runela Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Tenkte og sende min Opel ascona c 87mod. på et lite besøk på verkstedet. Trenger og få skiftet en bensinslange som er en liten lekasje på og få skifta bremsevesken. Hva vil dette koste tilsammen tror dere? Skulle også ha skifta bremseklossene, men dette gjør jeg selv. Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Tenkte og sende min Opel ascona c 87mod. på et lite besøk på verkstedet. Trenger og få skiftet en bensinslange som er en liten lekasje på og få skifta bremsevesken. Hva vil dette koste tilsammen tror dere? Skulle også ha skifta bremseklossene, men dette gjør jeg selv. 5856975[/snapback] Ca 550 + moms...... Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Skal ikke kverulere med Morten B, men mine erfaringer med Opel og verkstedregninger, skal tilsi at det blir mer enn 550 kr +moms. Tipper de blir å bruke mer enn en time på dette arbeidet +materiel, så jeg tipper i overkant av 1000 kr +moms... Hvis du har en Haynes manual kan du gjøre dette arbeidet selv. Å skifte bremsevesken er veldig enkelt. Hvor spesifikt lekker det bensin? Hvis du ikke har en Haynes bok kan du få sitat fra meg på hvordan det gjøres. Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Skal ikke kverulere med Morten B, men mine erfaringer med Opel og verkstedregninger, skal tilsi at det blir mer enn 550 kr +moms. Tipper de blir å bruke mer enn en time på dette arbeidet +materiel, så jeg tipper i overkant av 1000 kr +moms... Hvis du har en Haynes manual kan du gjøre dette arbeidet selv. Å skifte bremsevesken er veldig enkelt. Hvor spesifikt lekker det bensin? Hvis du ikke har en Haynes bok kan du få sitat fra meg på hvordan det gjøres. 5857086[/snapback] Du har helt sikkert rett.Verkstedet jeg bruker tar 480 + moms,men det er vel de som tar mye mer i storbyene.Er det slangen ved tanken så blir det straks dyrere.Når det gjelder skifting av bremseveske så så jeg de brukte under en halvtime inkusive heising på løftebukk.Men som du sier så er jeg nok mere enig med deg når jeg tenker meg om. Lenke til kommentar
runela Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 så vis jeg legger av 1500kr ved neste lønning skal nok det holde til reperasjonen? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Skal nok holde det, tenker jeg Hvis ikke noe uforutsett dukker opp da selvfølgelig Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 så vis jeg legger av 1500kr ved neste lønning skal nok det holde til reperasjonen? 5862849[/snapback] Skulle tro det, ja. Vil likevel anbefale deg å gjøre dette selv, med mindre du ganske enkelt ikke gidder eller vil. Bremsevæske koster fra 60-70 kr pr. halvliter (Felleskjøpet) og er enkel å skifte. Du trenger ca. 0,5 - 1 liter bremsevæske (alt etter hvor stor motor du har). Blir nok endel væske til overs, men det er bedre å ha for mye enn for lite, alt etter hvor mye du trenger å etterfylle etter at du har pumpet all luft/gammel væske ut av systemet. Hvis du trenger fremgangen for hvordan du skifter den, så bare gi beskjed og jeg kan legge den ut på dette emnet! Hvis du har bensinlekasje i en av slangene som skøyter mellom tanken og rørene frem til motorrommet, så er dette også rimelig greit å skifte selv, så lenge du har noen som kan hjelpe deg å stoppe bensinen fra å renne ut, mens du skifter slangen som er lekk. Spar pengene til alt det andre som, før eller siden, må skiftes! Har en gammel Opel selv, så jeg vet at de trenger en del vedlikehold! Liam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå