idjut2 Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Eksisterer det en mindre ressurskrevende dos-emulator (for windows) enn dosbox? Litt kjipt når de gamle spillene som kjørte fint på 386-en lagger... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Alle spill jeg har testet i DosBox funker fint for meg. Og du har prøvd å justere hastigheten med CTRL + F11/F12? Lenke til kommentar
idjut2 Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Ja, bruker D-Fend som frontend så jeg stiller antall cycler der. Har funnet ut at spillene kjører best rundt 1500 cycler, men det lagger likevel. Noe annet jeg kan stille på? Bør kanskje legge til at det ikke akkuratt er en high-end maskin jeg kjører på heller. Er en gammel PIII. Lenke til kommentar
idjut2 Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Noen som har prøvd noen andre dos emulatorer? Lenke til kommentar
roac Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Noen som har prøvd noen andre dos emulatorer? 5861110[/snapback] Jeg ville brukt Virtual PC eller VMWare, og faktisk kjørt DOS. Edit: Med fare for at spillene er dårlig kodet og går "litt" for kjapt Endret 3. april 2006 av roac Lenke til kommentar
idjut2 Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Jeg ville brukt Virtual PC eller VMWare, og faktisk kjørt DOS. Problemet er at jeg vil kjøre dosspill på stue-pcen som er koblet til tven via tv-out på skjermkortet. Når jeg kjører de i vanlig dos ser fargene helt forvrengt ut (etter at jeg har innstallert skjermkortdriverne, før de er installert ser de faktisk helt bra ut). Mens når jeg kjører de via en dos-emulator som dosbox ser de bra ut. Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) En annen grunn til å kjøre dosbox vs virtualpc/VMWare -> en del hardware fungerer ikke med dos, dosbox jobber rundt dette (eks: Soundblaster X-fi, div gnagere/tastebrett/skjermkort ) Og når man snakker om dosbox, så tror jeg det er en ny version slupped nå nylig. http://dosbox.sourceforge.net/news.php?show_news=1 Endret 4. april 2006 av Dipso Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Tror egentlig ikke du finner noen DOS-emulatorer på DosBox sitt nivå som er like kompatible med gammel software som spill/demoer og slikt. Eneste option er vel å kjøre ren DOS, eller oppgradere stuePC'n. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå