tbend Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Hei. Jeg har litt løst til å bli en av delene, noe spennende, og masse ansvar. Etter spikker kan man jo bli los å tjene masse penger Går VK1 nå og blir å gå ut med 2FY og 3MX Noen som har peiling på lønn og arbeidsforhold i de yrkene Endret 2. april 2006 av tbend Lenke til kommentar
DonTomaso Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Hei. Jeg har litt løst til å bli en av delene, noe spennende, og masse ansvar. Etter spikker kan man jo bli los å tjene masse penger Går VK1 nå og blir å gå ut med 2FY og 3MX Noen som har peiling på lønn og arbeidsforhold i de yrkene 5856362[/snapback] Arbeidsforholda til en flygeleder varierer hvor du jobber. Er du i et lite tårn jobber du som regel ikke nattevakt, men ellers er det skiftarbeid. I store tårn og på kontrollsentralene er det helkontinuerlig skift, 24/7, og annenhver helg på mange enheter. Lønn for en nyutdannet flygeleder er ett sted mellom 350.000 og 400.000. Mer info : http://www.avinor.no/Norsk/Om_oss/Flygelederutdanning/ Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Flyveledere har vilt mye tillegg også, og kan (kunne?) fint klare millionen i året. I tillegg får de lønn under utdannelse. Står jo klart ny skole for flyvelederstudenter fra hele Skandinavia i Malmø, så bør være rimelig bra. Skipper aner jeg vel rett og slett ingenting om.. Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Flygeledere må gjennom en svært stressende utdanning. Stryker du på eksamen siste året blir du ALDRI flygeleder, men med muligheter for assistentjobber Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Ta deg en tur til HSH og studer nautikk. Da kan du kose deg på båt Lenke til kommentar
wwwww Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 For å finne lønn i forskjellige jobber kan du lese denne artikelen http://www.dinside.no/php/art.php?id=100371 Er lønnsoversikt fra 2004 for 600 jobber Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Den lønnstatestikken seier eigentleg null og niks. Ikkje tar den hensyn til erfaring/ansinitet (anna enn nokre enkeltyrker som har det i tittelen). Heller veit ein ikkje om mengda informanter Så den er nok ganske ubrukeleg til det meste anna enn å kanskje få ein peikepinn på kvar nokre av yrkene ligger på lønnstigen. Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 kjenner en flygeleder. PM meg for videre info Lenke til kommentar
JensAndreas Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Flygeleder hadde jeg valgt god lønn, kan man ønske mer:P Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Hva med å bli fly-skipper, altså flyger, eller pilot, om du vil? Det beste fra begge verdener. Lenke til kommentar
JensAndreas Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Bfisk, du er pilot eller? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Han er fortsatt under utdannelse i USA så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
JensAndreas Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Han er fortsatt under utdannelse i USA så vidt jeg vet. 6323240[/snapback] Han får ha lykke til Endret 17. juni 2006 av JensAndreas Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Vet lite om det, men jeg vil tro at dersom du skal tjene godt på å være skipper, må du kanskje jobbe utenlands i perioder. Diverse fedre til diverse kompiser av meg gjør nettopp dette og det er ikke mye de er hjemme for å si det sånn. Endret 17. juni 2006 av Søppelsveitt Lenke til kommentar
JensAndreas Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Vet lite om det, men jeg vil tro at dersom du skal tjene godt på å være skipper, må du kanskje jobbe utenlands i perioder. Diverse fedre til diverse kompiser av meg gjør nettopp dette og det er ikke mye de er hjemme for å si det sånn. 6323281[/snapback] Hvis valget er mellom å seile rundt om i verden på rare steder, og kanskje ikke helt trygge, og å sitte med kaffe i en godstol å se på grønne prikker på en skjerm som representerer fly så vet jeg hva jeg hadde valgt... Hadde godt for flygeleder Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Bfisk, du er pilot eller? 6323227[/snapback] Prøver å bli som, i alle fall. 238 timer and counting! :-) Lenke til kommentar
07hedhauma Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Noen som vet om noen offentlige flyver skoler? Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Det finnes vel ikke rene offentlige flyverskoler, med mindre du regner med forsvarets pilotutdannelse Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 SAS ansetter etter deg eg har hørt kun piloter som har tatt pilot utdannelse i militæret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå