Bruun Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Og du mener UPC har så lite båndebredde at de må gjøre sånn kanskje? 5864613[/snapback] Nei de driver jo veldedighet så selvfølgelig burde de gi ut 100/100 til alle for å være greie... Helledussan; dette er business - vil du ha en linje som er rask begge veier så er det jo bare å betale for det. 5865347[/snapback] Betale til hvem? Det er vel hovedproblemet her. Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Betale til hvem? Det er vel hovedproblemet her. 5865442[/snapback] Det er da mange leverandører som leverer linjer med bra hastighet inn/ut. Men man kommer selvfølgelig ikke unna med 399,- i måneden... Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 <snipp>Det størrste knuet med UPC er at man ikke får kontakt med modemet som på f.eks nextgentel sin ruter dermed kan man ikke gjøre endringer som kreves i f.eks. live game, DC+ osv. Man får ikke satt fast IP adresse, du må også ha minimum linja til kr. 499.- for å få flere (du får da 3 IP adresser) IP adreser, de under gir kunn 1 stk. IP adresse og dermed er morroa i gang! På kundeservice sier de njada.... kjøp deg en ruter! men så enkelt er det ikke Pc får problemer med å komme på nett selv med kunn 3 stk. PCèr. Ip telefoni har også invirkning på de tildelte 3 stk. IP adressene. Det er vell kunn Telenor som driver på denne måten ? dvs. fortsatt har som mål å få folk på kroken og så fortelle med liten skrift hvilke bakdeler du nå har 12 mnd. binding på og at løsningen er å melke deg for mer penger dvs. kjøp den dyreste linja og få løst dine problemer! Nb! Jeg har noen års kundeforhold hos UPC men det har aldri vært så elendig som de seneste årene (etter at de startet med begrensning på IP adresser 03/04) nå har dette med at jeg er en ganske krevende kunde med opptil flere PCèr kobblet opp på en gang, så kanskje du blir fornøyd med en PC i hus? 5864871[/snapback] Hva slags modem er det du har fått siden du trenger å gjøre noe med det? Har hatt 3 ulike modem fra UPC og ingen av de trenger noen konfigurering siden de er helt åpne. Det er rutere fra NGT o.l. som må konfigureres på den måten, ikke noen modem jeg har vært borti fra UPC. Du bruker selvf. en ruter. Hos NGT får du en ruter, det får du ikke hos UPC. Det er i ruteren man må stille inn til live gaming, fildeling osv. Dersom du tror dette har noe med modemet å gjøre er jeg nysgjerring på hvilket modem du har. Med en ruter er det den som bør dele ut intern IP adresse, og du kan ha så mange du vil. Siden du snakker om at du har problemer med 3 PC'r med ruter, så er det ruteren som er problemet; sannsynligvis ikke rett konfigurert. Fast ekstern IP adresse er det ingen som får fra noen tilbydere uten at man betaler ekstra for det, men hos UPC byttes den dynamiske ekstremt sjelden så det er vel det nærmeste man kommer uten å betale for fast. Det virker som at du ikke vet forskjell på intern og ekstern IP. Hos NGT har man 1 ekstern IP utenfor ruteren, mens på innsiden har man så mange man vil, stort sett i ranget 10.0.0.x Hos UPC har man 1, 3, eller 4 eksterne IP'r, men ruter må man ordne seg med selv og man kan da f.eks sette opp intern IP i standardrangen 192.168.1.x og ha så mange man vil. Du kan altså fint kjøpe den billigste pakken og likevel ha så mange maskiner du orker på, men du trenger en ruter. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Betale til hvem? Det er vel hovedproblemet her. 5865442[/snapback] Det er da mange leverandører som leverer linjer med bra hastighet inn/ut. Men man kommer selvfølgelig ikke unna med 399,- i måneden... 5865454[/snapback] Nevn èn som leverer bredbånd med høy ut-hastighet i Asker-området... De leverandørene som leverer slikt finnes ikke overalt. Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Nevn èn som leverer bredbånd med høy ut-hastighet i Asker-området... De leverandørene som leverer slikt finnes ikke overalt. 5865513[/snapback] Så du sier at det ikke finnes noen firmaer som har linjer med bra ut-hastighet i Asker? Det var pussig. Er jo mange digre bedrifter der som neppe sitter på 'hjemmelinjer' for å si det sånn. Det er bare et spørsmål om å betale. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Nå snakker jeg selvfølgelig om de som leverer til privatpersoner, det trodde jeg var ganske åpenbart... Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Det er vel ganske åpenbart at de som leverer firmalinjer like gjerne leverer hjem til et privathus. Hvis du betaler. En kunde er en kunde for dem; om du er privat eller et firma er likegyldig. Endret 4. april 2006 av Doogle Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Det er vel ganske åpenbart at de som leverer firmalinjer like gjerne leverer hjem til et privathus. Hvis du betaler. En kunde er en kunde for dem; om du er privat eller et firma er likegyldig. 5866006[/snapback] De færreste har råd til å betale 30.000++ kr i måneden. Du kan ikke komme med dette argumentet hver gang noen kritiserer en isp. Selvfølgelig kan du få hva som helst så lenge du har stinn av penger. Poenget er at det er svært få linjer av den store sorten som er priset mot privatmarkede. Det er en veldig liten % som har tilgang på lyse og deres samarbeidspartnere. Lenke til kommentar
ekm Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Svenskene har i lengre tid hatt mulighet for å kjøpe høyere ut hastighet for en billig penge - er det noen som har sjekket ut status ang. dette her i landet? Se evt. http://www.upc.se/upc/consumer_Internet_services.php for mere info (8/8Mbps til 398,- sek er jo latterlig billig) riktignok er konkuransen større hos søta bror, men så lenge markede er det burde de vel være interessert i å tjene penger Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Noen her som faktisk har fått sin hastighetsoppgradering? Vet det kan ta inntil 5virkedager, men interessant å vite hvor lang tid det faktisk tok. Edit: Jeg har venta 2 dager... Endret 4. april 2006 av Vu-caN Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Noen her som faktisk har fått sin hastighetsoppgradering? Vet det kan ta inntil 5virkedager, men interessant å vite hvor lang tid det faktisk tok. Edit: Jeg har venta 2 dager... 5866866[/snapback] Jeg fikk min økning allerede etter en dag. 4 til 6 Mbps er ganske merkbart hos meg ihvertfall. Hei Helt greit med litt "free" oppgradering ikke sant, men jeg for "bare" 5700 og ikke 6000 som UPC annonserte...( er i stavanger ) 5864717[/snapback] Det er ingen iper som kan levere nøyaktig hastighet. Dersom de skrur hastigheten til sekstusen vil det alltid forsvinne noen bit på veien. Det de lover er vel "opptil". Synes forresten det er vel mye klaging her. Ja, UPC faller ut en gang i blant, men det gjør NGT og de fleste andre iper også. Jeg har akkurat gått over fra NGT til UPC fordi telefonkabelen inn her er så gammel og tynn at jeg fikk 1500-1700 maks. Dersom man ønsker ip-telefoni så får man to bokser med NGTs løsning mot UPCs ene. Det hele blir en avveining i forhold til mulighetene der man bor. Endret 10. april 2006 av ZiggyStardust Lenke til kommentar
ekm Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Registrerte meg akkurat og må tydeligvis kvitte meg med min store hvite motorola box. Trodde den skulle klare enda en oppgradering før jeg måtte bytte, men dengang ei. Får se om jeg får somla meg bortover for å bytte før påsken Lenke til kommentar
PoNdUs Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 tok meg 10 sek.. Ringte å da fixa han det med en gang Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Jeg har 3mbit nå. Men etter at jeg installerte den trådløse routeren for vel 2 måneder siden, ja da klikket internettet. Jeg får nå ca 8 mbit på den stasjonære, som er koblet rett til modemet. På denne laptopen som er koblet trådløst får jeg rundt 4-5 mbit. Mistenker en nokså dårlig router er skyld i dette Er det noen som kan ha peiling på hvorfor noe slikt har skjedd? Jeg har hatt det slik i ca 2 måneder nå, og ingen fra UPC har ringt og sagt ifra. Jeg er strålende fornøyd med UPC. Har ikke falt ut en eneste siden tidlig i høst. Men da viste det seg at jeg hadde en høyst ustabil linje. Servicemann kom dagen etter med ny router og nye kabler. Kostet meg null kroner. Etter dette har alt vært perfekt! Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Nå har det gått over 5 dager for meg og ingen oppgradering. Jaja, overlever, men verden er tøff. Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Nå har det gått over 5 dager for meg og ingen oppgradering. Jaja, overlever, men verden er tøff. 5889546[/snapback] x2 Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Jge ringte dem og da fikset de det på sekundet=) Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Jge ringte dem og da fikset de det på sekundet=) 5890179[/snapback] Second that! Lenke til kommentar
ekm Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Greide selvsagt ikke å du meg når jeg skulle bytte modemet så bå ble det 10/1 linje på meg :-) Men neste oppgradering bør definitivg gjelde ut hastigheten - å vidresende store mail, laste opp hele album ifra gutteturene m.m. tar bare altfor lang tid. Vil heller ha 10/10 enn 26/5. Det er på tide at vi begynner å ta igjen svenskene - de får vel rapt gigabit før vi får 10/10. Endret 19. april 2006 av ekm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå