Sikelik Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hei. Jeg har et Abit KV7 hovedkort, amd athlon xp2800+(2.083mhz) cpu, og radeon x800 pro skjermkort. hovedkortet vet jeg støtter agp8x, og det samme med skjermkortet. men likevel viser det seg at ati tray tools, sin SMARTGART funksjon sier at jeg ikke har overføringshastigheten til agp8x likevel. Noen som har vært borte i det samme problemet? For dersom det viser seg at jeg faktisk ikke er oppe i agp8x, vil jeg heller ikke få samme ytelsen som jeg burde fått, i spill som f.eks Oblivion. Dersom dere har noen ideér på hvordan jeg får undersøkt dette nærmere, hadde jeg satt pris på det. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hva viser Traytools at kortet virkelig kjører på da? AGP 4x? Eller noe annet? Har du sjekket om det er noen innstillinger mht AGP som står stilt inn feil i BIOS? Lenke til kommentar
Sikelik Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 (endret) tray tools viste ikke engang agp1x dersom det er noe som heter det justerte tray tools sin scrollbar på agp hastigheten opp til 8x nå. så skal jeg restarte og se hva som skjer. i bios, står agp hastigheten på 8x, og system-minnet den får bruke, er på 128mb(som var standard innstillingen). -------------------------------------- nå har maskinen startet om igjen, og innstillingene har gått tilbake til at agp speed er av... noe som forundrer meg edit: slik ser det ut Endret 2. april 2006 av Sikelik Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 På VIA chipsett er det vel en AGP GART-driver som installeres sammen med 4-1 driverene, men siden jeg aldri har hatt VIA-chipsett selv, så er jeg grønn der. kanskje du kan prøve å reinstallere dem, ikke vet jeg. Lenke til kommentar
Sikelik Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 skal prøve det. skal agp write og agp read være av eller på egentlig? Lenke til kommentar
Sikelik Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 installerte windows pånytt, og alt fra start igjen ... nå viser Ati Tray Tools agp hastigheten på 8x, og frameraten min i samtlige spill er blitt mangedoblet. Ikke vet jeg hva som skjedde, men må ha vært en slags korrupsjon av noen driverfiler ett eller annet sted. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 installerte windows pånytt, og alt fra start igjen ... nå viser Ati Tray Tools agp hastigheten på 8x, og frameraten min i samtlige spill er blitt mangedoblet. Ikke vet jeg hva som skjedde, men må ha vært en slags korrupsjon av noen driverfiler ett eller annet sted. 5880973[/snapback] Det var sikkert ikke så dumt å reinstallere alt pånytt, men neppe helt nødvendig. Som Smirnoff tipset om.. det var høyst sannsynlig manglede chipset drivere installert for ditt hk som medførte manglende APG-funksjon for ditt skjermkort(drivere). For Via chipset heter de Via-4-in-one.. sist jeg installerte (på ett Abit VT7) var det versjon 4.56. Den (chipset-driver) støtter alle Via hk. Lenke til kommentar
Sikelik Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 jeg prøvde å installere v4.56 av ati 4in1 som posten sa. men det gjorde ingen forskjell. prøvde med både hyperion, og den vanlige 4in1 ... og ingen av de ga særlig endring. men nå er det endelig ordnet takker så mye for all hjelpen uansett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå