Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

SHIT, finnes det hjelp mot dette?

Anbefalte innlegg

HJELP. Pc virker ikke lenger.

Satte i ny pcu-kjøler(Zalman 7700-cu). Under prosessen trøbla jeg fælt, måtte ta ut hovedkortet og ta av standard kjølern til min amd 3700. Desverre satt den så hardt fast til cpuen at cpuen blei med kjølern opp. Jeg har et gigabyte nforce4sli hk og det er en slags vippebryter man skal vippe opp før man setter i eller tar ut cpu. Nå ble altså cpu revet rett opp. I tillegg ble noen av pinsa på cpuen litt bøyd og jeg måtte bøye de tilbake før jeg monterte på plass. Montering gikk vel passe greit, men:

Etter montering får jeg ikke bilde på skjermen. Vifter går og det ser ut som om alle deler får strøm, bortsett fra cpu. Har prøvd å starte med og uten 12V til cpu koblet til. Samme resultat. Er alt håp ute??? Må jeg ha ny cpu og evt nytt hk?

Har et Artic cooling A1 kabinett. 1GB minne 2x512 OC 3200. 6800GS skjermkort.

Noen som vet hvor man evt kan sende pc til reparasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Vist du har byttet deler på maskinen mens det forsatt var garanti på den, har du ikke garanti nå lengere.

2: Du får ikke ny CPU eller evt hovedkort fordi DU bøyde pinnene.

3: Vist du skal sende maskinen til reprasjon kan du jo evt bruke et firma som Infocare.

4: Jeg ville heller prøvd å kjøpt meg en ny cpu. startet med å se om kun det var den som var gåen.

Lenke til kommentar

2: Du får ikke ny CPU eller evt hovedkort fordi DU bøyde pinnene.

Men vil det si at cpu er ødelagt? Vet at jeg ikke får igjen på garantien, men tror du jeg MÅ bytte deler. Ikke noe annet jeg kan gjøre, evt har glemt?

Lenke til kommentar

Pinnene på Cpu er jo så små og tynne at de vil brekke når man benner og bøyer dem. Vil nok tro at ett eller fler av pinnene på din cpu da ikke har kontakt mellom hk og cpu. du får ta ut cpu engang til for å sjekke dette ordentlig, ellers er det jo bare å gå til anskaffelse av en ny cpu. hk kan det vel ikke være noe galt med pga dette....

Lenke til kommentar
Det lønner seg å ta av kjøleren/vifta mens maskina er varm; da er kjølepastaen som regel mykere. Bruk briller og se over pinnene i gjen, det er sikkert en som ble bøyd oppunder når du remonterte sist gang.

Bernt K

5860229[/snapback]

Takk for tips. Skal prøve dette i kveld. Tviler i grunn litt på at noen av pinnene er bøyd nå. Er mer redd for at cpuen skal ha fått noen skader, eller at hovedkortet har.

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Jeg tviler at hovedkortet ditt er ødelagt.

Men vippet du opp stangen ved sokkelen på hk?

Har også hendt med meg at når jeg tok av boxed kjøleren så fulgte prosessoren med.

Men jeg tok bare et tynt metall blad og tok den forsiktig av.

Skjønner egentlig ikke hvordan du klarte å bøye pinnene på cpuen.

Så jeg vil si at det skal være nok å bare kjøpe en ny prosessor, evt nå er tiden for en kraftigere oppgradering?

Your choice.

Mvh Scotty

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...