Gå til innhold

Test av Point of View Ti4200XP


Howard

Anbefalte innlegg

Point of View Ti4200XP

Produkter som skiller seg ut i fra mengden er alltid velkomne i testlaben vår. Point of View GeForce4 Ti4200XP er nettopp et slikt produkt, som kan skilte med ekstreme egenskaper innen overklokking. Er dette det perfekte kortet for overklokkere og andre hardware-entusiaster?

 

Les testen her.

 

_________________

Howard

www.hardware.no

 

[ Denne Melding var redigert av: Howard på 2002-09-27 14:20 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finfin test :smile:

 

Jeg har noen spørsmål om funksjonalitet på dette kortet.

 

1. Lar det seg gjøre å benytte "Dual monitor" samtidig med video-ut (Ex. DivX på TV)

 

2. Har dere testet om det lar seg gjøre å koble en S-Video kabel direkte til proten på kortet (Det ser ut til å være en S-Video kontakt variant på bildet...).

 

 

PS. Sjekk ut hovedsiden til POV.. Ingen test går ubemerket forbi disse gutta (Eller jentene, hva vet jeg)

 

Hilsen

Hans

Lenke til kommentar

Noko eg lurer på angåande dette kortet:

kun composite tv-ut... er det bra eller dårlig? kan eg bruke s-video? kva skal eg bruke til å koble til tven med da? kass kabel?

 

tv-chippen er av slaget phillips, er ikkje det den dårlige chipen? (hørt at conexant el. noko sånt er best?) den støtter 1280x1024 så det må jo vere bra?

Lenke til kommentar

Viften til dette kortet er VELDIG støysvakt.

Jeg skiftet tilbake til original PÅ EN GANG etter at jeg prøvde Thermaltake sin GF4-Cooler.

 

Og det var med 4x12db vifter i kabinettet og generelt støysvak datamaskin. Den mest støysvake viften til et skjermkort jeg har hørt, på den størrelsen og med den ytelsen. Eneste som slår er vannkjøling/lignende eller en ribbe :grin:

 

Synes jeg da :razz:

 

PS: Lukket Chieftec dragon tower, og åpent. Ikke mye forskjell :smile:

Lenke til kommentar

Jeg er veldig interessert i åssen de har kommet frem til at kortet kun støtter Composite. Det er da vitterliggende en S-VHSutgang på selve IO-plata. Så de kanskje bare i den ene enden av pluggen som gir composite uten å se hva den blir konvertert fra? Bra jobba i så fall :razz:

 

Jeg har kortet selv, skal nevnes. Jeg vet hva jeg snakker om. For øvrig kan jeg klokke minnet til 690 uten artifacts. Er litt gøy :grin:

Lenke til kommentar

Fra Ytelse 2:

 

"De nye Detonator 40.41-driverne senker ytelsen noe i Comanche 4, og vi ser at POV Ti4200XP kommer dårligst ut av alle de GeForce4- baserte kortene. Det er dog ikke snakk om mye forskjell i ytelsen. Ganske merkelig topper Gainward GeForce4 MX460 "listen" i Comanche4, et kort som ikke engang støtter DirectX8 i hardware (Comanche4 skal ifølge utviklerne dra sterk nytte av DirectX8- instruksjoner)."

 

Det er ikke merkelig i det hele tatt, det er en Athlon +2100 under "panseret", noe som gir kraft til mange av de operasjonene som nye 3d-kortet vanligvis utfører selv.(pixel shader, vertex shader osv.) MX460 har ikke noen av disse i hardware, så prosessoren emulerer det for 3d kortet. Hvis det hadde vært en 800Mhz prosessor så hadde dette vært tydelig. Har hardware.no tenkt på å ha flere data oppsett å teste 3d kort og lignende på? Det ville vært mer nyttig for gjennomsnitts brukere siden det er veldig få gjennomsnitts brukere med 2ghz prosessorer.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-27 18:33, skrev aschj:

Jeg er veldig interessert i åssen de har kommet frem til at kortet kun støtter Composite. Det er da vitterliggende en S-VHSutgang på selve IO-plata. Så de kanskje bare i den ene enden av pluggen som gir composite uten å se hva den blir konvertert fra? Bra jobba i så fall :razz:


Jeg har kortet selv, skal nevnes. Jeg vet hva jeg snakker om. For øvrig kan jeg klokke minnet til 690 uten artifacts. Er litt gøy
:grin:


 

Så du mener at det er S-vhs utgang på kortet? For da jeg leste testen, var dèt det eneste som holdt meg litt tilbake, men nå har jeg bestilt kortet :grin:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Quote:


Den 2002-09-27 17:15, skrev eXpanium:

Noko eg lurer på angåande dette kortet:

kun composite tv-ut... er det bra eller dårlig? kan eg bruke s-video? kva skal eg bruke til å koble til tven med da? kass kabel?


 

Kompositt er bortimot den dårligste signalbæreren.

Nei, hvis det ikke er S-Video-utgang på kortet får du ikke bedre signal enn kompositt.

Du bruker en phono/RCA-kabel til å koble til tven.

 

Men på bildene ser det vitterlig ut som at kortet har S-Video-utgang og ikke kompositt. Noen som kan bekrefte/avkrefte?

Lenke til kommentar

Har nå tatt et google-søk (og Copernic, må vite) på dette kortet, men det ser ikke ut som om det er så mye reviews om det - så langt.

 

Tom's har heller ingenting, så vidt jeg kan se.

 

Får vel bare vente til jeg får kortet i neste uke, og finne svar på alle spørsmål selv!

 

Gleder meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...