Lachrymol Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Synes alltid det er så mye snakk om NTNU og diverse høyskoler når det kommer til IT utdanning, men jeg vil minne om at Universitetet i Oslo også har et glimrende tilbud. Vi har både bachelorprogrammer og masterprogrammer, og det nå fem år gamle Profesjonsstudiet i Informatikk. Mye spennende å velge i. Mattekunnskaper pleier å være kraftig anbefalt, men programmering trenger du ikke kunne om på forhånd. Tvert imot er det i mange tilfeller en fordel å ikke kunne noe, da en del erfarne programmerer ofte har problemer med å takle objektorientering grunnet diverse uvaner man har lagt seg til. Profesjonsstudiet i Informatikk ved UiO Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Jepp! Får nesten stille meg bak dette. Går selv på siste året her, og jeg er meget fornøyd med studiet. Driver nå med en meget spennende master-oppgave innenfor interconnect nettverk. Informatikk ved UiO er et meget dyktig fagområde, vi har blandt annet Simula-senteret som har forskere og forskningsgrupper på toppnivå i europa (www.simula.no) Vi får desuten også et nytt informatikkbygg høsten 2008 (IFI2), som kommer til å bli et av de støreste informatikkbyggene i Nord Europa. Byggingen er igang nå! Lenke til kommentar
Yarrow22 Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Jess, så hvis alt går etter planen, så skal jeg ta hovedoppgaven på IFI2. Håper de bare har nok penger igjen slik at jeg kan ødelegge noen kretser el noe sånt Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Samme gjelder for meg. IFI vasser jo i penger, ikke fan om de får lov å sløse bort alt det før min tid på IFI2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå