Gå til innhold

Kjøp av spill-pc til 4500-5000kr.

Anbefalte innlegg

jeg hadde venta å sett på forslaget til Morten K om jeg var deg. han har enda ikke laga et dårlig oppsett for folk med stamt budsjett.

5872407[/snapback]

Takker for hyggelig komentar Spirre. :)

Trådstarter:Jeg har sett litt på den JM-Data pc'en. Det er vanskelig å få noe særlig bedre til den prisen,men her er hvertfall mitt forslag fra SHG:

Kabinett:shg Case AI-01, Black, 400 Watt low noice. 502 kr.

Hovedkort:MSI K8N-NEO4-F, nForce4, S939. 675 kr.

harddisk:WD Caviar SE 2000JS, 200GB, SATAII, 8 MB. 681 kr.

Skjermkort:Asus Geforce 6600GT. 972 kr.

Ram:Kingston DDR400, 2x512 MB, CAS 3. 629 kr.

DVD-Brenner:NEC ND-3550, DVD±RW, Black. 340 kr.

CPU:AMD Athlon64 3200+, S939, BOX, Venice. 1267 kr.

Pris:5066 kr.

Det som er bedre på denne i forhold til JM-Data sin er skjermkortet og dobbelt så mye ram. Det er ikke mus og tastatur med,men det du får med hos JM-Data er sikkert bare crap uansett og egner seg ikke til gaming. ;)

5875786[/snapback]

Takker og bukker :D evig takknemlig. dette ser jo konge bra ut. Skjerm, tastatur og mus har jeg selv. Logitech G5 og Zboards.. (Bruker det til laptopen).. Men dette oppsettet ser jo Supert ut.. Har hørt gode ting om dine oppsett;) Nå blir det ny pc :D:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke noe å utsette der nei. tror du blir mye mer foirnøyd enn om du kjøper en av de jm data boksene

btw, kan du komme tilbake med litt kommentarer til den shg kassa og psuen? er litt spent på kvaliteten på det der.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
bulk er uten kjøler, boxed er med ;)

5876343[/snapback]

Ok.. Da blir det Boxed :tease:

Men vet du noe om CA hvor mye prosessoren i oppsettet til Morten K vil kunne klokkes?? hadde vært fint og vite :D

Og selvfølgelig skal jeg komme med tilbake melding om Kabinettet og PSU'en.. Sender deg en PM?!?

Endret av hcnielsen
Lenke til kommentar
Tja.. Spørs om brikken er god. Men blir vel småvarmt:) Kjørte min A64 3000+ på 2.7Ghz, men var litt varm.. :p (Boxed kjøler..)

5876890[/snapback]

Ok. Har faktisk lest at det er noen som har klokket AMD Athlon64 3200+, S939, BOX, Venice(Den som jeg skal ha) opp til 3,6GHz med en eller annen vifte til 999kr... og det er jo bare extremt!! :dribble:

Endret av hcnielsen
Lenke til kommentar
med boxed kjøler og normal temp så er vel 2300-2400 realistisk. med en zalman kjøler så klarte min 3200+ stabilt 2600mhz, men da ble den litt varm. kjørte den til daglig på 2500mhz.

5876952[/snapback]

Jeg leste enten på hardware.no at det vare en som hadde klart og klokke denne prosessoren opp i 3,6GHz.. men en eller annen Pycho vifte??

Lenke til kommentar

1 person ja. men de fleste ligger på ca 2500mhz. da er levetiden plutselig litt lenger 2 timer også.

se på det som en F1 motor. de henter masse krefter av de, men de varer ikke lenge. dessuten nå du garantert bruke en god del kr på kjøling og andre småting som klokking av den typen krever, så da kan du likegodt kjøpe en råere cpu med en gang.

Lenke til kommentar
1 person ja. men de fleste ligger på ca 2500mhz. da er levetiden plutselig litt lenger 2 timer også.

se på det som en F1 motor. de henter masse krefter av de, men de varer ikke lenge. dessuten nå du garantert bruke en god del kr på kjøling og andre småting som klokking av den typen krever, så da kan du likegodt kjøpe en råere cpu med en gang.

5876977[/snapback]

Jeg tenker jeg skal få min opp til 2400-2500MHz jeg ;)

Lenke til kommentar

5876977[/snapback]

5877120[/snapback]

Jeg ville spart litt til og kjøpt bedre og mer ram med en gang. Spesielt siden du skal klokke.

For eksempel Corsair TWINX2048-4000PT.

Lenke til kommentar

5876977[/snapback]

5877120[/snapback]

Jeg ville spart litt til og kjøpt bedre og mer ram med en gang. Spesielt siden du skal klokke.

For eksempel Corsair TWINX2048-4000PT.

5878478[/snapback]

ett problem.!! Penger!

Lenke til kommentar

Jeg er ikke noen ekspert på overklokking,men vil du klokke bør du nok ha bedre ram og kjøling. En Operton er vel også å foretrekke.

De rambrikkene jeg har satt opp har allerede så slakke timings (CL3).

Her har sikkert Spirre noen råd.

Kanskje kjøpe 1 brikke på 1024MB som tåler litt overklokk?

Det MSI kortet er vel heller ikke akkurat konge hvis du skal klokke (kjenner ikke bios på det kortet). ;)

Lenke til kommentar

msi er ikke så dårlig lenger. det har ikke all verdens av innstillinger, men det har det mest nødvendige for moderat klokking. og de fleste av oss er ikke hardcore klokkere alikevel ;)

kjøpe akkurat et neo3-f nf4-4x kort til filserveren, og biosen var fin den, forholdsvis enkel å finne ut av og lett å se hva du skal endre på. men siden det er en filserver, så har jeg ikke testa noe enda, delvis fordi jeg ikke trenger mer effekt, og delvis fordi jeg er redd for scandisk og andre problemer som kan oppstå ved overklokking.

rådet ditt om å kjøpe 1 stk 1gb ram brikke nå og en senere er et lurt råd, men som jeg erfarte for ikke så lenge sia så er det temelig vanskelig å finne bra ram på 1gb moduler som selges bare en og en av. eneste jeg fant var en kingston cl3 brikke.

Lenke til kommentar

Jeg har valgt et nytt oppsett!!

Lagt til litt penger, Skjermkortet får vente litt!

Jeg valgte High Preformance Ram isteden for Value!!

Og dette tror jeg skal være en enkel brikke!

Hovedkort: Abit KN8 SLi, NForce4 SLi, Socket 939

CPU: AMD Athlon64 3700+, 2.2GHz, S939, BOX, San Diego

DVD-BNR: NEC ND-3550, DVD±RW, Black

GPU: XFX GeForce 6200TC, 128MB, PCI-E

HDD: WD Caviar SE 1200JS, 120GB, SATAII, 8 MB

Kab+PSU: shg Case AI-01, Black, 350 Watt

RAM: Corsair CMX1024-3200PT, 1024 MB, DDR400

Alt fra www.shg.no

Endret av hcnielsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...