support HDR.: Dette er tatt fra en post på forumet. Her er screenshot av den "nye bloomen du får: http://www.imagedump.com/index.cgi?pick=get&tp=395384 http://www.imagedump.com/index.cgi?pick=get&tp=395386 Du kan velge styrken på bloomen selv. Enjoy! Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Det så jo faktisk ikke så galt ut i det hele tatt... Dette må testes Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Skulle nesten hatt en tweaking samletråd her også.... Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Hadde ikke gjort noe med en FAQ heller. Hvordan enchante, hvor finner jeg lockpicks/fakler, hvordan kjøpe hus osv osv osv. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Skulle nesten hatt en tweaking samletråd her også.... 5859312[/snapback] Det er det. Den er til og med sticky. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Det blir for teit, spelet har litt andre farger med HDR fordi HDR bruker 65000 forskjellige *fargestyrker* Det du gjer her er å auke kontrasten eller lysstyrken på bloom som gjer at du øydeleggjer den jevne toneovergangen. Feks for mykje lys så mister du det mørke i biletet og vice versa. Nå er det vanskeleg å bedømme med screenshots, men tar du 2 pcer rett ved sida av kvarandre så vil den med HDR enda vera MYKJE meir fargerik og spessielt fargetone overgangen er mykje jevnare. Endret 3. april 2006 av siDDIs Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Skulle nesten hatt en tweaking samletråd her også.... 5859312[/snapback] Det er det. Den er til og med sticky. 5861219[/snapback] Doh! =D Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 synes den nye bloomen ble for lys. Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Fikk testet dette litt, tok noen screenshots. Kom frem til at settingsene til han fyren i første post, så ikke ut i det hele tatt, altfor lyst. HDR: Standard bloom+4xAA: Tweaket bloom+4xAA: Min tweaket bloom+4xAA: Var noe rart når man skrudde opp fAlphaAddExterior, hele bildet flimret liksom, ikke bra. (kommer ikke frem på bildene) Å ha den instillingen på 0.4000 var uansett for høyt, så jeg kom meg frem til at 0.2800 var ok. For å fikse flimringen eksperimenterte jeg med de andre settingsene. Satte iBlurTexSize til 512 (standard 256) Det fikset flimringen, så nå ser det OK ut. HDR er fremdeles bedre da, men ser greit ut med bloom også nå syns jeg edit: her er de jeg bruker fAlphaAddExterior=0.2800 fAlphaAddInterior=0.7000 iBlurTexSize=512 Endret 3. april 2006 av Saddlefall Lenke til kommentar
Fox9 Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 ble bedre det, ja. takker. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Utrolig tåpelig at man ikke kan ha AA og HDR?! Hater takkete kanter.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Hadde ikke gjort noe med en FAQ heller. Hvordan enchante, hvor finner jeg lockpicks/fakler, hvordan kjøpe hus osv osv osv. 5859667[/snapback] Er det ikkje litt av sjarmen å finne ut av sånt sjølv? I staden for å slenge ut eit spørsmål på forumet ved kvar einaste hindring? Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Utrolig tåpelig at man ikke kan ha AA og HDR?! Hater takkete kanter.. 5863166[/snapback] Har ikke lagt så mye merke til det før i dag når jeg gjorde to quester der det var spøkelser involvert. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Fungerer bloom uten AA? Får helt annet resultat når jeg disabler AA. Jeg fant også ut at det går mindre utover ytelsen dersom man disabler AA og heller setter opp oppløsningen istedet. Men da forsvinner disse instillingene tror jeg.. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Er selvsagt mulig å ikke ha Bloom+AA, er bare det med HDR+AA som blir sett på som ett problem av noen. Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Viss man er en heldig eiger av et kort i X1900 serien til ATI, kan HDR og AA brukes sammen=P ved hjelp av en driver patch ;-) Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Viss man er en heldig eiger av et kort i X1900 serien til ATI, kan HDR og AA brukes sammen=P ved hjelp av en driver patch ;-) 5958755[/snapback] Sier du det Har du noen link til den patchen?? Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Viss man er en heldig eiger av et kort i X1900 serien til ATI, kan HDR og AA brukes sammen=P ved hjelp av en driver patch ;-) 5958755[/snapback] Sier du det Har du noen link til den patchen?? 5958777[/snapback] Har har du artikkelen fra gamer.no LINK Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 HDR ser langt bedereut. fortsetter med den. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Følger ikke patchen med Cat.6.4? Lastet den uansett ned, men merker ikke store forskjellen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå