surferxy Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Hei, jeg angrer på et bud som jeg har lagt inn på qxl. Dessverre ser det ut til å bli det vinnende budet. Grunnen til anger, skyldes at jeg fått nærmere kjennskap til spesifikasjonene til produktet, og da er produktet ikke ønskelig. Noen som vet om det finnes angrefrist også på en auksjonsside? mvh surfer edit, trykkleif Endret 3. april 2006 av surferxy Lenke til kommentar
pertm Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Du kan jo kontakte selger og si at du ikke vil ha den. Er vedkommende grei så kan dere kanselere salget. Eventuelt så er det jo bare å ignorere selger og dermed kanskje få en negativ bemerkning fordi du ikke ville kjøpe. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 ..eller du kan ta en spansk en og si at du klarer ikke å ordne finansiering. Lenke til kommentar
Axl@hw Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Selger må vel uansett betale provisjon til QXL for salget, eller i det minste kontakte QXL for å slippe? Synes ikke du skal ignorere selger, prøv deg heller med en ydmyk mail hvis budet ditt vinner. Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Dersom selger er et firma (eller jmf QXL sitt reglement fremstår som et firma ved å selge nye varer i store kvanta) så har du angrerett. Man har fmr forbrukerkjøpsloven ikke angrerett på auksjoner, men det er her et unntak for internett-auksjoner. Dersom selger en en privatperson har du ikke angrerett. Edit: jeg solgte en gang en skjerm på QXL, og kjøper/QXL mente kjøper kunne bruke angrefristen. Resultatet var at jeg fikk tilbake en skjerm uten orginal emballasje, uten manual og uten kabler Endret 3. april 2006 av tomahg Lenke til kommentar
surferxy Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Jeg la inne en forklaring under "send spørsmål til selger". Ser nå at mitt vinnerbud er krysset over, og budvinner er personen under. mvh surfer Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Bra ting løste seg *huske på den metoden* Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Hva med å heller la være å legge inn bud, dersom man ikke klarer å opptre seriøst? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Hva hvis man finner ut ting om produkt etter bud er lagt inn da? Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Da har man ikke ikke undersøkt produktet godt nok. Lenke til kommentar
smy Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 nei regn ikke med det side du kjøper ting bruket dog spør hvor "snill" selger. Lenke til kommentar
surferxy Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Hva med å heller la være å legge inn bud, dersom man ikke klarer å opptre seriøst? 5860366[/snapback] Det litt drøyt å si at jeg opptrodde useriøst. Det ville være useriøst å ikke gi beskjed og la vær å hente pakka. Selvfølgelig burde jeg ikke lagt inn budet. Men selger hadde gitt upresis informasjon, og da oppstå misforstålesen. Selger var et firma, så jeg ville nok uansett hatt angrefrist. surfer Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Den kommentaren var ikke myntet på deg, den var mer rettet til PatrickM som "noterte metoden", som om dette var en fin og lettvint metode. Hvis man begynner å bruke slike metoder med en gang man ombestemmer seg så er hele auksjonssystemet underminert. Dette gjelder selvsagt ikke dersom selger kommer med feilaktig informasjon om produktet. Det ville ikke være useriøst å la være å hente pakken, det hadde vært ulovlig, og i tillegg særdeles umoralsk. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Jeg la inne en forklaring under "send spørsmål til selger". Ser nå at mitt vinnerbud er krysset over, og budvinner er personen under. Veldig bra måte å gjøre det på. Fint at det løste seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå