Gå til innhold

SLI er det bare og bestille to skjermkort ?

Anbefalte innlegg

Anngående SLI, jeg tenker på og kjøpe meg ny pc og så vil jeg har to stk xfx geforce 7900gtx 512mb i SLI er det bare og bestille seg to stykker da eller må du ha en spesiell "pakke" med de to korta i, for jeg må jo og har den "brua" som går mellom korta, føller den med hovedkortet den kanskje eller ?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anngående SLI, jeg tenker på og kjøpe meg ny pc og så vil jeg har to stk xfx geforce 7900gtx 512mb i SLI er det bare og bestille seg to stykker da eller må du ha en spesiell "pakke" med de to korta i, for jeg må jo og har den "brua" som går mellom korta, føller den med hovedkortet den kanskje eller ?

Takker for svar  :)

5857957[/snapback]

Du må ikke glemme at du må ha en ekstrem prosessor og en veldig high end skjerm før det svarer seg med SLI.

Et 7900GTX er mer enn nok til å drive 1600x1200 med AntiAliasing og Anisotropic Filter dersom du har FX-57 eller Opteron på >2.8 GHz.

Jeg er spent på hvilken prosessor og hvilket minne du har tenkt å kjøpe.

Hva slags skjerm har du?

Du bør ha minst A64 klokket >3 GHz for å få futt i SLI med 7900GTX og selv det er lite.

Det er ikke vits å kaste penger ut av vinduet selv om du har penger. Det går an å spare isteden.

Dessuten kommer det kort med DirectX 10 til sommeren og da får du ikke full støtte i de spillene som kommer med 7900GTX.

Om du ikke har en ekstrem skjerm med >2048x1536 og/eller vil kjøre 32xAntialiasing holder det med et kort.

Bruk hodet, men for all del om du renner over av penger så skal jeg ikke nekte deg.

Håper du blir fornøyd.

Endret av TA-Millman
Lenke til kommentar

jeg skal ha amd fx-60, og minne har jeg ikke bestemt meg for enda, men tror det blir ozc eller noe, jeg har en vanlig 19" crt skjerm foreløpig.

Og uansett så blir det vel opp til meg om jeg vil spare pengene mine eller ikke ? ;)

Endret av fredrikoz
Lenke til kommentar
jeg skal ha amd fx-60, og minne har jeg ikke bestemt meg for enda, men tror det blir ozc eller noe, jeg har en vanlig 19" crt skjerm foreløpig.

Og uansett så blir det vel opp til meg om jeg vil spare pengene mine eller ikke ?  ;)

5859182[/snapback]

Jeg skal ikke nekte deg å kjøpe to kort, men du har jo ikke skjerm til å nytte noen oppløsninger som ikke kan drives av et kort. Dessuten kommer det nye kort i sommer og da blir det trist å sitte med to 7900GTX. Lite lurt å kjøpe FX-60 nå når det kommer nye prosessorer for både AMD og Intel om kun kort tid.

Om du ser på dette bildet

http://images.anandtech.com/graphs/7900%20...70334/11166.png

ser du at du får mer FPS med to kort men spillet er likevel låst til 60FPS. Den ekstra ytelsen blir fyrt til kråken og når det komemr nye spill til høsten vil jo disse gjerne støtte DirectX 10 og det får du jo ikke i med 7900GTX. Kort til høsten vil både være kraftigere og ha støtte for ny funksjonalitet.

Om du har ubegrenset med penger er det jo ikke noe å tenke på da det kan være et spennende prosjekt å bygge en maskin, men det er likevel ikke noe bra med bruk og kast for da skal du nok ha ny maskin allerede i august.

Stå på iallefall. :thumbup:

Endret av TA-Millman
Lenke til kommentar

AMD kommer med X2 5000+ og FX62 på socket AM2, som ikke er kompatibel med S939. Intel kommer med sin Conroe-kjerne som har lavere klokkefrekvens enn dagens Pentium4'er, men Conroe yter bedre.

Socket 939 har litt liv i seg enda, men det vil nok sakte bli faset ut i løpet av 2006/2007.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...