Gå til innhold

Canal Digital kabeltv og tvkort?

Anbefalte innlegg

Trenger ett tvkort som virker bra sammen med canal digital kabeltv. Er vel digitae signaler som kommer, så tvkortet må støtte dette.

Er ikke så nøye om jeg får inn c+ osv, men vil ha kanalene som jeg får inn dersom jeg kjører tv direkte til vegguttaket uten å gå via tuneren.

Noen som har erfaring med tvkort og canal digital?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du har plukka opp en tråd på AVforum om digital kort. Men for " tv direkte til vegguttaket" snakker du om vanlig analoge TV kort. Tror ikke du får noe kort som kombinerer disse, det blir to forskjellige kort.

Dette er jo blitt veldig aktuellt i det siste med MediaCenter. Var jo nettopp et par guider om dette her på hw.no. Ser ut som de Hauppauge PVR kort er blant de beste.

Har nettopp begynnt å teste et slikt nå, men MediaPortal. Ser bra ut, bortsett fra at det tar for lang tid å skifte kanal.

Lenke til kommentar

Har selv Canal Digital(analog, har kun grunnpakken) og Hauppage PVR-150, og det fungerer knirkefritt.

Kjører også MediaPortal, og har gjort dette en god stund. Er godt fornøyd med TV-funksjonaliteten, bortsett fra at den er treig til å skifte kanaler. Dette vil nok bli fikset i senere versjoner.

Lenke til kommentar

Jeg kjører Canal Digital og PVR-150 med Windows Media Center Edition. Kjøpte kortet etter anbefaling fra hårek som jeg ser har svart ovenfor, og er godt fornøyd med dette valget!:)

For å få inn de digitale kanalene må du vel ha DVB-C støtte på kortet. Uten dette vil du få inn alle analoge kanaler som du får på tven uten digital tuner.

Lenke til kommentar

For å få inn digitale kanaler så må en benytte seg av smartkortet som blir sendt ut av canal digital?

Trodde dette kortet bare gjaldt for å se c+ og andre betalingskanaler.

Det jeg vil ha er et kort som tar inn de digitale kanalene, men bare de som jeg får inn uten å benytte meg av tuneren.

Håper dere skjønner hva jeg mener. Vil ha kanalene digitalt, men uten bruk av tuner, bare tvkort. Så, er dette mulig?

Lenke til kommentar

Jeg vet at dette kortet sammen med en slik gir muligheten for å ta inn de digitale kanalene via en conax cam. Jeg hadde da håpet å slippe unna med bare tvkortet, for så å ta inn de digitale kanalene som ikke er betal-kanaler.

Ser da ut som at eneste løsning er å benytte seg av de analoge kanalene, eller gå til innkjøp av kortet som jeg har linket til over.

Synd Mediacenter ikke støtter noen dvb-c kort som har mpeg2 koding i hardware, samt mulighet for to tunere.

Er vel helst når en benytter seg av lcd\plasma tv en vil se de store forskjellene på analoge og digitale tvsendinger?

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
Det jeg vil ha er et kort som tar inn de digitale kanalene, men bare de som jeg får inn uten å benytte meg av tuneren.

5858928[/snapback]

Vet ikke om det er jeg som misforstår, men du kan jo ikke få inn digitale kanaler uten å bruke dekoder.

De vanlige kanalene ligger både digitalt og analogt på kabelen. Når du kobler rett til TV så er det bare de analoge du ser.

Lenke til kommentar

Ja det er jeg klar over.

Det jeg er ute etter er et tvkort til pcen som gjør det samme som dekoderen, altså gjør om signalene slik at jeg får det digitalt.

Jeg hadde ett håp om at det fantes ett slikt kort som lot meg gjøre dette uten å sitte i smartkortet i pcen, men likevel gitt med samme kanalene som jeg får inn analogt, bare at nå ville de kommet digitalt. Jeg trodde at det bare var c+ og andre betalingskanaler som ble benyttet av smartkortet, men virker på meg som at alle digitale sengingene er avhengi av smartkort, også de som er gratis via analog kabel.

Er vel bare å vente til mce støtter DVB-C kort med to tunere og mpeg2 i hardware framfor software, for så å bytte ut dekoderen med ett skikkelig kort i pcen.

Lenke til kommentar
Ja det er jeg klar over.

Det jeg er ute etter er et tvkort til pcen som gjør det samme som dekoderen, altså gjør om signalene slik at jeg får det digitalt.

Jeg hadde ett håp om at det fantes ett slikt kort som lot meg gjøre dette uten å sitte i smartkortet i pcen, men likevel gitt med samme kanalene som jeg får inn analogt, bare at nå ville de kommet digitalt.  Jeg trodde at det bare var c+ og andre betalingskanaler som ble benyttet av smartkortet, men virker på meg som at alle digitale sengingene er avhengi av smartkort, også de som er gratis via analog kabel.

Er vel bare å vente til mce støtter DVB-C kort med to tunere og mpeg2 i hardware framfor software, for så å bytte ut dekoderen med ett skikkelig kort i pcen.

5859394[/snapback]

Ok, skjønner nå.

Man er nok uansett avhengig av kortet. Det er samme system som på parabol. Uten kort er det ingen CD kanaler som virker. Kortet får tildelt en tilgangskode for de kanalene du har betalt for.

CD og Viasat er ikke selskaper som tenker på hva som er best for kundene, det har de jo vist tilgangs i måten de har oppført seg på i parabolmarkedet de siste årene. Så ikke hold pusten mens du venter ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...