FenrisC0de Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Vel, har nettopp fått ADSL2+ Fra NGT, men har litt problemer her etter å installert modemet som fulgte med. Problemet er at jeg til stadighet mister oppkoblingen, og PPP lampen på Zyxel modemet slutter å lyse. Har en 3com office connect WLAN ruter her også, og jeg er personlig koblet til med kabel. Poenget er at jeg har hatt dette problemet en gang før, og jeg klarte å fikse det på no vis, men jeg husker ikke helt hvordan. Det jeg vet er at feilen ligger ikke hos Nextgentel... Akkurat nå er både WLAN ruteren og modemet satt som DCHP server, er dette kanskje feil? Ellers har jeg prøvd å resette hele 3COM ruteren, men samme skjer.. Jeg faller ut før eller siden! Takk for eventuelle svar! Lenke til kommentar
Grillspade Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Noe galt med hardware kanskje? PPP lampen slutter å lyse kan det vel väre kabelen. Lag en ny kontakt på nettverksledningen, kan väre en mulig lösning... Lenke til kommentar
Larrek Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Vel, har nettopp fått ADSL2+ Fra NGT, men har litt problemer her etter å installert modemet som fulgte med. Problemet er at jeg til stadighet mister oppkoblingen, og PPP lampen på Zyxel modemet slutter å lyse. Har en 3com office connect WLAN ruter her også, og jeg er personlig koblet til med kabel. Poenget er at jeg har hatt dette problemet en gang før, og jeg klarte å fikse det på no vis, men jeg husker ikke helt hvordan. Det jeg vet er at feilen ligger ikke hos Nextgentel... Akkurat nå er både WLAN ruteren og modemet satt som DCHP server, er dette kanskje feil? Ellers har jeg prøvd å resette hele 3COM ruteren, men samme skjer.. Jeg faller ut før eller siden! Takk for eventuelle svar! 5857013[/snapback] Velkommen i selskapet med hundrevis av andre som har fått tilsendt denne buggete Zyxelen. Selv har jeg imidlertid nå vært online i mange dager uten avbrudd etter å ha funnet dette smarte tipset her på forumet ZyXEL P-660RU-P3 fix... Punkt 4 gjelder de med 'gammel' firmware som behøver stabilitet. Punkt 5 og 6 gjelder de som ønsker ekstern IP gjennom router. 1. Telnet 10.0.0.1 2. Meny 24, undermeny 8 3. Sys (enter) Sys Edit Autoexec.net 4. Bla deg nedover til du finner ether driver qroute 1, ®eplace med ether driver qroute 0 (enter) 5. Bla deg nedover med (n)ext og når du kommer til siste linje w ad r da trykker du (i)nsert en ekstra linje etter denne linjen. 6. Skriv inn 'ip nat loopback on' og trykk enter 7. Trykk "x" for å lagre. 8. Sjekk at filen er oppdatert med Sys Edit Autoexec.net (n)ext n n.... 9. Sys Reboot 10. Hvis du ønsker kan du nå bruke en ekstern router, du behøver da bare å gå inn i webgrensesnittet og sette oppkobling i bridge. Legg så inn PPPoE, bruker og pass i router. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 10. Hvis du ønsker kan du nå bruke en ekstern router, du behøver da bare å gå inn i webgrensesnittet og sette oppkobling i bridge. Legg så inn PPPoE, bruker og pass i router. 5857157[/snapback] Er dette nødvendig da? Har nå satt qroute til 0, fungerer hittill.. Lenke til kommentar
Larrek Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) 10. Hvis du ønsker kan du nå bruke en ekstern router, du behøver da bare å gå inn i webgrensesnittet og sette oppkobling i bridge. Legg så inn PPPoE, bruker og pass i router. 5857157[/snapback] Er dette nødvendig da? Har nå satt qroute til 0, fungerer hittill.. 5857234[/snapback] Tyder på at det er unødvendig. Du bør i alle fall ringe NGT i morgen å stille deg i køen av folk som skal få tilsendt nytt modem, visstnok en Thomson. Hastigheten har hos meg gått ned 15-20% med endringen til qroute 0, men andre rapporterer om langt større tap, så noen optimal og varig løsning er nok ikke dette, selv om det er et kvantesprang fra tidligere når jeg mistet forbindelsen omtrendt hvert kvarter. Endret 2. april 2006 av Larrek Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 leser om en ny firmware på tirsdag\onsdag? Er det forventet at denne vil fikse problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå