RamGuy Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Jeg har noen problemer med mine torrent software. Først brukte jeg Azureus, og da fikk jeg beskjed om at: UPnP: Mapping "UDP tracker client port (UDP/*portnummer*)" failed også fikk jeg denne: UPnP: Mapping "Incoming Peer Data Port (TCP/*portnummer*) failed. Så jeg prøvde å bytte nummer, men etter ett par forsøk ga jeg opp det. Så jeg valgte heller å bytte ut hele Azureus, men uTorrent eller noe sånt som skal være ett enda bedre torrent software. Men når jeg skal velge TCP/UDP port der også, fikk jeg denne meldingen: Welcome to the µTorrent Port Checker. A test will be performed on your computer to check if the specified port is opened. Checking port 32459 on 83.108.133.109... Error! Port 32459 does not appear to be open. Please see www.portforward.com for more information about how to map a port. Please make absolutely sure that PeerGuardian2 or Protowall is disabled when testing, or that you have allowed utorrent.com (207.142.136.45) in either of those programs. Those of you using ipfilter.dat should make sure the list does not include the website's IP. Bluetack has mistakenly added the µTorrent website to their blocklist, because of incorrect information spreading around. After making sure of this, re-run this test by refreshing the page (F5). Hva skal det bety? Hva er feilen? ------------------------------------------------------------------------------------------------- Så hva er problemet egentlig? Hva er det som er feil? Hvordan kan jeg fikse det? Hvilket portnummer skal jeg bruke? Trenger seriøst med hjelp her! Jeg har ikke pæling på sånt som dette! HJELP MEG, please Endret 3. april 2006 av RamGuy Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Du må sette opp NAT i routeren din? Har du nextgentel? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Vi bruker Linksys Router tror det er denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307866 Også har vi Telenor Online ADSL Pluss (3500kB/s x 350kB/s) Hvordan setter man opp NAT? Hva er NAT i det heletatt? Endret 3. april 2006 av RamGuy Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Viss du skriver ipconfig i cmd vil du se en IP som er 10.0.0.2 osv dette er en lokal ip. Med andre ord, du kan ikke gi den adressen til andre slik de kan koble deg til deg. Du har en WAN ip, den er den IP som er frem til routeren i huset ditt. Så viss de folkene uten i fra skal koble til din data må du si til routeren at den skal videre sende informasjon til din data. Derfor heter det Network Adress Translation. Send en mail til telenor og du får tilsendt informasjon om hvordan du setter opp NAT. Du vil også kunne sette opp diverse game servere når NAT er i orden. NAT gjelder incoming tilkoblinger, ikke utgående. Endret 3. april 2006 av chills Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Les litt på www.portforward.com Her finner du ut hvordan du åpner porter i routeren din For det er det du trenger, du må gjøre deg synlig for den brukeren som skal koble seg til deg Endret 3. april 2006 av Magnusha Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 har gjort alt mulig som står på siden, åpnet portene og alt mulig, men det funker fremdeles ikke, virker som porten ikke vil åpne seg uansett hva vi gjør! Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Har du to "bokser" fra internett levrandøren din? slik at det ene er modem også går modemtet videre til routeren. For hvis du har det må du huske å åpne portente i modemet også. Jeg har en slik løsning, klundra litt i begynnelsen. Men greide det til slutt Lenke til kommentar
snake77 Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Åpne port 5000 på rutern din så skal det nok funke Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Åpne port 5000 på rutern din så skal det nok funke 5862534[/snapback] Hvorfor akkurat 5000? Er samme hvilke porter han åpner, bare han stiller portene i bittorrent programet eller det programet han skal bruke portene til. Altså de samme portene som du åpnet. Endret 3. april 2006 av Magnusha Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Vi åpnet port 6438, også testen jeg den på utrorrent.com, og da sa den at porten var stengt. Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Ikke nok med at du må åpne riktig port. Du må FORWARDE riktig port til den lokale IP'en PCen din bruker. Uten å forwarde riktig port til riktig lokal IP, aner ikke routeren hvor trafikken skal gå. Mange har også 2 routere. En de har fått av ISP'en (Telenor, NGT osv) og en de har kjøpt selv. Dette kan skape problemer, siden man bare åpner opp i den ene. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg har ikke helt skjønt det. noen ganger fungerer det greit etter at jeg har forwardet en bestemt port. Jeg velger naturligvis altid 1337, og når jeg sjekker om den er åpen får jeg at den er åpen. Men så kan jeg prøve det samme neste dag, og da er den ikke åpen. Er det routeren eller jeg som er dum da? Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Det covah sier er riktig, du må forwarde den ipen til pcen som skal ha porten. Hvis du ikke vet din lokale ip går du i kjør og skriver cmd. Da vil du få opp et DOS vindu. Der skriver du ipconfig. Da vil du få den ip adressen som du skal taste inn som portene skal gå til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå