Gå til innhold

Høyfrekvent støy fra hovedkort

wizkid

Anbefalte innlegg

Hei, har akkurat oppgradert maskina med et Abit UL8 hovedkort og en Athlon 64 X2 4200+ cpu. Har installert alt det nyeste av drivere og siste bios, og alt fungerer strålende. Det eneste aberet er at noe på hovedkortet lager en slags høyfrekvent lyd. Den er svak men hørbar, og det virker som den oppstår når maskinen er idle. Når jeg spiller eller gjør noe som bruker prosessorkraft eller henter noe fra diskene forsvinner den litt. Lyden likner litt på noe jeg hadde problemer med for noen år siden med et DFI nForce2 400Gb kort og en nForce2 C2 cooling patch som skulle sette chipsettet i strømsparingsmodus når det ikke var noe aktivitet.

Maskinen min er bygget så lydløs som mulig så det er ikke så mye som skal til for å overdøve den andre maskinvaren, men det er litt irriterende.

Har prøvd å skru på Spread Spectrum og Gated Clock osv men det har ikke hatt noen effekt. Noen som har opplevd noe liknende her?

HyperThreading i bios står på: 1000mhz / 16bit / 8bit, kanskje prøve litt forskjellige kombinasjoner når jeg kommer hjem fra jobb.

Endret av wizkid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har opplevd dette selv og fant ut at problemet var nettverkskortet som var på hovedkortet. Når jeg lastet over filer pep det, ikke veldig høyt. Men meget irriterende!

5859097[/snapback]

Har du noen anelse om hva slags nettverksbrikke dette var? På mitt kort sitter det noe som heter IC Plus 10/100 etterllerannet. Skal teste å skru det av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...