Gå til innhold

Profesjonsstudiet i Informatikk UiO

Anbefalte innlegg

Synes alltid det er så mye snakk om NTNU og diverse høyskoler når det kommer til IT utdanning, men jeg vil minne om at Universitetet i Oslo også har et glimrende tilbud. Vi har både bachelorprogrammer og masterprogrammer, og det nå fem år gamle Profesjonsstudiet i Informatikk. Mye spennende å velge i.

Mattekunnskaper pleier å være kraftig anbefalt, men programmering trenger du ikke kunne om på forhånd. Tvert imot er det i mange tilfeller en fordel å ikke kunne noe, da en del erfarne programmerer ofte har problemer med å takle objektorientering grunnet diverse uvaner man har lagt seg til.

Profesjonsstudiet i Informatikk ved UiO

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp!

Får nesten stille meg bak dette. Går selv på siste året her, og jeg er meget fornøyd med studiet. Driver nå med en meget spennende master-oppgave innenfor interconnect nettverk.

Informatikk ved UiO er et meget dyktig fagområde, vi har blandt annet Simula-senteret som har forskere og forskningsgrupper på toppnivå i europa (www.simula.no)

Vi får desuten også et nytt informatikkbygg høsten 2008 (IFI2), som kommer til å bli et av de støreste informatikkbyggene i Nord Europa. Byggingen er igang nå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...