Jørnan Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Jeg vil lage et nettsted der hvor bare noen kan komme inn. Jeg vil at det skal være påkrevd brukernavn og passord, og at kun jeg (admin) kan tildele dette. jeg vil ikke ha et forum, men en vanlig webside. hvordan gjøres dette. og kan jeg gjøre det i HTML elller må det gjøres i PHP eller noe annet? Og helst bare noe mapper som er slik Håper på positivt svar Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Du kan bruke .htaccess Her kan du lese hvordan: http://www.freewebmasterhelp.com/tutorials/htaccess/1 http://www.evula.org/viper37/guides/htaccessguide.html http://httpd.apache.org/docs/1.3/howto/htaccess.html Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Takk, men etter det jeg forstod så var det bare passordbeskyttet? jeg vil gjerne ha det så en må være en bruker, akkurat slik som på forumet her Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Her kan du bruke PHP. Du kan lese litt i denne tråden på posten min, og sjå om du finn ut noko. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Man må skrive inn både brukernavn og passord for å logge på. Og du kan lage flere brukere. Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Mekka ett raskt ett: <?php $user=$_POST['user']; /* Dette er "brukernavn"-boksen */ $password=$_POST['pass']; /* Dette er "passord"-boksen */ if ($user=="BRUKERNAVN" && $password=="PASSORD") echo include("siden du skal åpne hvis passordet og brukernavn er rett.php"); else echo "Feil brukernavn/passord!<br><a href=SIDENDIN>[Tilbake]</a>"; ?> Lenke til kommentar
Amento Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Mekka ett raskt ett: <?php $user=$_POST['user']; /* Dette er "brukernavn"-boksen */ $password=$_POST['pass']; /* Dette er "passord"-boksen */ if ($user=="BRUKERNAVN" && $password=="PASSORD") echo include("siden du skal åpne hvis passordet og brukernavn er rett.php"); else echo "Feil brukernavn/passord!<br><a href=SIDENDIN>[Tilbake]</a>"; ?> 5868112[/snapback] Er den der sikker? Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Mekka ett raskt ett: <?php $user=$_POST['user']; /* Dette er "brukernavn"-boksen */ $password=$_POST['pass']; /* Dette er "passord"-boksen */ if ($user=="BRUKERNAVN" && $password=="PASSORD") echo include("siden du skal åpne hvis passordet og brukernavn er rett.php"); else echo "Feil brukernavn/passord!<br><a href=SIDENDIN>[Tilbake]</a>"; ?> 5868112[/snapback] Er den der sikker? 5868147[/snapback] 99.9% sikker ja Lenke til kommentar
Amento Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Jeg får det ikke til å funke... Kan du forklare hva jeg skal skrive hvor og hva som kan være problemet? Hvor skal jeg legge hle koden egentlig? Brukte "Insert HTML" i DW i et layer bare for å teste... Det be sikkert feil... Lenke til kommentar
Arne Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Hehe, eg meinte selfølgeleg denne tråden her i posten ovanfor: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=558848 Lenke til kommentar
Nano- Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Quoter en løsning fra B-Zerc, postet i tråden Fjott linker til, som funker. Testa den selv her: www.mapmaniacs.com/ku.html (Linken dør snart ) <!--Plasser scriptet mellom head taggene --> <script language="JavaScript"> var username = window.prompt("Skriv inn brukernavn:","") var password = window.prompt("Skriv inn passord:","") if ((username !=="BRUKERNAVN HER") || (password !=="PASSORD HER")) { top.location="SIDE BRUKEREN SKAL KOMME TIL VED FEIL"} </script> Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Sjekk på http://www.megspill.net/content/view/42/142/ Lenke til kommentar
Amento Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Quoter en løsning fra B-Zerc, postet i tråden Fjott linker til, som funker. Testa den selv her: www.mapmaniacs.com/ku.html(Linken dør snart ) <!--Plasser scriptet mellom head taggene --> <script language="JavaScript"> var username = window.prompt("Skriv inn brukernavn:","") var password = window.prompt("Skriv inn passord:","") if ((username !=="BRUKERNAVN HER") || (password !=="PASSORD HER")) { top.location="SIDE BRUKEREN SKAL KOMME TIL VED FEIL"} </script> 5870382[/snapback] Hvor skriver man inn siden man skal komme til hvis man skriver rett? Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Quoter en løsning fra B-Zerc, postet i tråden Fjott linker til, som funker. Testa den selv her: www.mapmaniacs.com/ku.html(Linken dør snart ) <!--Plasser scriptet mellom head taggene --> <script language="JavaScript"> var username = window.prompt("Skriv inn brukernavn:","") var password = window.prompt("Skriv inn passord:","") if ((username !=="BRUKERNAVN HER") || (password !=="PASSORD HER")) { top.location="SIDE BRUKEREN SKAL KOMME TIL VED FEIL"} </script> 5870382[/snapback] Den var ikke sikker i det heletatt kom inn med en gang Lenke til kommentar
Arne Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Zathardor: Du kan ikkje bruke dette, det er berre å sjå i kjeldekoden for å finne ut pass/brukernavn. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Kan ingen poste en kode som: -Lar deg bestemme passord og brukernavn -ikke lager et pop-up vindu -sender deg til en side hvis du skriver feil -sender deg til en side hvis du skriver rett -Er sikkert! Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Zathardor: Du kan ikkje bruke dette, det er berre å sjå i kjeldekoden for å finne ut pass/brukernavn. 5872268[/snapback] hehe ja... Var brukernavnet Lars? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Her, heile scriptet i ein .php-fil: <?php if(isset($_POST['name']) AND $_POST['name'] = "per" AND $_POST['password']="1234" AND isset($_POST['password'])){ echo' Her kjem alt som skal vere passordbeskytta!!'; } else{ echo" <form action="" method='POST'> <p>Brukernavn:</p> <input name='name' type='text'> <p>Passord:</p> <input name='password' type='password'> <input type='submit' value='Logg inn!'> ";} ?> Du må lagre i ei .php-fil. Lenke til kommentar
Nano- Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Zathardor: Du kan ikkje bruke dette, det er berre å sjå i kjeldekoden for å finne ut pass/brukernavn. 5872268[/snapback] hehe ja... Var brukernavnet Lars? 5872340[/snapback] Gotdamned, det var ikke mye sikkert, nei :!: EDIT: Men hvordan fant dere egentlig ut det? Jeg klarer ikke å trylle frem koden for å skjekke uten å logge inn ordentlig... Endret 5. april 2006 av Nano- Lenke til kommentar
Amento Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Her, heile scriptet i ein .php-fil:<?php if(isset($_POST['name']) AND $_POST['name'] = "per" AND $_POST['password']="1234" AND isset($_POST['password'])){ echo' Her kjem alt som skal vere passordbeskytta!!'; } else{ echo" <form action="" method='POST'> <p>Brukernavn:</p> <input name='name' type='text'> <p>Passord:</p> <input name='password' type='password'> <input type='submit' value='Logg inn!'> ";} ?> Du må lagre i ei .php-fil. 5872343[/snapback] Kan du liksom forkalre hvor ting skal være? F.eks. hvor passordet skal skrives inn osv. I en .php fil? Så jeg må lage en side av internettsiden min i php i stedet og legge dette der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå