dasfkl Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Skal kjøpe ny bil om 10 dager: 1993 Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi. Jeg gleder meg som en unge. Bilen er burgunder. Ikke akkurat den tøffeste fargen. Den er heller mer elegant. Ikke helt min smak, men med litt modifikasjoner på bilen vil fargen kanskje likevel ta seg godt ut. Denne modellen har ikke bakspoiler. Det er noe jeg vil anskaffe. Har vurdert spoilerleppe bak, men vil heller ha den laveste spoileren med integrert bremselys. I stedet kan jeg eventuelt ha spoilerleppe foran. Det blir en ganske annen bil da. Vurderer sterkt å montere to stykk ekstralys foran. Tusenmetere. 155mm. Ikke for store. Jeg vil gi den et sportslig preg, men ikke altfor stylet. I utgangspunktet har jeg ikke planer om å gi den skjørt. Men det er likevel ikke helt utenkelig. I fremtiden. Mine videre planer med bilen er å kjøpe litt tøffere setetrekk, med høy nakke - sånn at det går i ett. Mattene i bilen skal skiftes ut. De som er der nå er lysegrå, blasse og nedslitt. Det vil gi bilen et nyere preg med nye svarte matter. Skal få en kamerat til å dreie en ny girstangkule for meg. Har ikke helt tenkt ut hvordan jeg vil ha den enda. Men den skal lages av bronse. Smeltes, støpes og dreies. Enkel design. Kanskje kulerund. Med tiden vil jeg også bytte ut rattet med et som er svart og litt mer sportslig og med bedre grep. Jeg skal beholde diameteren på rattet. Kan godt hende at jeg investerer i fram- og bakskjørt. Men det blir lenge til enda. Jeg må bli kjent med bilen først. Front- og bakdekselet er allerede lakkert i bilens farge. Det ser bra ut. Nå er det stålfelger på den. Først vil jeg komme til å spraylakkere dem i krom eller liknende, inntil jeg får råd til alu-felger. Jeg skal beholde 15" dimensjonen. Jeg vil at bilen skal være stilren og beholde dens originale utføring. Men som allerede nevnt vil det bli endel styling. Men ikke noe særlig mer. Skulle gjerne hatt 4WD, eller bare bakhjulsdrift i steden for. Men det er noe som ikke blir realisert. Jeg kommer til å legge inn gummimellomlegg i fjærene så de blir litt stivere. Ingen planer om å senke bilen. Men stag er noe jeg vil tenke på. Har ikke hørt om noe slikt før nå. Jeg vil skaffe tåkelys eller små fjernlys som blir montert lavt. Hadde vært hendig med gassfjærer til panseret. Og for så vidt til bagasjelokket. Dandy. Lav prioritet. Jeg skal gi den nye bremseklosser. Understellsbehandling ble gitt for 3 år siden. Min forrige (første) bil var en 1989 Mitsubishi Colt 1.4 GLi Automatgir (sølvgrå). Den vraket jeg desember 2003. Siden har jeg ikke hatt bil. Bilder av min nyanskaffede bil kommer snart. Endret 22. april 2009 av dasfkl Lenke til kommentar
dasfkl Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Jeg har for tiden ikke lyst til å kaste på skjørt. Lyskastere vil jeg vurdere nærmere. Tiden får vise. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Bare for å gi et tips: del opp teksten, så er det mye lettere å lese.. jeg orker ikke lese den første delen her jeg, bare de to siste avsnittene.. Men jeg vil gjerne lese.. Lenke til kommentar
dasfkl Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Nå har jeg ordnet det slik at det blir greiere å lese det jeg har skrevet for deg og alle andre (inkludert meg selv). I dag har jeg ringt og forhørt meg om forsikring. Fikk en god deal med delkasko. Den inkluderer blant annet glassforsikring. Meget hendig. Jeg har ingen bonus fra før, men fikk likevel en bra avtale med noe startbonus. Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Har du blider av den? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Hvor masse i forsikring og hvor lang kjørelengde? Lenke til kommentar
dasfkl Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Hvor masse i forsikring og hvor lang kjørelengde? 5861243[/snapback] 6 325,- 16 000 km Dette er altså min første forsikring. Delkasko som innebefatter ansvar-, brann-, tyveri-, ulykke- og glassforsikring. Lenke til kommentar
dasfkl Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Har du blider av den? 5860975[/snapback] Noen kjedelige bilder kommer senere i kveld. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 se her ja, virkelig pent satt opp nå Nå var det lett - og moro- å lese det.. Jeg er litt bilde-avhenging selv, så jeg gledr meg til de kjedelige bildene. Lenke til kommentar
dasfkl Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Her kommer ett bilde: Lenke til kommentar
dasfkl Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Endret 3. april 2006 av dasfkl Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Den var jo egentlig ganske pen den.. Hva er det av utstyr til den? Jeg har ikke peiling på hva GLXi og slikt står for jeg.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Spør Walter Melon om tips til denne bilen, han har både skrudd og opplevd litt med en lik bil som du kan lese om litt lengre ned her Grattis med fin bil Lenke til kommentar
dasfkl Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Takk for det. Jeg tror GLXi står for Grand Lux Extra, Injection. På torsdag skriver jeg under kontrakt og sender inn omregistreringsmelding. Lenke til kommentar
dasfkl Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Det var Walter Melons showcase som førte meg til denne siden. Jeg søkte etter Lancer. Begynte å legge inn en post der. Har i hvert fall fått med meg det han har skrevet om bilen sin. Kan komme til å kontakte han etterhvert. Blir fint å diskutere med en som har nesten helt lik bil. Lenke til kommentar
dasfkl Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Noen som vet hvordan eller hva som må til for å montere små fjernlys bak frontdekselet? Altså bak plastgitteret. Det er ikke akkurat et gitter. Se bildene av fronten på bilen min. Det hadde blitt bra tror jeg. Endret 4. april 2006 av dasfkl Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Heisann og gratulerer med en god bil Du hadde skrevet veldig mye her, så jeg bare kommenterer sånn bit for bit tenker jeg... Denne modellen har ikke bakspoiler. Det er noe jeg vil anskaffe. Har vurdert spoilerleppe bak, men vil heller ha den laveste spoileren med integrert bremselys. Mener du sånn spoiler som jeg har på min Lancer? Spør du meg koster de langt mer enn de smaker hvis du skal kjøpe originalt fra Motor Forum. Usikker på prisene til Lancer, men vet at Motor Forum på Kongsvinger forlangte 6000 kroner for en helt ordinær spoiler til Mitsubishi Carisma. Og spør du meg er det myyyyyyyye annet moro man kan få for den prisen. Eventuellt kan du jo prøve å finne et helt bagasjelokk med denne spoileren fra en eller annen høgger. Mattene i bilen skal skiftes ut. De som er der nå er lysegrå, blasse og nedslitt. Det vil gi bilen et nyere preg med nye svarte matter. Vask mattene med høyttrykksvasker. Så bruker du sånn spray som man har på dekk så de skal se svartere ut på de og vasker igjen. Da blir mattene mye svartere på null komma niks. Eventuellt kan du jo bare spraye de med en boks med svart maling. Burde funke fint det tror jeg. Kan godt hende at jeg investerer i fram- og bakskjørt. Men det blir lenge til enda. Jeg må bli kjent med bilen først. Det er en på Mitsibishi-klubben.no som skal selge EVO 2 sideskjørt og hekkskjørt hvis du er interessert i det. Vurderte det til min egen bil, men jeg liker ikke å "seile under falskt flagg" som jeg kaller det. Hver sin smak Først vil jeg komme til å spraylakkere dem i krom eller liknende, inntil jeg får råd til alu-felger. Hva med noen hjulkapsler inntil videre? Spraylakken sitter ganske utsatt til når de er på felgene og kan fort flasse av så det ser enda styggere ut enn hva rustne stålfelger gjør. Jeg kommer til å legge inn gummimellomlegg i fjærene så de blir litt stivere. Ingen planer om å senke bilen. Det tror jeg ikke jeg hadde turt å gjøre hvis det var min bil. Har aldri prøvd å kjøre med slike gummiklosser på fjærene, men det høres ut som en typisk skummel Biltema-løsning. Jeg vil heller råde deg til å kjøpe stivere dempere framfor å gjøre fjærene stivere. Det koster litt mer, men du verden så mye mer du får igjen for det i kjøreglede og komfort. Da jeg gikk fra utslitte, originale Mitsubishi-dempere til Monroe Reflex gassdempere ble bilen en helt annen å kjøre. Den ble langt stivere, og satt bedre i svingene, alt i alt fikk den mye tryggere kjøreegenskaper. Dessverre er disse dårlig egnet for senkede biler, noe jeg ikke visste på den tida da jeg handlet de inn. Men hvis du ikke har tenkt å senke din så kan jeg anbefale deg å sjekke ut priser på de demperne. Selv har jeg tenkt å gå over til gule Koni Sport dempere i løpet av sommersesongen, og det kombinert med senkesett og tårnstag tror jeg vil gjøre bilen nærmest plagsomt stiv. Hvis du er interessert i gule Koni tror jeg de skal ligge på ca. 1200 kroner per stk. Uansett er det mye tryggere enn gummiklosser.. Lykke til med bilen! Lenke til kommentar
dasfkl Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Takk for interessante råd. Jeg vil sterkt vurdere gassdemperne. Bilen er ikke særlig god å kjøre i skarpe svinger med god hastighet. Kan se ut som gassdempere vil bli av høy prioritet for meg. Tårnstag for eventuelt komme etterhvert. Føle meg litt fram først. Jeg kjøpte pedalsett i dag. Krom. Har montert dem, men de skal fjernes. For det første var det en billig løsning som gjør at de ikke sitter godt nok fastmontert. Dessuten er de altfor glatte. Men de SER bra ut. Jeg betalte 180,- for dem. Ikke det største tapet. Man lærer. Jeg vil gi de originale pedalene litt dekkrens så vil de se svarte og nye ut. Best at slikt ikke blir modifisert for mye. Nye matter er anskaffet. 109,- for fullt sett. Vinylrens innvendig gjorde susen. Bilen ser ny og fin ut innvendig nå. I morgen skal jeg vaske den på utsiden også. Har kjøpt shampoo med voks. Jeg tror ikke det blir enderør til eksosanlegget mitt. Jeg vil heller rengjøre og pusse det. Er ikke så verst i utgangspunktet syns jeg. Tanken på bakspoiler er lagt på hylla. Fant ut at det koster minst 5000,-. Det er ikke verdt prisen. Skjørt kommer jeg nok heller ikke til å bruke penger på. Jeg hadde planer om 4 stk ekstralys foran. Men det har jeg slått fra meg. Heller vil jeg tenke på små fjernlys montert bak grillen i frontstøtfangeren. Når det gjelder felgene mine, vil jeg la de være naturlige. Ingen lakk. Men selvfølgelig vil jeg rense dem ekstra godt. Pusse vekk det som ikke kan renses. Felgene er ikke så aller verst. Og med litt dekkrens vil nok bilen se ganske bra ut. Har bestilt nye dørlister bak. Originale. Den nye typen. Den gamle er visst utgått. Kosta meg mye. Men de gamle er ødelagte. Jeg tåler ikke løse og/eller skadede deler. En stift må jeg nok også anskaffe. Mye småriper i lakken. I morgen skal jeg vaske motoren. Jeg har avfettingsmiddel og motorvask. Det burde holde med motorvask. Gleder meg til å se resultatet. Kommer til å ta mange nye bilder i morgen. Lenke til kommentar
dasfkl Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 (endret) Jeg har gnikket litt på bilen i dag. Endret 14. april 2006 av dasfkl Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Det ble jo blankt og fint det der:) Vet ikke om du er interessert, men jeg så en på bilforumet.net som skulle selge 15" felger som passer rett på din bil til 1500 kroner. Det blir en helt annen bil når man går fra stålfelgene i hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå