linekaro Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Realfagsbygget, kjelhuset og delvis elektrobygget er noe av det bedre på gløs. Men man har jo også auditorium F-1 som er et kapittel for seg selv, og de på sentralbygget (7 stk), og de i hovedbygget (3 stk).. Skal vi sammenligne standard vil jeg kanskje plassere dragvoll i nærheten av elektrobygget, og da er det ikke så ille. Tror ikke dere har noe som kommer i nærheten av standarden til Hovedbyggauditoriene eller EL-1 og EL-2. 6087453[/snapback] De to store auditoriene på Dragvoll er forsåvidt greie nok, hvis man ser bort i fra kapasitet og det faktum at mens gata og lesesalene koker over (fordi Dragvoll er et drivhus) mens auditoriene (spes. D15) er iskalde. Problemet er lesesalene, der den gjennomsnittlige, Dragvollstudent tilbringer mesteparten av tiden sin (den burde hvertfall det..). For det første er det ikke på langt nær nok lesesaler. Utenom eksamenstiden har jeg opplevd at lesesalene er fulle midt på dagen, og hvis du da har hatt forelesning på formiddagen og skal lese etter lunsj har du et problem. Før jul i fjor måtte man komme til Dragvoll FØR HALV ÅTTE for å få leseplass. For oss som leser jevnt hele semesteret og ikke trenger å sitte hele døgnet før eksamen, er det kjipt å måtte dra seg opp altfor tidlig bare for å få et sted å sitte. Og selvfølgelig kan dette problemet løses på andre måter (ved å bygge ut Dragvoll), men dere skjønner vel at vi på Dragvoll vil ha i pose og sekk hvis muligheten er der og samtidig komme oss nærmere byen? Alle som går på Dragvoll må velge mellom å bo nærme skolen eller nærme byen, jeg valgte det siste og måtte bruke en time på å komme meg hjem kl fire om natten under Uka etter endt jobbing. Er det virkelig noen av dere har på forumet som er i mot samllokalisering hvis man ser bort i fra det økonomiske? Det er i såfall veldig usosialt og usolidarisk! JBlack: Jeg tror IKKE engelskkunnskapene til den gjennomsnittlige Gløser er bedre enn oss på Dragvoll sin. Første året på psykologi har man i dag to pensumbøker på norsk, for meg var bare et kapittel i den ene pensum, resten av det vi leser er på engelsk, og det er mange ord vi leser i løpet av et år! Dessuten hadde vi i kognitiv psykologi bare engelsktalende forelesere. Så på psykologi sliter du hvis du ikke har over middels engelskkunnskaper. Dessuten regner jeg med at de som faktisk studerer engelsk trekker Dragvoll noen hakk opp.. Og hvis du ser på signaturen til Golfbag finner hvertfall jeg to skrivefeil... Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Signaturen min er klippet og limt fra noen morsomheter på et engelsk forum, og jeg har ikke tatt meg bryet med å se på den siden. Men siden du fant feilene så måtte jeg se og jeg fant dem jeg også Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 JBlack: Jeg tror IKKE engelskkunnskapene til den gjennomsnittlige Gløser er bedre enn oss på Dragvoll sin. Første året på psykologi har man i dag to pensumbøker på norsk, for meg var bare et kapittel i den ene pensum, resten av det vi leser er på engelsk, og det er mange ord vi leser i løpet av et år! Dessuten hadde vi i kognitiv psykologi bare engelsktalende forelesere. Så på psykologi sliter du hvis du ikke har over middels engelskkunnskaper. Dessuten regner jeg med at de som faktisk studerer engelsk trekker Dragvoll noen hakk opp.. Og hvis du ser på signaturen til Golfbag finner hvertfall jeg to skrivefeil... 6087583[/snapback] På Dragvoll har man mange forskjellige fag, hvorav noen krever gode engelskkunnskaper og en god del andre krever det ikke. I tillegg har man mange studneter som bare tar grundfag. På siv.ing-studiet har de aller fleste linjer stor overvekt av engelske pensumbøker. Og de som studerer der studerer i fem år. Det er dessuten høyere karakterkrav for siv.ing-studiet enn det gjennomsnittlige Dragvoll-studiet. Så samlet sett tror jeg nok Dragvoll har dårligere engelskkunnskaper. Og i tilfelle du ikke så det du heller, det andre innlegget mitt var ikke seriøst ment. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Og i tilfelle du ikke så det du heller, det andre innlegget mitt var ikke seriøst ment. 6087681[/snapback] Jo litt så.. du har også samme gleden som meg av å sparke de som er liggende, bare innrøm det. Lenke til kommentar
linekaro Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Til Golfbag: Jeg ville sagt: "... most of the "researches" that/ who are referred to in this forum..." Men hva vet vel jeg, jeg går jo bare på Dragvoll, og må derfor være mye dårligere i engelsk enn deg. Hva slags engelskkunnskaper får man vel av å lese gjennomsnittlig 40-50 sider engelsk tekst om dagen? Og man har vel et dårlig utgangspunkt når man ikke har fått annet enn 6 på tre år på videregående inkludert både muntlig og skriftlig eksamen? Skjønner at dere generaliserte, og kanskje dere har rett, jeg har ikke empiri å vise til, men forstå at det går folk med karakterer (og fag) til å komme inn på Siv.ing-studier på Dragvoll også, vi har bare tatt et annet valg enn dere! Lenke til kommentar
trøls Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Hva slags engelskkunnskaper får man vel av å lese gjennomsnittlig 40-50 sider engelsk tekst om dagen? 6087836[/snapback] Man får et herlig passivt ordforråd, men nå begynner det å bli usaklig. Jeg skjønner ærlig talt ikke at Gløs-folk kan ha sterke meninger om dette. Sannsynligvis har vi ikke det heller. Så lenge dragvollerne ikke begynner å ta opp plassene i R- eller Lerkendalsbygget, bryr jeg meg ikke. Redigert: Men hvis samlokalisering blir aktuelt en gang i fremtiden: minn meg på å kjøpe noen leiligheter i Elgseter gate. Endret 12. mai 2006 av trøls Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Til Golfbag: Jeg ville sagt: "... most of the "researches" that/ who are referred to in this forum..." Men hva vet vel jeg, jeg går jo bare på Dragvoll, og må derfor være mye dårligere i engelsk enn deg. Hva slags engelskkunnskaper får man vel av å lese gjennomsnittlig 40-50 sider engelsk tekst om dagen? Og man har vel et dårlig utgangspunkt når man ikke har fått annet enn 6 på tre år på videregående inkludert både muntlig og skriftlig eksamen? Skjønner at dere generaliserte, og kanskje dere har rett, jeg har ikke empiri å vise til, men forstå at det går folk med karakterer (og fag) til å komme inn på Siv.ing-studier på Dragvoll også, vi har bare tatt et annet valg enn dere! 6087836[/snapback] Jeg fikk ikke 6 i engelsk på videregående, men har ikke påstått det heller. Jeg har heller ikke sagt noe om karakternivået på dragvoll. Jeg har bare sagt at sivilingeniørstudentene bør få lov til å være stolte av landets høyeste tekniske utdanning. Og så kommer dere og mener jeg er arrogant. Ellers så er det vel også greit å si at dere studerer noen skikkelig subjektive studier og derfor kan ha blitt hjernevasket til å kun ha subjektive meninger. Eller nei... det er det kanskje ikke. Endret 12. mai 2006 av GolfBag Lenke til kommentar
reverto Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Jeg er psykologistudent, vi kan jo bare ta en multiple-choice test og se hvor mye du kan av pensumet! 6086724[/snapback] You'd be surpised! Dessuten leste du ikke hele innlegget mitt. Av en eller annen grunn stoppet du før de siste to linjene. 6086903[/snapback] Multiple choice er vel bare noe de som ikke har tenkt seg videre tar, er det ikke det? Blir derfor feil å ta dette til inntekt for at studiet ikke er krevende på noen måte. Å komme seg inne på profesjonsstudiet forlanger knall hardt arbeid og krever at du er blant - for å bruke et cheesy uttrykk - the best of the best. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Og i tilfelle du ikke så det du heller, det andre innlegget mitt var ikke seriøst ment. 6087681[/snapback] Jo litt så.. du har også samme gleden som meg av å sparke de som er liggende, bare innrøm det. 6087718[/snapback] De påstår jo selv de ikke ligger nede, og litt vennlig mobbing må til.Man m å jo ta igjen når ovenpå Dragvollere begynner å antyde at man ikke vet forskjell på Hitler og en Belgisk by bare fordi man studerer virkeligheten. Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Jeg har bare sagt at sivilingeniørstudentene bør få lov til å være stolte av landets høyeste tekniske utdanning. Og så kommer dere og mener jeg er arrogant. Jeg er enig at siv. ing. studenter har god grunn til å være stolte, men det er ikke stolthet å nekte Dragvollstudenter å samlokalisere med Gløshaugenstudenter fordi man ikke anser det som "skikkelige" fag - det er arroganse. Ellers så er det vel også greit å si at dere studerer noen skikkelig subjektive studier og derfor kan ha blitt hjernevasket til å kun ha subjektive meninger. Eller nei... det er det kanskje ikke. Subjektive studier? Hva er subjektive studier? Hjernevasket til å ha subjektive (egne) meninger? Det var litt av et paradoks for meg... Multiple choice er vel bare noe de som ikke har tenkt seg videre tar, er det ikke det? Blir derfor feil å ta dette til inntekt for at studiet ikke er krevende på noen måte. Å komme seg inne på profesjonsstudiet forlanger knall hardt arbeid og krever at du er blant - for å bruke et cheesy uttrykk - the best of the best. Multiple-choice eksamen er grunnlaget for opptaket til profesjonsstudiet. Man m å jo ta igjen når ovenpå Dragvollere begynner å antyde at man ikke vet forskjell på Hitler og en Belgisk by bare fordi man studerer virkeligheten. Du skjønte ikke eksempelet mitt? Lenke til kommentar
reverto Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Multiple choice er vel bare noe de som ikke har tenkt seg videre tar, er det ikke det? Blir derfor feil å ta dette til inntekt for at studiet ikke er krevende på noen måte. Å komme seg inne på profesjonsstudiet forlanger knall hardt arbeid og krever at du er blant - for å bruke et cheesy uttrykk - the best of the best. Multiple-choice eksamen er grunnlaget for opptaket til profesjonsstudiet. 6089703[/snapback] You got to be shitting me. Jeg har hørt noe annet. Har du en link? Skal se om jeg finner noe selv, også. Lenke til kommentar
reverto Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Og i tilfelle du ikke så det du heller, det andre innlegget mitt var ikke seriøst ment. 6087681[/snapback] Jo litt så.. du har også samme gleden som meg av å sparke de som er liggende, bare innrøm det. 6087718[/snapback] De påstår jo selv de ikke ligger nede, og litt vennlig mobbing må til.Man m å jo ta igjen når ovenpå Dragvollere begynner å antyde at man ikke vet forskjell på Hitler og en Belgisk by bare fordi man studerer virkeligheten. 6089551[/snapback] Må? Hva med å bare holde kjeft å la de grave sin egen grav? Du er ikke stort bedre når du slenger med leppa tilbake. Selv billige småkommentarer som «bare fordi man studerer virkeligheten», forteller mye om hva slags person det er som skriver. Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 MC-eksamen er det på NTNU, men er essay-eksamen på UiO og andre universiteter i Oslo. MC-eksamen er ikke lett, hvis du tror det... Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Det var da alvorlig til mangel på humor på folk her... Lenke til kommentar
reverto Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) MC-eksamen er det på NTNU, men er essay-eksamen på UiO og andre universiteter i Oslo. MC-eksamen er ikke lett, hvis du tror det... 6089901[/snapback] Har bare erfaringer fra miljøet i Trondheim. HiST, gløs og drag. Kjenner ikke til de andre byene. Mitt inntrykk er at MC-eksamener blir oppfattet forferdelig enkle. Som ved de fleste anledninger. Og at man trengte å basere seg på større oppgaver, prosjekter for å komme seg videre. Gått psykologi litt opp etter sømmene selv, men det meste har jeg bare fra word of mouth. Trodde man måtte ta «essay-ruten». (edit; tasteleif og ekstra kommentar) Endret 12. mai 2006 av reverto Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Slik som opplegget er nå trenger man 4 mc-eksamener og 3 oppgaver (bestått/ikke bestått, tilsvarer karakter C) for tilfredstille opptakskravene. Man må ha minimum tre A'er og en B for å komme inn på profesjon på NTNU. 7 av 614 (1%) eksaminander fikk A (3% fikk B) på Kognitiv Psykologi forrige semester, så jeg vil tørre å påstå at mc-eksamen ikke er lett Endret 12. mai 2006 av DuTTZi Lenke til kommentar
reverto Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Slik som opplegget er nå trenger man 4 mc-eksamener og 3 oppgaver (bestått/ikke bestått, tilsvarer karakter C) for tilfredstille opptakskravene. Man må ha minimum tre A'er og en B for å komme inn på profesjon på NTNU.7 av 614 (1%) eksaminander fikk A (3% fikk B) på Kognitiv Psykologi forrige semester, så jeg vil tørre å påstå at mc-eksamen ikke er lett 6090047[/snapback] Ok. Men. Bildet er vel noe annerledes i virkeligheten, er det ikke? 614 elever (700 plasser) - minus halvparten (statsvitenskap). - minus enda en mengde (andre studier som deler noe av psy.emne 1. - minus de som tar introduksjonskurset bare for å ta noe. = ? Finnes det noen tall over hvor mange som virkelig hadde tenkt seg videre? Lenke til kommentar
reverto Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Tar forbehold hvis det er noen feil, forresten. Jeg kjenner bare psykologistudiet fra utsiden. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 MC-eksamen er et onde som bør fordrives tilbake til det helvetet det kom fra. Kun i ett fag har jeg vært glad for MC, teknologidelse, som "ironisk nok" har vært det eneste faget med MC så langt, og det faget jeg har vært sintest og mest forbannet over. Jøss, ligger det under SVT og? Rart, det der. For å sitere en professor på Gløs: "Professorer som har avkrysningsoppgaver burde levere doktorgradsavhandlingene til brenning." Regning, regning, regning, til krampen tar en, det er slik det skal være Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Det var da alvorlig til mangel på humor på folk her... 6089920[/snapback] Du skulle bare visst hvor bittert det er at dragvollingene må fortsette å være på, ja, Dragvoll Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå