iStephano Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Jeg har kjøpt en MIST silent Twin cpu kjøler som jeg skal bytte ut med den nåværende Glaciatech 2320 cpu vifta mi. Men, alle har sakt åssen det er å montere på en vifte så det kan jeg, men ingen har fortalt åssen det er å avmontere den nåværende cpu-vifta. Åssen gjør jeg det?? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 ja vell...... du mener...............? Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Read The F**** Manual Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 jeg mener, jeg har bestillt mist silent twin, så det følger med en manual åssen du gjør dette? For manualen som fulgte med mitt hovedkort stod det ikke noe i. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 du gjør slik som du monterte den bare baklengs. Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Bare pass på å være forsiktig så ikke skrujernet glepper. En kamerat gjorde dette og skrapte vekk noen baner på hovedkortet. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 ok, men problemet her er at jeg aldri har montert en cpu vifte før... Men er det noen her som har en link til dette?? de på overklokking.no hadde det men jeg finner ikke den linken igjen. Lenke til kommentar
bluemaster Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Om du ikke skjønner åssen du skal ta viften av CPU`n, er dette kansje et tegn på at du ikke burde gjøre det? Se om du får tak på en kompis som kan hjælpe deg. Se samtidig på hva han gjør, så du kan du prøve deg neste gang. Som regel er det svært enkle løsninger på cpu viftene. Det skal ikke så mye til, så har du`n i handa. (vifta) Gudd løkk /b Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Her ! http://www.overklokking.no/cooling/cpuvifter/mist/ Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 Nei det er ikke den linken, den forklarer bare om misten i detaljer. Det var en GUIDE der det stod åssen man setter på goop/kjølepasta. å så sette på en vifte. men men, for å si det sånn, ingen av mine venner driver med pc`er, heller ingen har skiftet noen slags vifter eller en dvd rom for den sakt skyld. Så jeg sitter her helt alene, misten kommer i posten til mandag/ tirsdag så da sitter jeg her med den........... Men det kan da vel ikke være noe problem å skifte vifte?? Det er vel bare å bruke en skrutrekker å vippe litt på håndtakene som sitter på siden så vips er den av? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Men det kan da vel ikke være noe problem å skifte vifte?? Det er vel bare å bruke en skrutrekker å vippe litt på håndtakene som sitter på siden så vips er den av? I teorien ja! Det kan imidlertid lett 'glippe', så vær bare forsiktig. Den viften du har bestilt skal visstnok være greit utstyrt med skikkelige spor til trekkeren og derfor gjøre ting litt enklere under monteringen, men med mitt MSI kort bruker jeg f.eks. å ta ut strømforsyningen for å få skikkelig tak med skrutrekkeren før jeg begynner... Dersom kjøleren sitter stramt er det også fort gjort å skade kjernen på CPU'n om man rører for mye rundt. Sett trekkeren i sporet, trykk godt ned, og vipp ut... Det kan også være fort gjort å brekke en eller flere av festene på CPU sokkelen... Det har jeg gjort! Husk også litt kjølepasta mellom kjøler og CPU, men vær forsiktig med det også. Presterte å kortslutte en CPU med litt for mye Arctic Silver :smile: Rens gjerne CPU kjernen for gammel pasta først... Lykke til! Edit: Skrivefeil [ endret av trn100 den 2002-09-27 23:31 ] Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 Det er derfor jeg har kjøpt men en Shim for sikkerehets skyld. Så da blir det ikke så lett å knuse kjernen. Jeg er fornøyd med den kjølepastaen jeg har på nå så jeg lar den forsatt være på men hvis den har blitt skrapt av så setter jeg på ny så klart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå