TheXXXLMan Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Jeg har nettopp kjøpt meg 2 GB ram, som består av to 1024 MB brikker som "jobber sammen". Jeg har hørt at de skal plaserest etter fargekode, noe jeg også har gjort. Det store spørsmålet er i grunn om jeg skal plassere dem i port 1 og 2 (kvit) eller i port 3 og 4 (svart). Jeg har til nå brukt 3 og 4, fordi jeg tenkte kanskje at 1 og 2 var "slitt", ettersom de har vært i bruk i halvannet år. Men er det slik at port 1 og 2 egentlig har første prioritet, slik at jeg mister ytelse om jeg bruker 3 og 4? Endret 3. april 2006 av TheXXXLMan Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 man pleier å bruke de nærmest cpusokkelen, hvis det ikke er dual channel Lenke til kommentar
TheXXXLMan Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309845&cks=CMS Det er rammen. Så jeg bør sette den i port 1 og 2 altså? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Dette blir bare gjetting siden du ikke forteller hva slags merke/modell hovedkort det dreier seg om. Ulike produsenter har ulik bruk av farge kode og wiring på PCB til slottene . Endret 3. april 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Har vel eigentlig ikkje så mykje å si. Men slotten nærmest cpu skal vere best egna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå