Gå til innhold

Nye priser hos Japan Photo - April 2006

Anbefalte innlegg

Det har idag kommet ny blekke og nye priser fra Japan Photo:

Nikon D50 Kit - 5.499,- (5.555,-)

Nikon D70S Kit - 8.499,-

Nikon D200 - 15.999,-

Nikon SB-800 - 3.499,-

Canon EOS 350D Kit - 5.999,- (6.499,-) *

Canon EOS 20D - 8.999,- *

Canon EOS 30D - 10.999,- *

Canon EOS 5D - 19.999,- (22.999,-) *

Canon BG-E3 - 699,-

Konica Minolta Dynax 5D Kit - 4.999,-

Konica Minolta Dynax 7D Kit - 6.999,-

Olympus E-500 Kit - 5.499,- (5.999,-)

Olympus E-330 Kit - 8.499,-

* = EU-modell

() = Prisen forrige måned

Ikke de helt store endringene, kanskje... men Nikon D50 Kit har gått ned med 6 kroner, Canon EOS 350D Kit har gått ned med 500 kroner, Canon EOS 5D har gått ned med 3.000 kroner og Olympus E-500 har gått ned med 500 kroner.

Endret av kak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke denne reklameblekka selv (har reservert meg mot reklame) så jeg spør i uvitenhet: Er du sikker på at prisen på Canon 30D er riktig? Det er EU modell til 4500 kroner mer enn f.eks Foto&Video sin norske modell? Eller har du glemt å legge til evt. objektiv som følger med? (tipper 17-85 IS USM i såfall).

Ellers var det bra pris på 5D. Fullformat til under 20.000,- Den begynner snart å true Nikon D200 på pris, og da har vi virkelig et katteslagsmål i gang. Det tror jeg alle som har lyst på 5D og D200 kan glede seg stort til :)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke denne reklameblekka selv (har reservert meg mot reklame) så jeg spør i uvitenhet: Er du sikker på at prisen på Canon 30D er riktig? Det er EU modell til 4500 kroner mer enn f.eks Foto&Video sin norske modell? Eller har du glemt å legge til evt. objektiv som følger med? (tipper 17-85 IS USM i såfall).

Ellers var det bra pris på 5D. Fullformat til under 20.000,- Den begynner snart å true Nikon D200 på pris, og da har vi virkelig et katteslagsmål i gang. Det tror jeg alle som har lyst på 5D og D200 kan glede seg stort til :)

5863454[/snapback]

Du har helt rett Afseth :)

Han har glemt obektivet som fulgte med til den prisen: 17-85 IS USM

Kun kamerahuset ligger på 10990.-

Lenke til kommentar

5863454[/snapback]

Helt korrekt. Stussa litt over prisen, men studerte tydligvis ikke nøye nok. 15.999,- er inkludert 17-85 IS. Kamerahuset er som sagt 10.999,-.

Lenke til kommentar
Skal bli morsomme debatter om 5D vs D200 nå, ja. Plutselig er ikke pris så viktig i sammenligningen lenger. Alle vet nok at jeg har sympati for Nikon, med 5D er det eneste jeg kunne tenkt meg å bytte ut min 20D i. Let the battle continue...

5863778[/snapback]

Ja artig å se at 5D bikker under 20k. Men det som like fullt gjelder er jo at 5D nærmest 'river i stykker' middelmådige objektiv, noe som jo ikke nødvendigvis er tilfelle med APS-C kamera.

Med en 5D følger også betydelige objektivinvesteringer, noe mange kanskje ikke tenker over.

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar
Afseth: får du ikke lasta ned blekka på JP sine hjemmesider da? Selv om du har reservert deg mot reklame. Det har jeg også forreste gjort i Brønnøysundsregisteret men får ca 20 hver dag alikavel... :hmm:

5865369[/snapback]

Trenger ikke det når kak gir oss de viktigste prisene på nett en gang i måneden (de gangene han holder seg unna skriveleif ihvertfall :!: ) Greit å holde seg oppdatert om konkurrentene.

Lenke til kommentar

Har sett prisoversikten du har gitt - men du har jo glemt det morsomte tilbudet. Brenn alle bildene du klarer på en CD og få de fremkalt for kun 199,-... :!: Litt av en sjanse til å rydde opp litt på harddisken nå i påsken :-)

Lenke til kommentar

Prisoversiktene mine hadde sin start i Speilrefleks (digitale), inntil Afseth bestemte seg for at det ikke hadde noe med speilrefleks (digitale) lengre, og ble derfor flyttet til dette forumet.

Derfor bare priser på dSLR.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke oversett dette tilbudet. Skal prøve meg på det når jeg bare har fptt komprimert bildene til en str. som gjør at jeg kan få ut + - 400 bilder til den prisen!

Hvor mange kan jeg få på en cd tror dere? Kan overbrenne litt i Nero da i tillegg.

Endret av BMP
Lenke til kommentar
Hey BMP,

don´t you think 200 pictures are enough? Please have some mercy! ;-)

Good luck squeezing

Stephan

Administrerende direktør

Japan Photo Holding Norge AS

5873408[/snapback]

HAHA! Kjøttdeig på tilbud kr 12.50,- men please betal 30,- så vi ikke går i minus. :p

ok, skal prøve å besinne meg men vi har så sinnsykt med bilder digitalt som kona vil ha i album så jeg må nok ta meg en tur innom uansett. Dessuten så kjøpte jo jeg mitt 350D hos dere med masse utstyr. Betalte over 13000,- og da fikk jeg 100 fremkallinger på kjøpet, disse har jeg ikke benyttet meg av enda så jeg får nok ikke så veldig dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar

400+ pictures for 199,- and then the next 100 for free with the gavekort? Well, well, I start sweating a bit and our controller probably quit tomorrow, can we at least sell you some of the albums that your wife requires? *laugh*

good luck with your 350D, Nero and the CD-burner

Stephan

Lenke til kommentar

Jeg synes ingen ting om disse EU-modellene som Japan Foto selger (og andre også forresten) og vil at vi skal kjøpe fordi de er så billige. Hva med norsk (nordisk) bruksanvisning, følger det med? Etter det jeg har forstått så gjør det ikke det. Dagens kamera har så mange innstillinger og dersom du ikke er en habil fotograf så skjønner de fleste lite av det som står i en engelsk bruksanvisning. Mange har idag skaffet seg et digitalkamera og har muligens lært seg å bruke de forskjellige innstillingene. Men jeg vet om mange som har ventet i det lengste med å gå over fra film til digitalt fordi de ikke tar så mange bilder og føler seg fornøyd det analoge kamera de har. Men alle ønsker å følge med og før eller siden kjøper også disse et digitalt kamera. Og da med en bruksanvisning på kun engelsk vil det bli utroligt mange som ikke får noe særlig utbytte av kamera. Nei, slutt å selge EU-modeller alle sammen (dersom mitt utgangspunkt stemmer), gi de norsk (nordisk) bruksanvisning og det vil bli mange flere fornøyde hobbyfotografer.

:(

Lenke til kommentar

Hvis du ikke ønsker å kjøpe en EU-modell, ikke kjøp en EU-modell.

For de som klarer seg fint med en engelsk brukermanual OG i ofte også ønsker å spare noen kroner (ikke alltid så mye, men..) så er det bare å kjøpe EU-modeller.

Jeg har selv EU-modell fra Japan Photo.

Japan Photo (som det er snakk om i dette tilfellet) opplysninger hvilke kameraer som er EU-modeller og ikke. Japan Photo selv har uttalt at de primært selger norske modeller, men for å dekke etterspørselen etter kameraer tar de også inn EU-modeller.

Hvis det er slik at de i tillegg tjener mer penger på å selge EU-modeller, så gjerne for meg. Enda større sjanse er det for at de fortsetter å eksistere.

Hvis noen ønsker å vite hva en EU-modell er for noe, søk på forumet. Denne debatten har vært oppe x antall ganger allerede.

Endret av kak
Lenke til kommentar

Hei Oddvart,

about 80% of our cameras and close to 100% of all other products that we sell are bought in Norway and come of course with norsk manual.

Normally, only Canon and Sony are bought in EU, because of much better prices and delivery terms. Or in case of the D-200 because of extremely bad supply as kak mentionned. Depending on where we buy the Canon and Sony products, they can come with nordic manual (buying in Sweden or Denmark) or english manual. So even if it is an EU-Model, we often have nordic manuals inside, but that can be different from shop to shop and from week to week. If you ask specificly for a nordic manual, the shop manager can very often organize it. But for not promissing to much, we advertise the EU-models with english manuals.

And don´t forget, the EU-Models help to bring down the prices of all cameras in Norway. If tomorrow some of our competitors lower their prices towards our prices, you benefit even when buying there...unfortunetely for us;-)

Stephan

PS: Eventhough I´m an EU-model myself, Japan Photo is a very very "norsk" company, based in Greverud for 15 years and with (no strategy behind) only Norwegian employees in the head office (except me).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...