just_me Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 hva er den cpu kjøleren som kjøler best Lenke til kommentar
Lapstuen Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Du kan starte aller først med og oppgi hvilken Socket du har. Lenke til kommentar
just_me Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 jeg har 939 og 775 Lenke til kommentar
Lapstuen Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Da kan jeg anbefale denne jeg har den selv. Den kjøler ganske godt og er støysvak Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) .............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 hva er den cpu kjøleren som kjøler best 5857264[/snapback] Jeg har bestilt Asetek VapoChill Micro EXTREME PERFORMANCE som jeg har tenkt å prøve i ett 3rsystem kab med 50 tusen hull i. Skal rapportere dette etterhvert. https://prisguiden.no/product.php?product_id=41098 Forøvrig må jeg si at standard 939 kjøleren som følger med min 3500+ 90nm, holder faktisk lenge. Holder klokk stabil og er ganske stille i ett dempet kabinett. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 hva er den cpu kjøleren som kjøler best 5857264[/snapback] Jeg har bestilt Asetek VapoChill Micro EXTREME PERFORMANCE som jeg har tenkt å prøve i ett 3rsystem kab med 50 tusen hull i. Skal rapportere dette etterhvert. https://prisguiden.no/product.php?product_id=41098 Forøvrig må jeg si at standard 939 kjøleren som følger med min 3500+ 90nm, holder faktisk lenge. Holder klokk stabil og er ganske stille i ett dempet kabinett. 5867792[/snapback] må oppdatere sign'n hmmm Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Jeg har den kjøleren han linket til selv. Du spør etter den "beste"; mener du best kjøling eller minst lyd? For meg var det svært viktig med en kjøler som bråket mist mulig, og der har ikke den zalman kjøleren innfridd. Edit: Dersom du er ute etter en stillegående ville jeg har forsøkt "Ninja" viften samme med en 12x12 vifte(http://www.microplex.no/product.aspx?pid=SCYNINJA&mcat=c177), eller en tilsvarnde som har plass til en 12x12 vifte Problemet med denne er størrelsen... 5863009[/snapback] Jeg har "Ninja" selv. Og er veldig fornøyd med denne! Jeg for 36 grader ved 400-500MHz i overklokk (Dette med Vcore opp to-tre hakk) [Har ikke klart å kjøre maskinen stabilt på dette nivået da] Maskinen står med åpen side dør og uten noen andre vifter i. Jeg har SilenX "14"dB vifte på, den durer litt. Men ved å sette ned spenningen litt, vil nokk dette ikke være et problem. Jeg skal og sette inn to 11dB SilenX vifter, da forventer jeg nesten at jeg kan kjøre passtivt med Ninjaen. Bilder av kjøleren finner du i sigen. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Sitter med en ninja jeg også og jeg kan kjøre den medfølgende vifta på 4,5V og fortsatt hode den kjølig under load Har en AMD X2 4200+ @ 2540 forresten... Lenke til kommentar
ShAvAnO Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Den beste CPU-kjøleren må jo være den som kjøler mest effektivt med minst mulig luftstrøm, slik at man kan holde viftehastigheten nede. Enhver kjøler kan kjøle bra med høy rpm, men en virkelig god kjøler vil være effektiv selv med minimal luftstrøm. Med en slik definisjon kommer jeg fram til at Thermalright XP120 må være verdens mest effektive CPU-kjøler. Den har flerfoldige heatpipes, og et enormt omfang slik at varmen ledes svært effektivt vekk fra CPU-kjernen. Ser at flere kjører med denne som passiv! kjøler, og med en 120mm vifte på så lite som 500rpm ser det ut til at ingen av dagens prosessorer kommer opp i noen særlig temperatur med denne kjøleren. Selv har jeg "lillebroren", Thermalright XP90, for jeg så rett og slett ikke behovet for XP120 til min CPU (som tross alt likevel er ganske high-end). Kunne lett kjørt denne passivt under vanlig bruk som websurfing og lignende, og under load er en 1200rpm 92mm vifte mer enn tilstrekkelig. Endret 9. april 2006 av ShAvAnO Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Aseteken er vel en av de beste du får tak i. Her er en test der du ser den er litt bedre enn Ninjaen ivertfall.... Test Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Jeg skal bestille kjøler iløpet av kvelden, men er veldig i tvil Ultra Low Noise Aseteken er litt dyr, vurderer high end med viftekontroll... Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Jeg skal bestille kjøler iløpet av kvelden, men er veldig i tvil Ultra Low Noise Aseteken er litt dyr, vurderer high end med viftekontroll... 5895412[/snapback] Jeg har nå denne High end kjøleren og er godt fornøyd. Men...NB, Viften som følger med har 4 pins plug! Og jeg fikk ikke med "konverter" for den, dette fant jeg også ut at andre har funnet ut av i ett eller annet review jeg leste på nettet etterpå. Det er dog slik at Asetek nå gjerne har ordnet dette da. Så inntil jeg får det kjører jeg uten vifte kontroll, dvs at 4pin plug'n går rett i hovedkortet, og det fungerer greit siden jeg kan sette i bios at den skal holde cpu ved enter 40,50 eller 60 grader. (skulle gjerne hatt flere valg...) Hovedkortet har jo kun 3 pins. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309233 Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309233 6039735[/snapback] Med 813 gram skal du være ganske nøye med å frakte denne kjøleren med på lan etc. Min Asetec Microchill Extreme holder min amd3500 90nm ved 40grader selv ved 300mhz oc. Trolig enda bedre om jeg hadde hatt i bruk viftekontrollen.Forøvrig veier den halvparten så mye. Bios er stilt til å holde cpu ved 40 grader, kan ikke stille dette lavere, med mindre jeg lar den gå full styrke. Men medfølgende viften bråker da ganske bra. Ved max hastighet altså. Maskinen høres nå ut som en laptop under load. Har forøvrig xp120 og kan ikke si meg fornøyd med den. Den er latterlig dårlig designet i forhold til denne fra Asetek. Thermaltakes volcano 12 er ett bra valg for Socket A. Den er ganske så lydløs ved normal full load på min eldre oc@2000mhz barton.Og viftekontrollen er utmerket. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Jeg har Thermaltakes volcano 12 på en maskin og den bråker i forhold til Typhoon. Det er heller ikke noe problem for meg å klokke min xp-m-2400 til 2600MHz uten å komme over 40 grader. Lenke til kommentar
mossing91 Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 jeg har Thermaltake big typhoon med AS5 og holder under 40C Load med 3700+ @ 2.8Ghz 600Mhz OC. Denne er super og den er lydløs! Veier litt men ikke noe problemer på lan. Bare å skru skruene litt hardt. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Aseteken er vel en av de beste du får tak i. Her er en test der du ser den er litt bedre enn Ninjaen ivertfall.... Test 5895293[/snapback] Det som er VELDIG dumt med disse CPU kjøler testene, er at Ninja har blitt testet med en vifte HW fant, ikke den som følgte med (Det følgte ikke med en når dem testet, dette gjør det faktisk nå). Skulle disse testene være sammenlignbare, så måtte alle testene vært prøvd med samme vifte. Jeg savner en test med alle de forskjellige kjøle "towerene" med samme vifte (SilenX, papst og MIST) for å ha noe sammenlignbart i forhold til temps osv. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Jeg har Thermaltakes volcano 12 på en maskin og den bråker i forhold til Typhoon. Det er heller ikke noe problem for meg å klokke min xp-m-2400 til 2600MHz uten å komme over 40 grader. 6041289[/snapback] Problemet er at jeg kan bare velge å la viften kjøre etter 40c,50c,60c eller full styrke. Full styrke blir meningsløst, så da er det beste alternativet 40c. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Har TT Big Typhoon, digger den kjøleren! Den er riktignok litt stor, men lydløs, kjøler utrolig bra og.. ja Du burde derimot beregne 13-14 cm til bare kjøleren, fra hk. Den er ganske stor.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå