Zerblat Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hei. Skrudde nettopp sammen en PC av noen deler jeg hadde liggende i et billig kabinett. De sitter er fancy lydkort i den i tillegg til det integrerte på hovedkortet. Når jeg kobler til aktive høyttalere på enten det integrerte eller PCI-kortet kommer det en voldsom suselyd i høyttalerene. Alt ellers fungerer som det skal. Noen som aner hva som kan være galt? Takker for svar. Lenke til kommentar
Kubrick Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Hmm, hva slags kabler bruker du? Mulig at det er induksjon fra en sterkstrømsledning som ligger for nærme høytalerkablene. Edit: Flyttet en r Endret 2. april 2006 av Kubrick Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Alle høyttalerkabler er skjermede, så tror ikke det er problemet. Har også prøvd å legge strøm langt unna høytt.kabler. Ser vel egnetlig ut som det kun kan være jordfeil, og så var det å få fikset det da. Lenke til kommentar
Kubrick Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Jordfeil kan være litt problematisk å løse ja. Du får vel prøve å stokke litt om på utstyret, andre høytalere, annen maskin, andre kabler osv. og se om noe endrer seg. Hva slags sus er det? Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Temmelig høy suselyd bare, vanskelig å forklare sånt. Andre høyttalere og kabler er det ingen forskjell med, får flytte opp en PC og prøve da. Om det funker greit får jeg bare kjøpe nytt kabinett og PSU, DA burde det gå. Lenke til kommentar
Kubrick Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Du sier det er en slags interferens-sus så det er vel alt du kan skjønne av bare lyden. Som du sier mest sannsynlig jordfeil. Virker som du har brukbar peiling så jeg tror ikke jeg er til noe videre hjelp. Edit: Lykke til! Endret 2. april 2006 av Kubrick Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå