Gå til innhold

Til NTNU-folk: Samlokalisering eller ei?

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva slags levedyktighet denne tråden vil ha her på forumet, men jeg tenkte jeg skulle prøve å se hvor mange nåværende og tidligere NTNU-ere og NTH-ere det finnes her i gården som er interessert i problemstillingen rundt samlokalisering av Dragvollmiljøene i nærheten av Gløs.

Nå er det jo ikke lenge til den endelige avgjørelsen skal tas, og det har vært mye diskusjoner i lokale media i det siste. I tillegg har Samfundet kommet med sin innstilling om saken, noe som har rørt opp i en del diskusjon, i det minste i min vennekrets.

Jeg er svært opptatt av saken, men skal ikke kjøre igang med argumenter før jeg ser om det er nok NTNU/NTH-ere her til at tråden har livets rett.

Noen innspill?

Edit: Noe smårusk.

Endret av gspr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er selvsagt det beste at studentmiljøet ble samlet nærmere byen, men er ikke sikker på om det er forsvarlig rent økonomisk. Dette skulle blitt gjort før Dragvoll ble bygget.

Har fulgt med om saken i Adresseavisen og Under Dusken, men tviler på at jeg vet nok til å kunne uttale meg skråsikkert om hverken det ene eller andre.

Kommer til å følge med i denne tråden og komme med flere innspill etter jeg har fått hendene på mer informasjon.

Spennende problemstilling iallefall. :)

Lenke til kommentar

Jeg tenker mye det samme. Skulle man i dag bygget Dragvoll (noe jeg forøvrig ikke syns en burde, men det er en annen sak, tamtitei...), burde det absolutt gjøres i nærheten av Gløs og/eller sentrum. Å flytte Dragvollmiljøene i dag virker som en gjennomført dårlig idé. Det er klart at det i dag er et stort behov for utviding på Dragvoll, men dette har man også arealer for. NTNU eier store tomter der oppe. Det dominerende forslaget for utviding ved Gløs er det såkalte elvecampus i området Hesthaven-Nidelven (med overbygg over Elgesætergate).

Enhver skjønner at utviding i dette tettbygde området er KNALLDYRT. I tillegg må vi ikke glemme at store deler av de som bor i det aktuelle området faktisk er studenter.

Det er også fra mange hold sådd tvil om de økonomiske analysene som er gjort rundt et salg av arealer på Dragvoll for å finansiere utbygging. Økonomien har jeg imidlertid ikke satt meg dypt inn i. Jeg mener det finnes så mange argumenter mot samlokalisering at en ikke engang trenger å dra inn økonomiske argumenter.

Lenke til kommentar

(Edit: Urgh, ser nå hvor mange dårlige setninger det er i det jeg har skrevet. Det må jeg få ordnet opp i en dag. Det ble egentlig skrevet som en lang rekke tanker som påfulgte hverandre fortløpende :) )

Jeg har skrevet ned mine meninger på hjemmesiden min, men tenker jeg like godt først som sist kan lime det inn her:

----------

Det er helt klart at samlokalisering er gjennomførbart. Om det er økonomisk forsvarlig, føler jeg ikke at jeg kan uttale meg om, da jeg ikke har satt meg inn i det økonomiske detaljene. Der er i det minste helt klart sådd tvil om den økonomiske analysen som er blitt presentert.

Dette er egentlig uinteressant. Det som er viktigst i saken er at det er utrolig lite å hente fra samlokalisering, slik at det er tilnærmet poengløst å gå gjennom den enorme prosessen et samlokaliseringsvedtak ville medføre. Argumentene til for-siden er i beste fall tynne:

"Tverrfaglighet"

Tverrfaglighet har blitt slik et buzzord at det har mistet all kontakt med virkeligheten. La oss innse realiteten: linjer flest på Gløshaugen har intet eller svært lite å hente på tverrfaglighet med Dragvollfag, og jeg tør gjette på at tilsvarende gjelder også andre veien. Er det slik at det er ønskelig å opprette "linje for metafysikk, et tverrfaglig samarbeidsprosjekt mellom institutt for fysikk og institutt for psykologi"? Med de fremhevede ord ville dette nok lett økt pulsen til de ivrigste samlokaliseringsforkjemperne. Det er jo snakk om tverrfaglighet, hvordan kan det være noe annet enn fantastisk?

De som faktisk har noe å hente fra tverrfaglighet, kan helt fint ta bussen. Bussen fra Gløs til Dragvoll tar omtrent 10 minutter. Å gå fra to ekstrempunkt på det foreslåtte samlokaliserte campus, f.eks. fra Kjel-bygget til de foreslåtte nye bygg ved elven, tar omtrent 10 minutter, det og. Bussen er en billigere og enklere løsning. En gratisbussordning vil være billig for universitetet, organisasjonsmessig ubetydelig enkelt, og ville dekket behovet for den forsvinnende lille andlen gløsere som har behov for tverrfaglighet med Dragvoll.

"Et pulserende og levende campus"

Jeg kan ikke uttale meg på vegne av Dragvoll, men Gløshaugen er da på alle måter levende slik det er! Og hva er egentlig et "pulserende campus"? Jeg lurer veldig på om de som fremsetter dette argumentet egentlig kan svare på det vil si at et campus er pulserende. Nok en gang er for-siden rett og slett blindet av sine buzzwords. (Jeg utlover herved en dusør til den som finner et godt norsk ord for buzzword. Gjør det gjerne til et buzzword og.)

"Spennende idéer i tilfeldige møter mellom miljøene"

Vær så snill! Har de som sier dette noen som helst formening om hvordan ting fungerer i det virkelige liv? Tror de virkelig at Morten Maskinstudent og Fredrik Fysikkstudent går fra forelsning A til forelesning B, møter på Hilde Historiestudent og Pål Psykologistudent og tenker "Heisann! Vi har jo nettopp lært om dreiemoment i mekanikken, mens de to der har lært om henholdsvis korstogene og Freud! Sammen kan vi lage et KJEMPEPRODUKT! Jammen flaks at vi studerer på samme campus!"? Få et grep om virkeligheten, for-mennesker.

"Legg NTH død"

Hvorfor skal vi legge NTH død? Ja, NTNU er en realitet, og ja, NTNU er fremtiden. Men hvorfor skal Gløshaugen på død og liv distansere seg fra NTH-navnet? NTH har anseelse og respekt i arbeidslivet og samfunnet forøvrig. NTNU sliter med å opparbeide seg dette. Det er opplagt at NTH-navnet uansett vil sakte men sikkert dø en naturlig død, men hvorfor ikke melke det for alt det er verd så lenge det lever? Jeg ser absolutt for meg å skrive "... ved NTNU, tidl. NTH. ..." på CVen min den dagen jeg skal søke jobb.

"Effektiv drift"

Her er det noe å hente. Det som imidlertid plager meg, er at det først og fremst er SiT som fører dette argumentet. At samskipnaden kan spare penger på felleskjøkken bør være rivende likegyldig i denne diskusjonen!

"Kommunen ønsker det, og HiST skal gjøre det"

Hvorfor skal det bry NTNU det minste? NTNU er verken et kommunalt eller regionalt prosjekt. NTNU har et rimelig unikt nasjonalt ansvar i kunnskapssammenheng, og hva en liten by i midt-Norge mener som saken bør ikke ha noe som helst å si. At HiST skal samlokalisere seg bør heller ikke påvirke vår avgjørelse. HiST har helt annet grunnlag enn oss. HiST er spredd på syv campus, og selv linjer som logisk sett hører sammen ligger på motsatt side av byen. HiST har et sterkt behov for samlokalisering, og har mye å hente på dette. Dette har ikke NTNU noe med, og bør ikke påvirke NTNU noe vis.

Bekjemp samlokalisering! Det betyr bare enorme utgifter og mye arbeid for svært, svært lite vinning.

----------

For de "interne" som måtte lure: Jeg går fysmat på andre året.

Endret av gspr
Lenke til kommentar

Problemet ditt er at du ikke går på Dragvoll. Jeg har gått på Dragvoll i 8 måneder nå og har tilbragt ekstremt lite tid der utenfor forelesningene. Det er rett og slett et dødt og kjedelig sted. Ved å flytte Dragvoll nærmere (det vil jo selvsagt ikke hete Dragvoll lenger...) byen vil man kanskje oppnå det samme som man har gjort ved Gløshaugen og HiST; et "levende" studentmiljø hvor studentene faktisk trives (satt på spissen).

Forresten, har du noe imot de som ikke studerer realfag?

Klem fra LarsP, fremtidig Gløshaugen-student som nå traver minimalt rundt i korridorene på Dragvoll.

Lenke til kommentar
Problemet ditt er at du ikke går på Dragvoll. Jeg har gått på Dragvoll i 8 måneder nå og har tilbragt ekstremt lite tid der utenfor forelesningene. Det er rett og slett et dødt og kjedelig sted. Ved å flytte Dragvoll nærmere (det vil jo selvsagt ikke hete Dragvoll lenger...) byen vil man kanskje oppnå det samme som man har gjort ved Gløshaugen og HiST; et "levende" studentmiljø hvor studentene faktisk trives (satt på spissen).

Jeg skjønner ikke helt dette. Studenter flest bor jo ikke i byen, og det er jo ikke slik at Gløs er så nært byen at du er "i byen". Ta en stereotypisk studentby som Moholt. Det er da like lett å stikke opp på Dragvoll som ned på Gløs? Men jeg hører flere fører det samme argumentet som deg, så det kan hende det ligger noe i det. Får vel se hvordan det er om noen år når jeg må velge et ikketeknisk emne.

Forresten, har du noe imot de som ikke studerer realfag?

Selvsagt ikke. Jeg er bare litt lei av at ikketekniske- og ikkerealfags-krefter har så mye å si når det gjelder Norges Teknisk-Naturvitenskapelige Universitets fremtid. Ta det for all del ikke som noen nedsettende holdning mot ikke-realister - men jeg føler NTNU i større grad burde la seg styre av de som faktisk er universitetets hovedprofil, linjene på Gløs.

Klem fra LarsP, fremtidig Gløshaugen-student som nå traver minimalt rundt i korridorene på Dragvoll.
Jeg hører de korridorene er kalde. Er det sant?

Har aldri vært inne på Dragvoll, men jeg har gått forbi engang. :)

Er det også sant at forelesningene er nesten tomme før 12? Jeg har tatt den påstanden med en klype salt, egentlig...

Endret av gspr
Lenke til kommentar

Jeg er kanskje litt idealistisk av meg (jeg ser nemmelig på NTNU som et kunnskapens tveeggede sverd; teknologi på den ene siden, empiri på den andre) men jeg synes Dragvolldelen burde ha like mye å si som kreftene nede på Gløshaugen. Ikke så langt fagene går, selvsagt, men om hvordan det hele bør driftes. Føler på mange måter at Dragvoll faller noe i skyggen av det som i aller høyeste grad burde vært kunnskapens fontene.

Men hva vet jeg. Jeg er idealistisk og bruker buzzwordet tverrfaglighet selv. :innocent:

Jeg er også blant de som synes dragvoll ligger for langt unna sentrum, selv om jeg skjønner gsprs argument om at det er like lett for studenter på Moholt å dra til Dragvoll som ned til Gløshaugen. Men det er vel like mye et spørsmål om hva som er i nærheten av skolen som det er et spørsmål om reisetid mellom skolen og hybelen. Skal du noe mer enn bare på forelesning eller klinikk/lab en dag, er det ingen tvil om at det har sine fordeler å være nede på Gløshaugen fremfor de landlige omgivelsene oppe på Dragvoll.

:)

Lenke til kommentar

Da er vi nok uenige. Jeg føler NTNU i alt for stor grad glemmer sin EGENTLIGE rolle. Dragvolls ekvivalenter finnes over hele landet (jeg sier ikke dermed at Dragvoll er bortkastet), mens Gløs er unikt i nasjonal sammenheng.

Lenke til kommentar

For å si det kort. Rent faglig sett er jeg mer interessert i å se HiST-folkene teamet opp sammen med gutta på Gløs. Min entusiasme overfor flytting av Dragvoll er mer fordi jeg føler at Dragvoll ligger et altfor langt stykke unna omverdenen.

Med mindre du liker jevnlige turer opp til estenstadhytta, da. ;)

Lenke til kommentar

Jeg mener fortsatt det er langt lettere å flytte dragvollingene til Dragvoll enn Dragvoll til dragvollingene. Litt som å komme til fjellet. Bare det er en voll.

At Gløs og HiST teamer opp er mitt store mareritt. En verre forvitring av Gløs kan jeg ikke tenke meg. Nei, jeg graver vollgrav med bare nevene rundt haugen før jeg slipper HiST til :)

(Og nei, dette er IKKE ment nedsettende overfor HiST. Jeg mener bare at HiST og NTNU Gløshaugen har totalt forskjellige roller. HiST er en høyskole "som alle andre", Gløshaugen er av nasjonal viktighet).

<usaklig>

logo.png

:love:

</usaklig>

Endret av gspr
Lenke til kommentar
Jeg hører de korridorene er kalde. Er det sant?

Har aldri vært inne på Dragvoll, men jeg har gått forbi engang. :)

Er det også sant at forelesningene er nesten tomme før 12? Jeg har tatt den påstanden med en klype salt, egentlig...

5858146[/snapback]

Ja, korridorene er kalde og ja, forelesningssalene er nesten tomme før 12. ;)

Skal du noe mer enn bare på forelesning eller klinikk/lab en dag, er det ingen tvil om at det har sine fordeler å være nede på Gløshaugen fremfor de landlige omgivelsene oppe på Dragvoll.

Et meget godt poeng. Jeg synes det er kjedelig å reise i nesten 2 timer for å være på Dragvoll i en og en halv (bor på Sverresborg).

PS: Synes Gløshaugen-studenter er vel glade i å til stadighet sette seg selv opp på sokkel.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
PS: Synes Gløshaugen-studenter er vel glade i å til stadighet sette seg selv opp på sokkel.

5858251[/snapback]

Nåh... NTH plasserte sokkelen der. Vi prøver bare å hindre folk i å rive den ned.

Men nå blir jeg ganske usaklig her. Skal heller legge meg. Forelesning i morgen tidlig... sukk.

Lenke til kommentar

Jeg går selv på Dragvoll, og i likhet med LarsP prøver jeg å tilbringe minst mulig tid der oppe. Jeg kan selvfølgelig ikke uttale meg om alt som foregår på de ulike instituttene, men det jeg har erfart etter 8 måneder med årsstudium i psykologi, er at det er svært få forelesninger i uka (maks 4-5 med ex.Phil) og kanskje en eller to kollokvier etterhvert. Det betyr at mesteparten av tiden førsteårs-psykologistudenter eventuelt tilbringer på Dragvoll går med til lesing (forutsatt at du er en flittig student, da).

Lesesalene på Dragvoll er små, har dårlig gjennomlufting og er ikke minst altfor fulle. Det synes jeg generelt passer dårlig på en campus der det i stor grad (større enn på Gløs, ikke sant?) undervises i såkalte "lesefag". Denne problemstillingen kan løses på andre måter enn ved samlokalisering, og NTNU eier jo som kjent store arealer rundt Dragvoll, men jeg tror dette med lesesaler og lite obligatorisk aktivitet er noen av grunnene til at studenter på Dragvoll ønsker seg nærmere Gløshaugen.

Når det gjelder dette med tverrfaglighet, må jeg si meg uenig med gspr. Jeg tror nemlig at studenter som deg på fysmat og andre tekniske/ matematiske linjer har mye å tilføre psykologistudenter og andre samfunnsvitere som sliter med statistikk og empiri. Og jeg tror mange blivende sivilingeniører har litt å lære om psykologi og mennesker før de skal lede bedrifter, brobygging eller designe styringsmekanismer!

(Min første post på forumet, how did I do? :blush: )

Lenke til kommentar

Jeg veit ikke om jeg har så mye konstruktivt å bidra med i denne debatten, men jeg får si min mening læll.

Jeg går historie bachelor på Dragvoll. Jeg hater det stedet og at det ligger så langt unna. Gløshaugen, derimot, ligger 5-10 minutters gange fra der jeg bor, men geografisk nærliggenhet burde ikke være en primærårsak for samlokalisering.

Jeg tror en samlokalisering ville ha vært positivt for det generelle studentmiljøet i Trondheim. Med den geografiske adskillelsen blir følgelig studentene adskilt på en måte også. Hvor mange ganger har det ikke vært krangling med Gløshaugen-studenter i fylla? :roll: Og ettersom jeg har Gløshaugen-venner, veit jeg at de mer eller mindre spøkefullt ser litt skrått på Dragvoll-studenter (skjønner dem egentlig).

Forøvrig er Dragvoll et kjølig og forvirrende sted fullt av stressede mennesker som ikke virker særlig vennlige. Me don't like :( Jeg har inntrykk av at Gløshaugen er et mer avslappet sted med litt mer fortrolige studenter. Kanskje denne fortroligheten ville ha smittet over på usikre Dragvoll-studenter?

Litt off-topic: Jeg føler at universitetet, og spesielt Dragvoll, lider av et slags kompromiss innenfor undervisningen. Man har falt mellom to stoler: På den ene siden ligger full frihet fram til eksamen, på den andre siden ligger undervisning à la videregående skole. Jeg har hørt at universitetet ikke har råd til å føre en mer lik undervisning som videregående, dvs mer klassebasert undervisning, flere prøver e.l., mer underveistilbakemeldinger og mer tett samarbeid i grupper (alt selvfølgelig obligatorisk).

I dag kjører studiet mitt en halvhjertet (mer kvart) versjon av det sistnevnte. De kan gjøre det bedre! Før var det dobbelt så mange forelesninger, f.eks., men det har de fjerna. I tillegg er det fire obligatoriske oppgaver og frivillig gruppeundervisning (som er sugent, ettersom det er råttent oppmøte). På Gløshaugen har de mer undervisning basert på de eksemplene jeg har ført ned her. Skulle ønske det var sånn på Dragvoll også, kanskje det kan bli en smitteeffekt ved en samlokalisering?

Jeg klarer ikke å operere optimalt innenfor et slikt kompromiss. Hadde det vært full frihet skulle jeg ha greid å planlegge semesteret, men ettersom visse obligatoriske ting kommer i veien støtt og stadig, faller jeg inn i en viss apati. Jeg foretrekker mer obligatoriske og meningsfulle opplegg på universitetet!

Og linekaro, velkommen til forumet! :)

Lenke til kommentar

Barteland hadde blitt kjedelig uten Dragvoll. Hvor skulle vi ellers funnet representanter for det svake kjønn?

Nå er dette med samlokaliseringen en vanskelig problemstilling, men jeg tror en grei kollektivløsning kunne hjulpet dragvollerne mye i mellomtiden. Og om det blir en samlokalisering, kunne man kanskje også fått fart på ringveien rundt sentrum.

Lenke til kommentar
Lesesalene på Dragvoll er små, har dårlig gjennomlufting og er ikke minst altfor fulle. Det synes jeg generelt passer dårlig på en campus der det i stor grad (større enn på Gløs, ikke sant?) undervises i såkalte "lesefag". Denne problemstillingen kan løses på andre måter enn ved samlokalisering, og NTNU eier jo som kjent store arealer rundt Dragvoll, men jeg tror dette med lesesaler og lite obligatorisk aktivitet er noen av grunnene til at studenter på Dragvoll ønsker seg nærmere Gløshaugen.

Lesesalene på Gløs benyttes i stor grad til regning, når man vil sitte i fred og gjøre dette. Jeg er imidlertid fullstendig klar over at Dragvoll sårt mangler lesesalplasser, og synes dette absolutt er noe som bør utbedres snarest, i form av utbygging. Utbygging på Dragvollområdet er "billig", i hvertfall sammenlignet med Gløsområdet.

Når det gjelder dette med tverrfaglighet, må jeg si meg uenig med gspr. Jeg tror nemlig at studenter som deg på fysmat og andre tekniske/ matematiske linjer har mye å tilføre  psykologistudenter og andre samfunnsvitere som sliter med statistikk og empiri.
Det er nok en gang dette med realisme som kommer inn. Jeg kan ikke se for meg at det at man går i de samme korridorene fører til at man hjelper hverandre. Ta for eksempel andre semester på fysmat, hvor man har et grunnleggende kjemifag. Det falt aldri noen av oss inn å be kjemistudenter om hjelp, selv om vi faktisk ofte satt og arbeidet i "deres" vrimleareal. Det er kanskje et poeng at vi nok hadde fått mye bra ut av dette, men det jeg prøver å få frem er at selv om vi satt bare meter ifra hverandre, ble det intet samarbeid. Jeg ser ikke for meg hvordan to personer som sitter 10 minutters spasertur fra hverandre på det foreslåtte nye campus skal begynne å samarbeide i stor grad.

Og jeg tror mange blivende sivilingeniører har litt å lære om psykologi og mennesker før de skal lede bedrifter, brobygging eller designe styringsmekanismer!
I en ideell verden har man tid til å lære seg alt. I en realistisk verden er det allerede tidsnød på siviliengiørlinjene. Jeg kan i hvertfall ikke se for meg hvordan jeg kan skvise noe mer inn i hverdagen min, og det sier seg selv at å la humanoria-fag komme inn i pensum på bekostning av realfag/tekniske fag er uaktuelt. Mange føler allerede at exphil er en eneste stor distraksjon fra det vi på Gløs ser på som "viktigere ting". Nok en gang presiserer jeg: Jeg ser IKKE ned på humanoria, men vi her på haugen vet hva vi liker, for å si det slik :) (selv likte jeg forøvrig exphil, men det får være en annen historie...)

(Min første post på forumet, how did I do? :blush: )

5858787[/snapback]

Velkommen! Endret av gspr
Lenke til kommentar
Jeg går historie bachelor på Dragvoll. Jeg hater det stedet og at det ligger så langt unna. Gløshaugen, derimot, ligger 5-10 minutters gange fra der jeg bor, men geografisk nærliggenhet burde ikke være en primærårsak for samlokalisering.

Enig.

Jeg tror en samlokalisering ville ha vært positivt for det generelle studentmiljøet i Trondheim. Med den geografiske adskillelsen blir følgelig studentene adskilt på en måte også. Hvor mange ganger har det ikke vært krangling med Gløshaugen-studenter i fylla? :roll: Og ettersom jeg har Gløshaugen-venner, veit jeg at de mer eller mindre spøkefullt ser litt skrått på Dragvoll-studenter (skjønner dem egentlig).

Jeg tror rett og slett ikke tvunget samboerskap vil bedre de enorme kulturelle motsetningene mellom Gløs og Dragvoll. Når vi bor langt fra hverandre kan vi i det minste ikke fysisk slåss ;)

Forøvrig er Dragvoll et kjølig og forvirrende sted fullt av stressede mennesker som ikke virker særlig vennlige. Me don't like :( Jeg har inntrykk av at Gløshaugen er et mer avslappet sted med litt mer fortrolige studenter. Kanskje denne fortroligheten ville ha smittet over på usikre Dragvoll-studenter?

Jeg er mer redd for at førstnevnte ville brakt nevnte holdning Gløs. Den stereotypiske gløser er nok mer innadvent og mindre utenomfaglig engasjert enn den stereotypiske dragvolling, noe jeg frykter kan føre til at Dragvollmiljøet blir dominerende utenomfaglig.

Litt off-topic: Jeg føler at universitetet, og spesielt Dragvoll, lider av et slags kompromiss innenfor undervisningen. Man har falt mellom to stoler: På den ene siden ligger full frihet fram til eksamen, på den andre siden ligger undervisning à la videregående skole. Jeg har hørt at universitetet ikke har råd til å føre en mer lik undervisning som videregående, dvs mer klassebasert undervisning, flere prøver e.l., mer underveistilbakemeldinger og mer tett samarbeid i grupper (alt selvfølgelig obligatorisk).

Esj, skjønner ikke hvorfor universitetet skal bli mer som VGS. Det høres ut som et skritt bakover, spør du meg. Opplegget slik det er nå fungerer da ganske så greit, men lengre eksamen hadde vært bedre. Det er litt synd at eksamen i 7,5 sp-fag kun varer 4 timer, for da blir én feil plutselig litt for alvorlig og har litt for mye å si for et helt semesters jobbing. 5-6 timer på eksamen ville vært langt mer rettferdig for å la folk få vise hva de kan. Ett lite hull i kunnskapen kan være langt mer ødeleggende på en 4-timers eksamen enn på en 5-timers. Øvingsopplegget er forøvrig en fin måte å tvinge de nye til å jobbe i begynnelsen av studiene.

På Gløshaugen har de mer undervisning basert på de eksemplene jeg har ført ned her.

Tja... ingenting annet enn øvingsinnlevering er da obligatorisk her på haugen. Enkelte fag har også midtsemesterprøve, men denne er ikke obligatorisk.

Endret av gspr
Lenke til kommentar
Barteland hadde blitt kjedelig uten Dragvoll. Hvor skulle vi ellers funnet representanter for det svake kjønn?

Jeg tenkte det samme selv da jeg var ny på haugen, men nå har jeg funnet ut at det er gløsjenter som teller :) (kvalitet over kvantitet)

Endret av gspr
Lenke til kommentar

Men, du må jo innrømme at Dragvoll har et aldri så lite problem når studenter kun er der for å dra på forelesning?

Og en liten ting til; jentene på Dragvoll ER finere enn jentene på Gløs. ^^

PS: Hvorfor kan man ikke derivere en Dragvoll-student?

Han har ingen funksjon. :!: :!: :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...