Gå til innhold

Mer for pengene hos UPC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hjelper lite at dem øker hastighetene når upc må ha norges desidert dårligste linjer. Faller ut hele tiden (iallefall i oslo området) samt at dem sperer random porter uten grunn.. NEI til upc. og lenge leve andre ISPer som kan levere produktet du betaler for

Lenke til kommentar

Ganske fornøyd med dette jeg, men jeg synes det er på tide at de begynner å sette opp ut-hastigheten. For veldig mange av oss, betyr denne like mye som nedhastighet. Selv må jeg bytte modem for å få oppdatert hastigheten, da mitt gamle modem ikke støtter så "høye" hastigheter.

Lenke til kommentar
Hjelper lite at dem øker hastighetene når upc må ha norges desidert dårligste linjer. Faller ut hele tiden (iallefall i oslo området) samt at dem sperer random porter uten grunn.. NEI til upc. og lenge leve andre ISPer som kan levere produktet du betaler for

5858893[/snapback]

Faller aldri ut her,

eneste portere som er stengt her er utgående 21 og 80 samt utgående mail. å det er dem ikke alene om. har du flere porter som er stengt?

Fint at de øker hastigheten men synes de burde doblet ut hastigheten heller.

Lenke til kommentar
QUOTE(Sorce @ 03/04-2006 : 10:47)

Da tror jeg du har et signalproblem eller.no, eller brukerfeil spør du meg :p

Er det ikke også slik at UPC tillater maks 3 PCer på hver linje?

5858959[/snapback]

Nop, er vel snakk om antall ip-adresser som modemet deler ut, bruker du router så kan du jo i praksis ha flere pcer koblet til.

Endret av redstuff
Lenke til kommentar

For meg har UPC alltid vært forbundet med elendig kundesupport, dyre produkter, dårlige løsninger og ustabilitet. Samtlige av de jeg kjenner har flykta fra den leverandøren.

Får håpe at de har blitt bedre på ivareta kundene sine.

For UPC kunne gjerne hatt verdens raskeste linjer, men hva hjelper det når systemet er nede halve døgnet?

Lenke til kommentar

jepp har endel screenshots der jeg får nice hastighet på itavisen, men alt av online spill torrent programmer og lingnende er stengt ( jada torrent brukes til ulovlig nedlastning men det fins lovlige ting der også) Har også noen titals sider med firewall logg der UPC driver konstant portscan, noe dem selv aldri kunne gi noe svar eller ville svare på. så jeg bytta til NGT etter at upc linja hadde vært nede en uke og upc nekta for at det var noe feil med linja. GO NGT selv om supporten der suger til tider

Lenke til kommentar

5858959[/snapback]

Nop, er vel snakk om antall ip-adresser som modemet deler ut, bruker du router så kan du jo i praksis ha flere pcer koblet til.

5858990[/snapback]

En kompis av meg opplevde nemlig at modemet ikke ville gi ut mer enn 3 IP adresser. Han koblet til en router, men han fikk fortsatt ikke mer enn 3 IP adresser. Til slutt ga han opp og ringte kundeservice. Der sa de at 3 IP adresser var en begrensning UPC hadde lagt inn, og slik var det bare. :thumbdown:

Det ble fort Lyse i den gården ja...

Lenke til kommentar

5858959[/snapback]

5858990[/snapback]

En kompis av meg opplevde nemlig at modemet ikke ville gi ut mer enn 3 IP adresser. Han koblet til en router, men han fikk fortsatt ikke mer enn 3 IP adresser. Til slutt ga han opp og ringte kundeservice. Der sa de at 3 IP adresser var en begrensning UPC hadde lagt inn, og slik var det bare. :thumbdown:

5859036[/snapback]

Er nok kompisen din som roter her..

Fungerer utmerket når det er satt opp rett...

Han brukte trolig en switsh/hub da får han bare 3 IPer..

Lenke til kommentar

For min del fungeer UPC veldig bra. Bra hastighet og ingen tjenester jeg bruker som ikke fungerer. Torrents fungerer fint, men har ingen server tjenester.

Har merket at modemet må restartes nå og da. Hva det skyldes vet jeg ikke, men jeg merket at jeg oftere mistet hastighet med en billig router enn hva jeg gjør med routeren min nå (Linksys).

Lenke til kommentar

5858959[/snapback]

5858990[/snapback]

5859036[/snapback]

Den forstod jeg ikke...de aller fleste andre, inklusive NGT gir deg bare en IP-adresse...men om du setter opp en router etter bredbåndsboksen, så får du jo så mange IP-adresser hjemme hos deg selv som du vil...og routeren din får den ene fra ISP..

Lenke til kommentar
For meg har UPC alltid vært forbundet med elendig kundesupport, dyre produkter, dårlige løsninger og ustabilitet. Samtlige av de jeg kjenner har flykta fra den leverandøren.

Får håpe at de har blitt bedre på ivareta kundene sine.

For UPC kunne gjerne hatt verdens raskeste linjer, men hva hjelper det når systemet er nede halve døgnet?

5859013[/snapback]

Der tar du feil dahle. jeg har nemlig UPC (extreme). Og jeg er knallfornøyd!

Ingen montør som må komme hjem til deg (etter ca 4-6 uker etter bestilling + 1000kr for jobben). Intet modem som må sendes til deg i posten. Ikke noe 70-80kr ekstra imåneden hvis du ikke har telefon. Bor du i Oslo så stikker du ned på eks spaceworld i storgata, signerer på kontrakt, får med deg utstyret og er på nett når du kommer hjem(!), uten at det koster deg noenting!

Dårlig kundeservice? NGT har dårlig kundeservice, UPC svarer t.o.m på mail ofte innen en time (noe NGT aldri har gjort -min erfaring), løser evt problemer raskt og smertefritt.

Har nesten aldri måtte restarte modemet, men min egne router må jeg restarte rett som det er.

---

Det står i artikkelen at extreme får ingen endringer, vel prisen har gått ned 100kr, men vet ikke om det ble vedtatt nå eller for en stund siden.

EDIT: ja det stemmer at du ikke kan sette opp servere via UPC, men alt annet går (veldig) bra.

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

5858893[/snapback]

Du glemte pingen på online-spill.

For meg har UPC alltid vært forbundet med elendig kundesupport, dyre produkter, dårlige løsninger og ustabilitet.

5859013[/snapback]

Kundesupporten hos UPC har blitt veldig bra i det siste, du ringer opp legger igjen nummeret, og de ringer deg opp innen 20min, produktene er kanskje en smule dyre, fin løsning om du allerede har UPC-kabelTV, ustabilt kan det være til tider.

Jeg er i allefall storfornøyd med at de klarer å levere internett samme dag som du bestiller, vi ringte inn på en Lørdag, hentet modemet, og var på nett kun3 timer etter bestilling! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...