Gå til innhold

Geforce 3 Ti/500 128mb vs Ti4200 64mb vs Radeon 9xxx/xx

Tungsten

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en rimelig erstatning for mitt meget aldrende Asus TNT2 m64 32mb kort, og 2 kort har stukket seg ut til mitt bruk...

Gainward AGP GeForce3 Ti/500TV 128MB 4ns

Titanium200 GPU" Golden Sample" Retail til ca 1200,- hos komplett og et Geforce ti4200 til ca 1400,- hos ditto webshop.. ut i fra disse kortene hva ville eventuelt dere kjøpt av disse 2 kortene...forstod det slik på websidene til Gainward at kortet deres hadde en ti200 gpu, er denne mye dårligere enn en ti500 eventuelt en ti4200 ? Og dere så vil foreslå noen av de Gf4 MX4xx skiften, glem det ønsker ikke noen glorifisert Gf2 mx brikke :wink:..

Ati har jeg egentlig ikke sett så hardt på etter noen heller traumatiske opplevelser med Ati Rage128 kort for noen år siden, er driveren deres blitt bedre med årene eller følger de fremdeles den samme filosofien om at stabile drivere er noe skit (Hadde Ati kortet i ca 2 år og ingen av driverene forbedret stabiliteten)

På forhånd takk for alle svar :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-27 14:38, skrev Himmit:

Jeg er på jakt etter en rimelig erstatning for mitt meget aldrende Asus TNT2 m64 32mb kort, og 2 kort har stukket seg ut til mitt bruk...

Gainward AGP GeForce3 Ti/500TV 128MB 4ns

Titanium200 GPU" Golden Sample" Retail til ca 1200,- hos komplett og et Geforce ti4200 til ca 1400,- hos ditto webshop.. ut i fra disse kortene hva ville eventuelt dere kjøpt av disse 2 kortene...forstod det slik på websidene til Gainward at kortet deres hadde en ti200 gpu, er denne mye dårligere enn en ti500 eventuelt en ti4200 ? Og dere så vil foreslå noen av de Gf4 MX4xx skiften, glem det ønsker ikke noen glorifisert Gf2 mx brikke :wink:..

Ati har jeg egentlig ikke sett så hardt på etter noen heller traumatiske opplevelser med Ati Rage128 kort for noen år siden, er driveren deres blitt bedre med årene eller følger de fremdeles den samme filosofien om at stabile drivere er noe skit (Hadde Ati kortet i ca 2 år og ingen av driverene forbedret stabiliteten)

På forhånd takk for alle svar :smile:

Er du gamer, kjøp Ti4200 ELLER ATi Radeon9700, hvis du har råd da.

Er det 2D kvalitet, DVD, TV-ut bildekvalitet under 3D som du bryr deg mest om, gå for Radeonkortene (8500/9000/9700).

Åja... glømte en ting, Radeon9700 ER det råeste du kan kjøpe av skjermkort pr. dags dato! :>

Lenke til kommentar

Som radeon eier og tidligere Rage128 eier kan jeg skrive under på at driverne til ATI har blitt MYE bedre. Særlig mht til ytelse og stabilitet, det er en stund siden installasjon av offisielle ATI drivere provoserte frem bluescreen.

De kan sef bli enda bedre, men jeg tror ikke ATI ligger noe tilbake for f.eks Nvidia lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...