Espadre Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Hei, Siden jeg skal sette sammen en Media PC til en rimelig penge, trenger jeg også noen gode surround høyttalere. Valget står mellom å kjøpe et hifi system eller PC høyttalere? Ved kjøp av hifi anlegg trengs Spdif på hovedkortet for å få surround lyd etter det jeg har forstått. Så derfor vurderer jeg sterkt vanlige PC høyttalere da dette ikke krever integrert Spdif og står dermed mer fritt ved valg av hovedkort. PC høyttalere er jo også generelt billigere... Merk, jeg har ikke plass til et tillegskort med Spdif. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Tja. På Elkjøp på Tiller i Trondheim har de satt opp dette systemet sammen med en 43" LCD-tv og en MCE pc. Det hørtes ganske bra ut til å være i et så stort lokale. (Med forbehold om at det faktisk kan være 7.1 systemet. Jeg telte ikke høyttalerene ) -C- Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 (endret) For å få surround må du enten kjøre digitalt, dvs optisk eller coax (anbefales, det er det enkleste, og du finner det både på PC-anlegg og vanlige surroundforsterkere) eller analog 5.1/6.1/7.1 ut fra PC. Hvor mye penger har du tenkt å bruke på dette? Edit: Hvis du er avhengig av digital lydutgang, men ikke har plass til det internt, kan du jo kjøpe et eksternt lydkort. Hva slags hovedkort har du nå? Endret 11. april 2006 av Rikky Lenke til kommentar
Espadre Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Hei og takk for svar Etter å ha tenkt litt ender jeg mest sannsynlig på et PC surround anlegg. Da er jeg ikke avhengig av digital utgang osv. Dette ser helt konge ut til den prisen: https://prisguiden.no/product.php?product_id=36595 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå