Gå til innhold

Mer for pengene hos UPC

Anbefalte innlegg

Dette er ikke første tråden hvor folk klager over at UPC kun har økt hastigheten på innlinja.

Jeg fikk riktignok greie på at UPC hadde økt hastigheten og tenkte "YESS!", så gikk jeg inn på www.upc.no og skulle registrere meg slik at jeg fikk høyere fart. Men etter litt lesing så skjønte jeg fort at det kun dreide seg om en hastighetsøkning på innlinja. Da ble jeg midlt sagt skuffet. Dette var etter at jeg hadde regnet ut selv hva den nye hastigheten ville bli (de oppga på nettsidene i prosent = 50% økning) og kom frem til at jeg ville få 768kbps utlinje da, men siden de bare øker innfarta så måtte jeg forkaste den kalkulasjonen og bite i meg 512kbps som jeg har hatt i lang tid nå.

Men rett skal være rett:

Jeg bor i den regionen som UPC selv kaller "Asker/Buskerud". Jeg bor 3km utenfor Drammen sentrum (Krokstadelva) og har hatt meget stabil linje fra UPC helt siden jeg fikk linja. Det har kun vært en feil og jeg ringte og måtte oppgi MAC adressa på kabelmodemet på nytt. Det var også mye problemer ved installasjon, men det var feil ved inntaket til huset og ble fikset etter at teknikere hadde vært på besøk (betalte ikke noe for det).

Jeg tror bredbåndsleverandører må se at behovet for mer synkrone linjer er økende og at ikke alle bruker sitt bredbåndsabbonement til å se webtv eller laste ned filer fra store servere.

PS! Synes det er usaklig at AmdTommy kaller linja for kebablinje. Det er litt barnslig.

Endret av saivert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
UPC er ok i Kristiansand. Var ikke det for to år siden, men er det nå. Men hvordan i all verden får vi oppgradert på www.upc.no?

5860958[/snapback]

Du må få tak i kundenummeret ditt. Du skal ha fått et brev fra UPC som forklarer hvordan du går frem. Kundenummeret har formen xxxxxx-x og du må taste inn dette på UPC sine hjemmesider.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt porblemer med linjen min 8/1 (snart 10/1)

Har falt ned noen ganger, men det er 1min max.

Får brukt helebåndbredden jeg betaler for til en hver tid også.

Det har jeg oppfattet før at kan være vanskerlig.

Er jo litt rart at de sperrer visse porter osv, men kan jo bare velge en annen port da.

Syns også de kunne spandert på seg mer ut også nå som de først øker hastighetene

Lenke til kommentar
Noen som veit hvorfor de er så utrolig gniene på ut-hastigheten?

5862170[/snapback]

Sikkert for at det er det som tar mest av dems kapasitet.

ADSL har jo noe greier sånn at stor uthastighet ikke er mulig, men via kabel så skal det jo være mulig så lenge resten av infrastrukturern dems Ikke baserer seg på noe alla ADSL.

Lenke til kommentar

5862170[/snapback]

En annen grunn kan være fordi de konkurrerer med ADSL og derfor "trenger" de ikke gi større uthastighet. Eller at folk flest ikke har peil og ikke bryr seg så lenge nedlastingen høres rask ut. Det er selvf. billigere for de også å ikke ha så stor uttrafikk.

Lenke til kommentar

Kan legge til at UPC tester symmetriske linjer. Har planer om 5/5 og 10/10. Men når de kommer ut med dette vet jeg ikke sikkert...Har selv UPC og har hatt få problemer. Hvor mange IP'er du får er avhengig av hvilket abbo du har. Har selv Ultra og får 4 IP'er med det. Ingen problemer...

Lenke til kommentar

5862170[/snapback]

De vil vel unngå at torrent-folk spise båndbredde både ut og inn døgnet rundt...

5864150[/snapback]

Og du mener UPC har så lite båndebredde at de må gjøre sånn kanskje?

------

Helt idiotisk teit at UPC router signalene sine ned til Nederland før de går opp til Norge igjen, mest sannsynelig det som lager den høye pingen mange sliter meg.

Lenke til kommentar

5862170[/snapback]

De vil vel unngå at torrent-folk spise båndbredde både ut og inn døgnet rundt...

5864150[/snapback]

5864613[/snapback]

Det er vel snakk om penger som vanlig ;)

De har nok regnet på det, jeg tror det er sånn at hvis du øker download-hastigheten med 1Mbps så blir ikke den totale trafikkøkningen på langt nær like stor som hvis du øker upload med 1Mbps.

Upload er rett og slett dyrere enn download, nettop på grunn av fildeling.

Lenke til kommentar

hei,

har selv hatt upc i flere år, stabilt som bare det!

jeg husker ikke hvem det var som skrev det men til rette vedkommende: det heter DE, ikke di! lær deg dette!

og btw, hvem andre enn de som bruker bottorrent er det som trenger veldig kjapp opp linje? hvem trenger det til noe "lovlig"? vi har sa spillt på isdn, hvorfor skal du ikke klare å spille på 512kb? bare spør jeg...

magnus

Lenke til kommentar
For meg har UPC alltid vært forbundet med elendig kundesupport, dyre produkter, dårlige løsninger og ustabilitet.

5859013[/snapback]

Amen. Har UPC-bredbånd i leiligheten min i Stockholm, og det varer nok ikke så lenge. For et par måneder siden presterte de å stenge linjen min (og flere andre uheldige Stockholmere med autogiro sin linje) på grunn av uteblivende betaling, da de fikk problemer med å trekke beløpet gjennom autogiro (dette var et generelt problem, og gjaldt altså ikke bare meg). En purring ble sendt, selvsagt til en gammel postadresse som for lengst har blitt endret i systemene deres, og kom dermed aldri fram til meg. Og vips, så var internett borte, og inkassovarsler på vei.

Enden på det hele? Veldig kort fortalt: Endeløse telefonkøer, idiotiske mailvekslinger med fehoder som bare var opptatt av å holde ryggen sin klar, og komplett ansvarsfraskrivelse fra ende til annen. Jeg har faktisk aldri opplevd makan til elendig service når uhellet først er ute.

Nå vet jeg ikke om dette er representativt for UPC i Norge, men dersom det er det så vil jeg i hvert fall sterkt fraråde noen fra å inngå noen som helst form for økonomisk forpliktende avtale med dette selskapet.

Lenke til kommentar

Jeg har UPC i dag men bytter i nærmeste dager til Lyse, jeg tror ikke man får det man skall ha hos UPC det virker ustabilt på hastighet men det værste er at de kobbler ned linja i utide (spesielt på formiddagèr) for så å komme igjen kort tid etter, dette gir problemer hvis man bruker div. fildeler programer.

Det størrste knuet med UPC er at man ikke får kontakt med modemet som på f.eks nextgentel sin ruter dermed kan man ikke gjøre endringer som kreves i f.eks. live game, DC+ osv. Man får ikke satt fast IP adresse, du må også ha minimum linja til kr. 499.- for å få flere (du får da 3 IP adresser) IP adreser, de under gir kunn 1 stk. IP adresse og dermed er morroa i gang! På kundeservice sier de njada.... kjøp deg en ruter! men så enkelt er det ikke Pc får problemer med å komme på nett selv med kunn 3 stk. PCèr. Ip telefoni har også invirkning på de tildelte 3 stk. IP adressene.

Det er vell kunn Telenor som driver på denne måten ? dvs. fortsatt har som mål å få folk på kroken og så fortelle med liten skrift hvilke bakdeler du nå har 12 mnd. binding på og at løsningen er å melke deg for mer penger dvs. kjøp den dyreste linja og få løst dine problemer!

Nb! Jeg har noen års kundeforhold hos UPC men det har aldri vært så elendig som de seneste årene (etter at de startet med begrensning på IP adresser 03/04) nå har dette med at jeg er en ganske krevende kunde med opptil flere PCèr kobblet opp på en gang, så kanskje du blir fornøyd med en PC i hus? :thumbdown:

Lenke til kommentar
og btw, hvem andre enn de som bruker bottorrent er det som trenger veldig kjapp opp linje? hvem trenger det til noe "lovlig"? vi har sa spillt på isdn, hvorfor skal du ikke klare å spille på 512kb? bare spør jeg...

magnus

5864708[/snapback]

Jeg trenger det f.eks til å kommunisere via iptelefoni+webcamera med faren min i Midtøsten. Men selv om de fleste trenger det til fildeling, så vil det jo bare tiltrekke seg kunder å øke uploaden...

Endret av Bruun
Lenke til kommentar

Helt idiotisk teit at UPC router signalene sine ned til Nederland før de går opp til Norge igjen, mest sannsynelig det som lager den høye pingen mange sliter meg.

5864613[/snapback]

Nå er det vel ingen hemmelighet at alle ISP`er selger mere enn de har kapasitet til

Jeg er enig i at PING hos UPC er altfor høyt, men hvis jeg ikke tar helt feil er det vel flere år siden trafikken ble routet om nederland?

Nå er linja jeg er på nå ufattelig nærme hw.no sine servere i luftlinje, men såvidt jeg kan se er jeg ikke innom nederland.

C:\>tracert www.hw.no

Sporer rute til www.hw.no [194.24.252.207]

over maksimalt 30 hopp:

1 2 ms 1 ms 1 ms 192.168.X.X

2 9 ms 7 ms 8 ms cm-84.213.XXX.XXX.chello.no [84.213.XXX.X]

3 10 ms 10 ms 8 ms cm-80.111.XXX.XXX.chello.no [80.111.XXX.XXX]

4 10 ms 10 ms 12 ms no-oslxxx-xxx.aorta.net [213.46.177.45]

5 11 ms 9 ms 10 ms nix1.net [193.156.90.37]

6 * * * Forespørsel avbrutt.

7 39 ms 38 ms 43 ms vlan2008-ge.c1.hmgv.osl.no.fasthost.no [80.65.48

.53]

8 10 ms 11 ms 16 ms ge-1-0-25.b1.hmg.osl.no.fasthost.no [80.65.48.6]

9 11 ms 13 ms 12 ms kappa.hardware.no [194.24.252.207]

Søking fullført.

C:\>

Lenke til kommentar

5864613[/snapback]

Nei de driver jo veldedighet så selvfølgelig burde de gi ut 100/100 til alle for å være greie...

Helledussan; dette er business - vil du ha en linje som er rask begge veier så er det jo bare å betale for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...