linekaro Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Barteland hadde blitt kjedelig uten Dragvoll. Hvor skulle vi ellers funnet representanter for det svake kjønn? Jeg tenkte det samme selv da jeg var ny på haugen, men nå har jeg funnet ut at det er gløsjenter som teller (kvalitet over kvantitet) 5860679[/snapback] Synes "kvalitet fremfor kvantitet" vanligvis er et flott uttrykk som er slående i mange situasjoner, et såkalt buzzword det og om du vil, men har blir det litt feil å bruke det, for du er vel enig i at selvom det er flere jenter på Dragvoll enn på Gløshaugen, betyr ikke det nødvendigvis at jentene på Dragvoll ikke er kvalitetsmennesker. Velger å la tvilen komme deg til gode og tro at du ikke mente å fornærme alle oss Dragvoll-jenter, men bare lot deg rive med av det flotte og ofte anvendlige uttrykket! Lenke til kommentar
linekaro Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 PS: Hvorfor kan man ikke derivere en Dragvoll-student? Han har ingen funksjon. :!: :!: :!: 5860728[/snapback] Og hvorfor fungerer ikke Eksperter i Team? Dragvollstudenter kan ikke integrere. :!: :!: :!: 5860728[/snapback] Lenke til kommentar
gspr Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Barteland hadde blitt kjedelig uten Dragvoll. Hvor skulle vi ellers funnet representanter for det svake kjønn? Jeg tenkte det samme selv da jeg var ny på haugen, men nå har jeg funnet ut at det er gløsjenter som teller (kvalitet over kvantitet) 5860679[/snapback] Synes "kvalitet fremfor kvantitet" vanligvis er et flott uttrykk som er slående i mange situasjoner, et såkalt buzzword det og om du vil, men har blir det litt feil å bruke det, for du er vel enig i at selvom det er flere jenter på Dragvoll enn på Gløshaugen, betyr ikke det nødvendigvis at jentene på Dragvoll ikke er kvalitetsmennesker. Velger å la tvilen komme deg til gode og tro at du ikke mente å fornærme alle oss Dragvoll-jenter, men bare lot deg rive med av det flotte og ofte anvendlige uttrykket! 5860823[/snapback] Da kom tvilen meg korrekt til gode. Det var absolutt ikke ment nedsettende overfor Dragvolljenter, men heller som at "selv om det er langt mellom jentene på Gløs, tar de det igjen på kvalitet". Vi har ikke sporet av litt nå da? Hehe, hadde forresten ikke hørt den EiT/Dragvoll-vitsen Men mens vi likevel er milevis utenfor tema: En ferdigutdannet HiST-student spør: Hvordan virker den? En ferdigutdannet TØH-student spør: Hvor mye koster den? En ferdigutdannet Gløs-student spør: Hvorfor virker den? En ferdigutdannet Dragvoll-student spør: Vil du ha pose? Endret 3. april 2006 av gspr Lenke til kommentar
gspr Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Men, du må jo innrømme at Dragvoll har et aldri så lite problem når studenter kun er der for å dra på forelesning? Tja, da syns jeg det er mer studentenes problem enn universitetets, for å være helt ærlig. Men ikke forstå feil: Jeg er absolutt for utbedring av fasilitetene på Dragvoll, slik at det blir lettere for folk å oppholde seg og arbeide der. Endret 3. april 2006 av gspr Lenke til kommentar
sim Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Spennende diskusjon. Har dessverre ingenting å komme med nå, men får nå ha den i «Mine innlegg». Kanskje jeg kommer på noe senere . Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Orker ikke å lese gjennom hele greia, men må si meg delvis enig med gspr. Skjønner ikke helt hvorfor det skal være NTNU i det hele tatt, og hvorfor NTH har blitt slått sammen med alt mulig annet... NTH hadde jo et godt rykte, og en klar profil. Det samme kan vel ikke sies om NTNU. Vi trenger imidlertid flere jenter på Gløshaugen, så det finnes vel fordeler også Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 NTH hadde jo et godt rykte, og en klar profil. Det samme kan vel ikke sies om NTNU. 5861688[/snapback] NTNU regnes som norges beste universitet, både når det kommer til det faglige og det sosiale. Ang. kildeanvisning så sliter jeg litt med den siden jeg kun har sett det i foldere som er gitt ut av undervisningsdepartementet. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Dere kan jo sjekke ut rapporter og høringer angående samlokaliseringen på www.ntnu.no/2020 NTNU har over 1 300 000 kvm. tomter på Dragvoll som evt kan selges, så finansieringen tror jeg ikke blir noe stort problem. Uansett vil ikke prosjektet settes i gang uten at finansieringen er i orden. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 NTH hadde jo et godt rykte, og en klar profil. Det samme kan vel ikke sies om NTNU. 5861688[/snapback] NTNU regnes som norges beste universitet, både når det kommer til det faglige og det sosiale. Ang. kildeanvisning så sliter jeg litt med den siden jeg kun har sett det i foldere som er gitt ut av undervisningsdepartementet. 5863187[/snapback] At NTNU regnes som Norges beste universitet tar jeg som et minstekrav. NTH var legendarisk Lenke til kommentar
reverto Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Beliggenheten til Dragvoll irriterer meg. Jeg synes skolen ligger altfor avsidesliggendes til. Det er ikke så mye reisetiden til og fra lærestedet det er snakk om heller, selv om det spiller en vesentlig rolle, men jeg føler det er minst like viktig å se på hva som ligger rundt lærestedet. Jeg er overbevist om at Dragvoll ville opplevd mye mer aktivitet hadde skolen ligget i omheng gløs, elgeseter, lerkendal, øst-byen, øya, eller eventuelt borte ved skansen. Ikke bare ville det fortsatt vært mulig for studentene å opprettholde en kort reisetid (om de vil) til og fra lærestedet, men de ville fått alt det de har behov for innenfor en mer tolerabel omkrets av lærestedet. Og bare det er jeg overbevist om at vil fungere beroligende på studentene og følgelig bidra stort til at studentene ved Dragvoll vil tilbringe mer tid der. Nå er det jo selvfølgelig veldig subjektivt hva den enkelte finner beroligende. Mange studenter setter kanskje pris på å kunne dra på forelesning i landlige omgivelser, og ser muligens ikke noen problemer i at det betyr ekstra stress når de først skal gjøre noe som ikke er skolerelatert. Men for min egen del takler jeg det fint lite om jeg ikke får opprettholde en "fri flyt" mellom aktivitetene mine. Jeg klarer bare rett og slett ikke å slå hode mitt av og på mellom skolemodus, lesemodus, væremeddamamodus, gjøreærendmodus, slappeavmodus osv. Flyttet forresten nettopp fra landlige omgivelser fordi jeg følte meg isolert der. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Som cun sier har vi mye obligatorisk arbeid på gløs, men kun i teknologi- og realfagene. I ex.phil. var det svært dårlig oppmøte på forelesningene og kun noen få obligatoriske øvinger. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Er det så rart? ALLE hater exphil, verdens verste møkkafag. Dere må ikke tro at Dragvollerne er så begeistra for det heller (Kanskje med unntak av de som faktisk har filosofi) Lenke til kommentar
gspr Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) YES! o Universitetsavisa.no: Spennende avstemming - endte med 9-2 i favør tocampus. o Adressa.no: NTNU-styret vedtar to-campus. Samlokaliseringen er ENDELIG lagt død. Dette resultatet var mer enn jeg på noe tidspunkt håpet på. Nydelig! Artig med ansiktsuttrykkeen til Digernes på bildene Endret 10. mai 2006 av gspr Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Dette var virkelig ille. Jeg hater Dragvoll så intenst og nå viser det seg at man må fortsette å være der? En forferdelig dag Lenke til kommentar
sim Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Dette var virkelig ille. Jeg hater Dragvoll så intenst og nå viser det seg at man må fortsette å være der? En forferdelig dag 6076969[/snapback] Vel, du kan jo komme til Gløshaugen og ta noen skikkelige fag. Lenke til kommentar
reverto Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Og gå bort fra de skikkelige fagene som han interesserer seg for på Dragvoll? Med mindre han interesserer seg for noe nede på Gløs, høres det forferdelig ut. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Vel, nå har styret gått inn for å beholde dagens tocampusløsning. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Jeg henger faktisk på Gløshaugen, selv om jeg tar historie. Syns inneklimaet og -miljøet generelt er mye bedre der. Dessuten er det nærmere sentrum og der jeg bor. De som er imot samlokalisering kan umulig ha vært på Dragvoll, det stygge drivhuset. Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Dette er et svik mot Dragvoll'erne! Hvorfor må vi dra oss langt ut på bygda for å lese i dårlige lesesaler? Diskriminering! (Jeje, hadde ikke fått noe glede av en-campus-løsning uansett.) Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Mitt syn: Slik radikale dragvollinger vil høre det: Jeg er en egoist og er i mot samlokalisering kun på grunn av at det ikke kommer til å gagne meg en pøkk. Slik andre vil høre det: Jeg ser svært få grunner til å flytte humaniora-studentene nærmere byen, vi har nokk press som det er på utleie og utleiepriser. Nå har jeg vært heldig og fått meg en bra leilighet sammen med andre, men jeg unner ikke andre å bo 7 km unna et helt år før ting ordner seg. Jeg ser helt klart fordeler med at studentvelferdsordninger, studentservice og så videre kunne blitt samkjørt, men likevel er ikke disse store nok. Når det gjelder lesefag så vil jeg være så frekk og påstå at den gjennomsnittlige gløshaugen-student tilbringer mer tid enn en dragvollstudent med selvstendig arbeide og i tillegg har mer forelesninger. Ellers er jeg veldig enig i det GSPR sier... og kunne ha skrevet akkurat det samme selv, men interesserer meg litt lite i denne debatten. Den har eskalert utover sine egne proporsjoner og viser hvor lite annet dragvollingene har å tenke på. Endret 10. mai 2006 av GolfBag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå