Gå til innhold

P4 3.2 ghz 540j temp

Anbefalte innlegg

Har hatt en P4 3.2ghz 540J prescott CPU i snart ett år nå. BIOS og litt forskjellige måleprogrammer er enige i at den ligger på rundt 50C idle og 80C load. Jeg syns jo at dette var litt vel høyt, i alle fall høyere enn jeg har opplevd før, men det fungerte veldig bra. Har jo også lest litt og funnet ut at prescotts pleier å bli varme. Nå har den ligget på disse temperaturene snart ett år, og CPU har ALDRI skapt problemer.

Selv om temperaturene er ganske høye, er det grunn til bekymring når den ikke har gitt tegn til ustabilitet eller noe som helst over en så lang periode?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du burde prøve å oppdatere biosen..... en venn av meg hadde samme problem og med en gang han oppdaterte gikk den fra 65 til 35 grader....... ;)

5861033[/snapback]

Da tror jeg ikke noen av de er riktige!

Så lenge du ikke skal overklokke, og du ikke har noen problemer med ustabilitet så har ikke temp. noe som helst å si.

Lenke til kommentar
Da tror jeg ikke noen av de er riktige!

Så lenge du ikke skal overklokke, og du ikke har noen problemer med ustabilitet så har ikke temp. noe som helst å si.

5863492[/snapback]

Da stoler jeg på det, men om andre har forskjellige synspunkter tar jeg gjerne dem til etteretning også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...