Gå til innhold

Har en angrefrist QXL?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg angrer på et bud som jeg har lagt inn på qxl. Dessverre ser det ut til å bli det vinnende budet. Grunnen til anger, skyldes at jeg fått nærmere kjennskap til spesifikasjonene til produktet, og da er produktet ikke ønskelig.

Noen som vet om det finnes angrefrist også på en auksjonsside?

mvh

surfer

edit, trykkleif

Endret av surferxy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom selger er et firma (eller jmf QXL sitt reglement fremstår som et firma ved å selge nye varer i store kvanta) så har du angrerett.

Man har fmr forbrukerkjøpsloven ikke angrerett på auksjoner, men det er her et unntak for internett-auksjoner.

Dersom selger en en privatperson har du ikke angrerett.

Edit: jeg solgte en gang en skjerm på QXL, og kjøper/QXL mente kjøper kunne bruke angrefristen. Resultatet var at jeg fikk tilbake en skjerm uten orginal emballasje, uten manual og uten kabler :thumbdown:

Endret av tomahg
Lenke til kommentar
Hva med å heller la være å legge inn bud, dersom man ikke klarer å opptre seriøst?

5860366[/snapback]

Det litt drøyt å si at jeg opptrodde useriøst. Det ville være useriøst å ikke gi beskjed og la vær å hente pakka.

Selvfølgelig burde jeg ikke lagt inn budet. Men selger hadde gitt upresis informasjon, og da oppstå misforstålesen.

Selger var et firma, så jeg ville nok uansett hatt angrefrist.

surfer

Lenke til kommentar

Den kommentaren var ikke myntet på deg, den var mer rettet til PatrickM som "noterte metoden", som om dette var en fin og lettvint metode. Hvis man begynner å bruke slike metoder med en gang man ombestemmer seg så er hele auksjonssystemet underminert. Dette gjelder selvsagt ikke dersom selger kommer med feilaktig informasjon om produktet.

Det ville ikke være useriøst å la være å hente pakken, det hadde vært ulovlig, og i tillegg særdeles umoralsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...